کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۲۷۰۷
تاریخ خبر:

گام‌های معلق قهرمان| گزارشی از عمق فاجعه پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات

گام‌های معلق قهرمان| گزارشی از عمق فاجعه پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات

پرسپولیس این روزها اصلا شبیه تیمی نیست که می‌خواهد در لیگ نخبگان آسیا بازی کند

هفت صبح| کمتر کسی پیش‌بینی می‌کرد بعد از قهرمانی در لیگ بیست و سوم، پرسپولیس به این حال و روز بیفتد. هواداران منتظر بودند تیم‌شان تقویت شود تا بتواند در لیگ نخبگان آسیا با رقبا مقابله کند اما تا امروز تنها اتفاقی که افتاده، جدایی چند ستاره موثر و عدم جذب حتی یک ستاره است! برای پی بردن به عمق فاجعه پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات این گزارش را بخوانید:

 

جدا شده‌های موثر

تا لحظه نگارش این مطلب، جدایی 5 بازیکن از پرسپولیس قطعی شده است. وحدت هنانوف اولین بازیکنی بود که خبر جدایی‌اش رسما اعلام شد. او که در چند پست برای پرسپولیس به میدان می‌رفت، قبل از هر بازیکن دیگری از این تیم جدا شد و گفته می‌شود امروز و فرداست که به گل‌گهر سیرجان بپیوندد.

 

دانیال اسماعیلی‌فر و مهدی ترابی هم که مدت‌ها شایعه پیوستن‌شان به تراکتور در رسانه‌ها مطرح بود، از پرسپولیس جدا شدند و به فاصله خیلی کم تصویر قرارداد بستن‌شان با تراکتور منتشر شد. این دو بازیکن جزو موثرترین مهره‌های فصل گذشته پرسپولیس بودند. علیرضا بیرانوند هم ظاهرا به دنبال رفع مشکلاتش برای رفتن به تبریز است. او چند روز پیش قراردادش را با پرسپولیس فسخ کرد و گفته می‌شود این فسخ غیرقانونی بوده

 

اما در هر حال بعید است راهی برای بازگشتش به پرسپولیس وجود داشته باشد. آخرین نفری که با هواداران پرسپولیس خداحافظی کرده، علی نعمتی مدافع میانی این تیم است که قرار است به فولاد خوزستان بپیوندد و دوباره شاگرد یحیی گل‌محمدی شود. او در شهرخودرو هم زیر نظر یحیی بازی می‌کرد و با نظر مثبت او به پرسپولیس آمد. 

 

 در صف خروج

به جز این 5 نفر، نام چند بازیکن دیگر هم به عنوان خروجی‌های بعدی پرسپولیس در رسانه‌ها مطرح شده است. اولین نفر سینا اسدبیگی است که فصل گذشته خیلی فرصت حضور در ترکیب پرسپولیس را پیدا نکرد و ظاهرا از وضعیتش راضی نیست و اولویتش جدایی از این تیم است. سعید صادقی گران‌قیمت هم نتوانست در طول دو فصل بازی در پرسپولیس رضایت کادر فنی و هواداران را جلب کند و در نیم‌فصل دوم فصل گذشته هم با آمدن اورونوف کاملا نیمکت‌نشین شد.

 

وضعیت عبدالکریم حسن هم به گونه‌ای است که به نظر می‌رسد پرسپولیس باید قید او را بزند. تیم‌های قطری دست‌بردار نیستند و اگر واقعا قصد جذب او را داشته باشند، به راحتی می‌توانند با پرداخت مبلغ رضایتنامه‌اش این کار را انجام دهند. ظاهرا خود این بازیکن هم تمایل چندانی برای ماندن در ایران ندارد. در نهایت بدترین اتفاق می‌تواند تمدید نکردن گولسیانی بعد از یک یوروی رویایی باشد. پرسپولیس بعد از پایان فصل تلاشی برای مذاکره و تمدید با او نکرد و همین باعث دلخوری مدافع گرجستانی شده و ممکن است این در نهایت منجر به جدایی او از این تیم شود.

 

تمدیدی‌های پیر 

قرارداد تعدادی از بازیکنان پرسپولیس در روزهای گذشته تمدید شده است. این بازیکنان عبارتند از وحید امیری، محمدحسین کنعانی‌زادگان، عیسی آل‌کثیر، امید عالیشاه و فرشاد فرجی. نکته مهم و نگران‌کننده درباره این بازیکنان سن و سال بالای آنهاست. امیری 36 ساله است و در یکی دو فصل اخیر بارها مصدوم شده و مدت‌های طولانی از تمرینات و بازی‌ها دور بوده است.

 

امید عالیشاه 32 ساله است و اگر چه فصل خوبی را پشت سر گذاشت اما مشخص است که طراوت و دوندگی دوران جوانی را ندارد و با توجه به سن و سالش، احتمال مصدومیتش هم وجود دارد. کنعانی‌زادگان 30 سالگی را پشت سر گذاشته و دیگر جوان نیست و هواداران پرسپولیس ترجیح می‌دادند تیم‌شان یک مدافع جوان و ملی‌پوش را جذب کند.

 

آل‌کثیر هم 34 ساله است و تمدید با او کار شاقی نبود و مشخص نیست که واقعا می‌تواند با این سن و سال چقدر به پرسپولیس کمک کند. تمدید با فرشاد فرجی پراشتباه هم خبر خیلی خوبی برای هواداران نبود. ضمن اینکه ممکن است همین امروز و فردا سروش رفیعی 34 ساله و ناآماده هم با پرسپولیس تمدید کند!

 

خریدهای نافرجام

از زمان شروع فصل نقل و انتقالات، بازیکنان زیادی به پرسپولیس لینک شده‌اند. یکی از مهم‌ترین آنها جواد آقایی‌پور مهاجم استقلال خوزستان بود که با سرخ‌ها مذاکره هم کرد اما در نهایت با قراردادی ظاهرا نجومی و عجیب و غریب به سپاهان پیوست. نفر بعدی علی علیپور بود که چند بار با مدیران باشگاه مذاکره کرد اما از مبلغ پیشنهادی راضی نبود و پس از چند روز معطلی، گویا پرسپولیسی‌ها دیگر قصد ندارند با او مذاکره کنند و به سراغ گزینه‌های دیگری خواهند رفت.

 

یکی از عجیب‌ترین اتفاقات هم برای مهدی لیموچی افتاد. او مورد نظر استقلال هم بود اما در مصاحبه‌ای مدعی شد که هوادار پرسپولیس است و در حالی که به نظر می‌رسید فصل آینده در این تیم بازی خواهد کرد، ناگهان راهی اصفهان شد و شاید حالا که این مطلب را می‌خوانید، قراردادش با سپاهان امضا شده باشد! رامین رضائیان هم بازیکن دیگری بود که گفته می‌شد مد نظر مدیران باشگاه پرسپولیس است اما مسائلی مثل اختلاف با سپاهان بر‌سر قرارداد و رابطه نه‌چندان خوب و مخالفت چند ستاره پرسپولیس باعث شد تا بازگشت او به این تیم منتفی شود.

 

کدخبر: ۵۶۲۷۰۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر