کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۲۷۹۰
تاریخ خبر:

این همه پول برای چی‌؟‌ | نکته‌هایی که هواداران پرسپولیس را عصبانی می‌کند

این همه پول برای چی‌؟‌ | نکته‌هایی که هواداران پرسپولیس را عصبانی می‌کند

مدیرعامل پرسپولیس زیر رگبار انتقادات‌، اسرار نقل و انتقالات را افشا کرد

هفت صبح، ساعد برقی | درویش شرایط سختی دارد. تحت مدیریت پرسپولیس دوسال پیاپی قهرمان ایران شده اما امسال او در حالیکه پشتیبانی یک کارتل از بانک‌های خصوصی و نیمه خصوصی را پشت سر خود داشت در بد وضعیتی گیر افتاده.

 

پافشاری او بر سقف قراردادها موجب به یغما رفتن سرمایه‌های پرسپولیس توسط تیم‌های نیمه خصولتی شد که دست در بودجه عمومی دارند و حالا پرسپولیس تقریبا هیچ گزینه مهمی را در بازار داخلی در پیش رو ندارد. سحرخیزان و آزادی و آقایی‌پور و حزباوی و سامان فلاح و لیموچی و احتمالا رامین رضاییان و علیپور از دسترس پرسپولیس دور شده‌اند و ترابی و اسماعیلی‌فر و بیرانوند و عبدالکریم حسن و نعمتی هم رفته‌اند.

 

حرف‌های درویش با ایسنا نمایشگر رازهای پشت پرده فوتبال ایران هم هستند. از تاثیر پول‌های بی‌حساب این شرکت‌ها و سازمان‌ها در بالارفتن بی‌ضابطه قیمت‌ها. فکر کنید به بازیکن 24 ساله بدون هیچ بازی ملی برای زندگی و کار در همین تهران 68 میلیارد تومان معادل یک میلیون و صد هزار دلار پول داده شود تازه بدون آپشن. ایران بهشت  بازیکنان متوسط است. می‌دانم خواندن این جملات و این مصاحبه برای پرسپولیسی‌ها سخت است اما اطلاعات مفیدی را منتقل می‌کند. نکته‌های گفت‌وگوی درویش این‌گونه هستند: 

 

‌در نقل‌وانتقالات هم لیموچی و هم آقایی‌پور را می‌خواستیم. هم بازیکن مصاحبه کرده بود و گفته بود پرسپولیسی‌ام و هم مدیر باشگاه رسما اعلام کرده بود که اولین باشگاهی که برای جذب لیموچی اقدام کرده پرسپولیس بوده است. اسناد و مدارک آن هم موجود است. نمی‌دانم با چه معیاری به باشگاه دیگر می‌روند؟

 

شنیده‌ام یکی از بازیکنانی که از پرسپولیس به تیم دیگری رفته است ۶۸ میلیارد تومان قرارداد بسته است. اگر اینگونه است که ما باید به بهترین بازیکنان خود ۱۰۰ میلیارد تومان بدهیم! اینگونه که در حق بازیکنان ما اجحاف شده است.

 

درباره اینکه چرا جذب مهدی لیموچی موفقیت آمیز نبود، خب  قوای صنعتی بر قوای ورزشی پیروز شده و مدیران بالا دستی با هم توافق کرده‌اند که این اتفاق رخ دهد.(منظور درویش مدیران وزارت صمت هستند)  ما برای اینکه ثابت کنیم پای کار هستیم صبح امروز هم نامه زدیم و گفتیم بالاترین مبلغ را برای انتقال او پرداخت خواهیم کرد. روابط غیر فوتبالی و صنعتی این دستاورد را برای آن‌ها داشت. اولین درخواست کننده ما بودیم و بیشترین قیمت را هم ما اعلام کرده بودیم.

 

 خبر دارم یکی از همین تیم‌ها قبل از اینکه بازیکن جدید بگیرد، سقف بودجه‌اش پر شده بود، پس چطور قرارداد جدید می‌بندد؟ شما حتما می‌دانید بازیکن اگر قرار باشد بین پرسپولیس و تیم دیگری انتخاب کند، اگر آن تیم ۱۰ تا ۱۵ میلیارد بیشتر هم بدهد، باز پرسپولیس را انتخاب می‌کند اما الان بازیکن به تیم دیگر می‌رود. پس چطور می‌خواهند سقف بودجه را رعایت کنند؟ ببینید فوتبال ما به کجا می‌رود؟ ببینید آن قدری که مبلغ قراردادها رشد کرده آیا فوتبال  ما هم رشد کرده است؟ آیا می‌توانید ۵ بازیکن جدید نام ببرید که پدیده بوده‌اند؟

 

یک بانک آمده به ما کمک کرده و این فصل تمام  مطالبات ما را پرداخت کرده است. تیم‌های دیگر قهرمان نشده‌اند و نمی‌دانند پرداخت کردن آپشن قرارداد چقدر سخت است. ما نزدیک ۱۵۰ میلیارد تومان آپشن قهرمانی دو فصل اخیر را پرداخت کرده‌ایم. فراهم کردن این پول واقعا سخت است. یک بانک نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان به ما کمک کرده تا بدهی‌های خود و آپشن قراردادها را بپردازیم. کسی این چیزها را نمی‌بیند.

 

پارسال که سه جام کسب کردیم بهترین بازیکنان را جذب کردیم. الان هم همین است. هیچ هواداری اندازه من دغدغه پرسپولیس را ندارد. 

 

کدخبر: ۵۶۲۷۹۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر