کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۲۷۹۷
تاریخ خبر:

جاده لغزنده تهران-تبریز| پرسپولیسی‌های ناکام در تراکتور

جاده لغزنده تهران-تبریز| پرسپولیسی‌های ناکام در تراکتور

اکثر بازیکنانی که مستقیما از پرسپولیس به تراکتور رفته‌اند، سرنوشت خوبی نداشته‌اند

هفت صبح| در دو نقل و انتقال جنجالی، مهدی ترابی و دانیال اسماعیلی‌فر از پرسپولیس جدا شدند و به تراکتور رفتند. در فصول اخیر، تعداد بازیکنانی که با سابقه بازی در پرسپولیس، در تیم تراکتور هم بازی کرده‌اند زیاد است. اما در این مطلب به مرور سرنوشت و عملکرد بازیکنانی می‌پردازیم که مستقیما پس از جدایی از پرسپولیس، به تیم تبریزی پرطرفدار و محبوب تبریزی پیوسته‌اند.

 

 محسن بنگر / شانزدهم

بعد از اینکه پرسپولیس در لیگ پانزدهم به دلیل دریافت گل‌های زیاد و تفاضل گل کمتر نسبت به استقلال خوزستان، قهرمانی را واگذار کرد، برانکو تعدادی از مدافعان این تیم از جمله محسن بنگر را نخواست و او در تصمیمی جنجالی به تراکتور پیوست. تعصب زیاد بنگر به پرسپولیس می‌توانست چالش‌های زیادی را برای او در تبریز ایجاد کند و در نهایت همین اتفاق هم افتاد.

 

بنگر تا هفته نهم فقط دو بار در ترکیب اصلی تراکتور قرار گرفت، در 5 بازی بعدی نامش در فهرست تیم هم قرار نگرفت، به تدریج از نیم‌فصل دوم به ترکیب برگشت اما تقصیرات باخت 3 بر صفر مقابل پرسپولیس در بازی برگشت به گردن او افتاد و در حالی که بیشتر اشتباهات را هادی محمدی مرتکب شده بود، هواداران علیه بنگر شعار دادند.

 

این اتفاق در روزهای بعد و در تمرینات تیم هم رخ و داد و ماجرا آنقدر بیخ پیدا کرد که چند روز بعد از این بازی بنگر از تراکتور اخراج شد! البته کم نبودند کسانی که معتقد بودند امیر قلعه‌نویی سرمربی وقت تراکتور او را اخراج کرد تا شکست مقابل پرسپولیس را به گردن او بیندازد.

 

احمد نورالهی و امید عالیشاه / لیگ شانزدهم

در نقل و انتقالات نیم‌فصل دوم لیگ شانزدهم، احمد نورالهی و امید عالیشاه برای گذراندن خدمت سربازی به تراکتور پیوستند. این اتفاق در شرایطی رخ داد که آنها هنوز فرصت بازی برای پرسپولیس را تا انتهای فصل داشتند اما ترجیح دادند در همان نیم‌فصل راهی تراکتور شوند.

 

عالیشاه از همان ابتدا در ترکیب اصلی قرار گرفت و در دومین بازی مقابل صنعت‌نفت گلزنی هم کرد. نورالهی هم کمابیش در ترکیب قرار می‌گرفت اما بعد از 4 هفته از شروع دور برگشت، خبر رسید که پنجره نقل و انتقالاتی تراکتور توسط فیفا بسته شده است و بازیکنانی که به این تیم پیوسته‌اند حق ندارند برای این تیم بازی کنند. در نهایت عالیشاه و نورالهی فقط در 4 بازی اول به میدان رفتند و تا پایان فصل خانه‌نشین شدند.

 

رضا اسدی / لیگ بیست و دوم

بعد از دو فصل نه‌چندان خوب، کادر فنی و هواداران پرسپولیس از رضا اسدی ناامید شدند و قرارداد با او دیگر تمدید نشد. او هم بعد از مذاکره با چند تیم از جمله استقلال و سپاهان، راهی تراکتور شد. اسدی در پرسپولیس بیشتر در پست هافبک مرکزی و دفاعی به میدان می‌رفت .

 

اما در تراکتور با تشخیص قربان بردیف و پاکو خمز جلوتر رفت و این تغییر پست برای او اتفاقات فوق‌العاده‌ای را رقم زد. بازیکنی که فصل گذشته در پرسپولیس فقط 4 گل زده بود، در تراکتور 12 بار گلزنی کرد و چیزی نمانده بود آقای گل لیگ برتر هم بشود! او جزو معدود بازیکنان و شاید تنها بازیکنی است که جدایی‌اش از پرسپولیس و پیوستنش به تراکتور، به سودش تمام شده است.

 

حامد پاکدل / لیگ بیست و دوم

در نیم‌فصل دوم لیگ بیست و دوم، حامد پاکدل که دوران ناموفقی را در پرسپولیس گذرانده بود، به تبریز رفت و با تراکتور قرارداد بست. او در دیگر تیم تبریزی یعنی ماشین‌سازی خوب کار کرده بود و به نظر می‌رسید می‌تواند در تراکتور هم بدرخشد اما این اتفاق نیفتاد و نتوانست جایگاه ثابتی در ترکیب این تیم پیدا کند. او در پرسپولیس هیچ گل و پاس گلی ثبت نکرد و در تراکتور هم فقط دو پاس گل برایش ثبت شد و در پایان فصل هم از این تیم جدا شد.

 

سیامک نعمتی و مهدی عبدی/ لیگ بیست و دوم

تراکتور فصل گذشته هم دو بازیکن را که پرسپولیس نخواسته بود به خدمت گرفت. سیامک نعمتی وقتی یحیی گل‌محمدی او را نخواست، کینه‌اش را به دل گرفت و راهی تراکتور شد و چند روز بعد، مهدی عبدی هم همین کار را کرد و در آخرین روزهای پنجره نقل و انتقالات، به شکل قرضی به تیم تبریزی پیوست.

 

نعمتی دقایق نسبتا زیادی در ترکیب تراکتور قرار گرفت و 3 گل زد و یک پاس گل داد اما در مجموع عملکردش راضی‌کننده نبود. در چند بازی اشتباهاتی داشت و یکی دو پنالتی ناشیانه به حریفان داد و دو بار هم از بازی اخراج شد. عبدی اما در نیم‌فصل اول عملکرد خوبی داشت و 5 گل زد و یک پاس گل داد. آنقدر خوب بود که گفته می‌شد قرار است دوباره به پرسپولیس برگردد اما در نیم‌فصل دوم افت کرد و از ترکیب اصلی خارج شد و در ادامه مسابقات فقط یک گل زد!

 

کدخبر: ۵۶۲۷۹۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر