کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۲۹۲۲
تاریخ خبر:

نکته بازی| در فوتبال هیچ چیز از هیچ کس بعید نیست

نکته بازی| در فوتبال هیچ چیز از هیچ کس بعید نیست

درباره وعده‌های پوچ رامین رضاییان و توجیه عجیب درویش در عملکرد ضعیف باشگاه پرسپولیس در ‌نقل و انتقالات

هفت صبح| یادداشت‌های ستون نکته‌بازی روزنامه امروز هفت صبح را بخوانید:

 

در فوتبال هیچ چیز از هیچ کس بعید نیست

با پیوستن رامین رضاییان به استقلال یک بار دیگر این نکته ثابت شد که حرف‌های اهالی فوتبال قرار نیست همیشه اعتبار داشته باشد و هر لحظه ممکن است آنها برخلاف وعده‌ها و حرف‌های قبلی خود عمل کنند. قطعا از نظر حرفه‌‌ای هیچ ایرادی به این انتقال نیست و رضاییان حق داشته برای خود تصمیم بگیرد اما حرف این است که واقعا لزومی ندارد او و سایر بازیکنان حرف‌هایی بزنند و وعده‌هایی بدهند که هیچ ضمانت اجرایی ندارد.

 

رضاییان قبل از پیوستن به استقلال، در برنامه فوتبال‌برتر گفته بود در ایران فقط برای پرسپولیس بازی خواهد کرد و اگر از این تیم جدا شود، فقط برای بازی درتیم‌های خارجی خواهد بود. چند روز بعد اما تصاویر او با پیراهن سپاهان در دست و در کنار مدیرعامل این باشگاه منتشر شد.

 

او دو سال پیش در مصاحبه دیگری که به خاطر شایعه پیوستنش به استقلال انجام شد، گفته بود: «ارتباط من با هواداران پرسپولیس قلبی و دلی است و هیچ وقت ناراحت‌شان نمی‌کنم. به خاطر 10 -20 میلیارد تومان هیچ وقت نمی‌خواهم بی‌احترامی کنم و حرمت پیراهنی که تنم است را حفظ نکنم.»

 

اما حالا او با آمدن به استقلال خیلی از هواداران پرسپولیس را ناراحت کرده و همچنین به جز این دو تیم در دو تیم ایرانی دیگر هم بازی کرده است! یعنی هر حرفی را که قبلا در این باره زده، عملا زیر پا گذاشته است! شما هم از این به بعد هیچ حرف و ادعایی را باور نکنید. وقتی رامین با آن همه ادعا و تعصب به استقلال می‌آید، دیگر هیچ چیز از هیچ کی بعید نیست.

 

قهرمانی مال شما، هزینه برای بقیه؟

رضا درویش چند روز پیش در توضیح و توجیه عملکرد ضعیف باشگاه پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات گفت: «تیم‌های دیگر قهرمان نشده‌اند و نمی‌دانند پرداخت کردن آپشن قرارداد چقدر سخت است. ما نزدیک ۱۵۰ میلیارد تومان آپشن قهرمانی دو فصل اخیر را پرداخت کرده‌ایم. فراهم کردن این پول واقعا سخت است.» استاد در همان جمله اول به سایر باشگاه‌ها طعنه می‌زند که قهرمان نشده‌اند و نمی‌دانند پرداخت آپشن چقدر سخت است.

 

در ادامه گلایه می‌کنند که فلان مبلغ را بابت آپشن قهرمانی پرداخت کرده‌اند و فراهم کردن این پول واقعا سخت است. الان سوال این است که اگر فراهم کردن آپشن سخت است، چرا این همه آپشن در قرارداد بازیکنان می‌گذارید؟ اگر دوست ندارید قهرمان شوید که مجبور نباشید آپشن پرداخت کنید، خب قهرمان نشوید.

 

اگر هم دوست دارید این قهرمانی‌ها در کارنامه مدیریتی شما ثبت شود و بعدها به آن افتخار کنید، خب دیگر گلایه نکنید! نمی‌شود که فقط قهرمانی و افتخارش را بخواهید و پزش را بدهید و به بقیه باشگاه‌ها طعنه بزنید اما  مشکلاتش را نخواهید! خودتان خوب می‌دانید که همین آپشن‌های نان و آب‌دار، یکی از چیزهایی است که انگیزه بازیکنان را زیاد می‌کند.

 

اصلا همین آپشن‌هاست که باعث می‌شود این همه ستاره جذب‌تان شوند. این آپشن‌ها نباشد که نصف همین بازیکنان به تیم‌های دیگر می‌روند و از قهرمانی شما هم خبری نخواهد بود. اصلا یک پیشنهاد! چطور است شما قهرمان شوید و افتخارش به نام شما ثبت شود و پزش را بدهید و پرداخت آپشن‌ها به عهده یک باشگاه دیگر باشد؟ 

 

کدخبر: ۵۶۲۹۲۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر