کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۲۹۱۹
تاریخ خبر:

اضافه‌بارِ خارجیِ استقلال| در انتظار تصمیمی سرنوشت‌ساز برای بوسنیایی‌ها

اضافه‌بارِ خارجیِ استقلال| در انتظار تصمیمی سرنوشت‌ساز برای بوسنیایی‌ها

توافق با 2 بازیکن بوسنیایی بیش از پیش شرایط استقلال در بازار نقل‌وانتقالات را پیچیده کرده است

هفت صبح| استقلال در فصل گذشته از حضور کوین یامگا، رافائل سیلوا، جلال‌الدین ماشاریپوف، گوستاوو بلانکو و البته منتظر محمد در فهرست خود بهره می‌برد که در ابتدای فصل، محمد با امضای قراردادی قرضی به مس رفسنجان پیوست و مصدومیت شدید یامگا سبب خروج نام او از فهرست آبی‌ها برای حضور در نیم‌فصل دوم شد.

 

در این میان برای فصل جدید، وضعیت فهرست بازیکنان خارجی استقلال پیچیده‌تر از گذشته شده است؛ چرا‌که هم آینده کاری یامگا نامشخص است، هم قرارداد قرضی محمد به پایان رسیده و هم مدیران هلدینگ با 2 بازیکن بوسنیایی به شکل غیرمنتظره توافق کرده‌اند تا شمار بازیکنان خارجی استقلال به عدد 7 برسد و آبی‌ها برای چینش فهرست خود دچار چالش جدی شوند.

 

جدایی در انتظار یامگا و محمد؟

کوین یامگا در شرایطی تمرینات اختصاصی خود را دنبال می‌کند که همچنان یکی از چشم‌های او بینایی لازم را ندارد و این مسئله بدان معناست که مجوز پزشکی لازم برای او در مسیر حضور دوباره‌اش در فهرست استقلال صادر نخواهد شد. با این اوصاف به نظر می‌رسد که جدایی ستاره فرانسوی از استقلال قطعی است و بعید به نظر می‌رسد که مشکلات جسمانی یامگا حداقل برای فصل پیش‌رو حل‌وفصل شود که در این‌صورت شمار بازیکنان خارجی استقلال به عدد 6 می‌رسد.

 

منتظر محمد که فصل درخشانی را در مس رفسنجان گذراند و یکی از چهره‌های ویژه ترکیب این تیم بود، در شرایطی مهیای حضور در المپیک پاریس می‌شود که همچنان عملکرد او موردپسند جواد نکونام نیست و به مانند فصل گذشته، موضع نکونام بر فروش و جدایی این بازیکن عراقی است. البته که گفته می‌شود بعد از المپیک پاریس قرار است درباره ستاره عراقی تصمیم‌گیری شود اما با توجه به موضع‌گیری جواد نکونام، به نظر می‌رسد ‌ احتمالاً منتظر محمد هم در صف بازیکنان جدا شده از استقلال قرار خواهد گرفت تا احتمالاً شمار خارجی‌های استقلال به 5 بازیکن برسد.

 

از ادامه همکاری با ماشاریپوف تا آینده مبهم بلانکو و سیلوا

جلال‌الدین ماشاریپوف در بازار نقل‌وانتقالات زمستانه فصل گذشته به استقلال پیوست و توانست در ترکیب آبی‌ها 2 گل بزند و یک‌بار هم در نقش گل‌ساز درخشید. ماشاریپوف که در ابتدا در نقش مهاجم سایه به میدان می‌رفت و سپس به خط هافبک منتقل شد، به خوبی توانست در میانه زمین بدرخشد و عملکرد خوبی را از خود به جای گذاشت. با توجه به آنکه هنوز این ستاره ازبکستانی با استقلال قرارداد دارد و نظر کادرفنی و مدیریت باشگاه هم ادامه همکاری با اوست و حضور فعالی هم در تمرینات پیش‌فصل آبی‌ها داشته، به نظر می‌رسد ‌ ماندن ماشاریپوف در استقلال حتمی است.

 

استقلالی‌ها برای تقویت خط حمله خود به دنبال جذب مهاجم تمام‌کننده هستند و در صورتی‌که در میان بازیکنان خارجی بتوانند با گزینه‌ای ایده‌آل به توافق برسند، احتمال قطع همکاری با گوستاوو بلانکو وجود دارد. البته که مهاجم آرژانتینی با ثبت 6 گل و یک پاس گل یکی از بهترین بازیکنان استقلال در فصل اخیر بود و با آبی‌ها هم قرارداد دارد اما همانطور که گفته شد، در صورت جذب مهاجم خارجی، جدایی بلانکو دور از ذهن نیست و در غیر این‌صورت، آبی‌ها به همکاری‌شان با او ادامه خواهند داد.

 

رافائل سیلوا هم که فصل گذشته به استقلال آمد و هم آبی‌ها موفق شدند بدهی‌های معوقه خود به او را تسویه کنند و هم از حضورش در قلب خط دفاعی‌شان بهره بردند، آینده مبهمی در استقلال دارد. گفته می‌شود که نکونام چندان تمایلی به ادامه همکاری با سیلوا ندارد و در صورتی‌که جذب سامان فلاح نهایی شده و محمدحسین مرادمند هم راضی به تمدید قراردادش شود، جدایی مدافع برزیلی دور از انتظار نخواهد بود و احتمال قطع همکاری آبی‌ها با سیلوا وجود دارد.

 

 در انتظار تصمیمی سرنوشت‌ساز برای بوسنیایی‌ها

ودران کیوسفسکی و آلمدین زیلیکیچ، 2 بازیکن بوسنیایی خریداری‌شده از سوی استقلالی‌ها هستند که روایت‌های مختلفی درباره جذب آنها وجود دارد و گفته می‌شود جواد نکونام و مدیریت باشگاه استقلال از جذب این 2 بازیکن بی‌اطلاع بوده‌اند و خرید آنها از سوی مسئولان هلدینگ خلیج‌فارس انجام شده است! کیوسفسکی و زیلیکیچ در شرایطی در آستانه سفر به ایران هستند که بحث مخالفت جواد نکونام به استفاده از این 2 بازیکن هم مطرح است و آینده حضور آن‌ها در فهرست استقلال نامعلوم است.

 

آبی‌ها در صورت خارج‌ کردن نام کوین یامگا و منتظر محمد از فهرست خود، با توجه به جذب بازیکنان بوسنیایی بازهم جای خالی‌ای برای جذب بازیکن خارجی جدید ندارند و این مسئله می‌تواند نقل‌وانتقالات استقلالی‌ها را تحت‌الشعاع قرار بدهد. البته که مدیران باشگاه استقلال در تلاش هستند تا این 2 بازیکن بوسنیایی را به صورت قرضی به فروش برسانند

 

اما توافق جنجالی و پنهانی با این 2 بازیکن باعث ایجاد شرایط ویژه در نقل‌وانتقالات آبی‌ها شده و اگر نام کیوسفسکی و زیلیکیچ از فهرست استقلال خارج نشود، به نظر می‌آید که احتمالاً فرآیند جذب بازیکن خارجی جدید منتفی خواهد شد و آبی‌ها باید با استفاده از این 2 بازیکن بوسنیایی در کنار ماشاریپوف، بلانکو و سیلوا کار خود را پیش ببرند و در صورت نیاز به جذب بازیکن جدید باید با یکی از 3 بازیکن فصل گذشته خود برای جدایی به توافق برسند.

 

 

کدخبر: ۵۶۲۹۱۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر