کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۲۹۰۸
تاریخ خبر:

یورو‌ ۲۰۲۴ به کاپیتانی عادل | کدام یک ‌از برنامه‌ها ناکام لقب گرفتند؟

یورو‌ 2024 به کاپیتانی عادل |  کدام یک ‌از برنامه‌ها ناکام لقب گرفتند؟

یک جمع‌بندی از ویژه برنامه‌هایی که به مناسبت مسابقات فوتبال جام ملت‌های اروپا از تلویزیون و پلتفرم‌ها پخش شدند‌

هفت صبح| یکشنبه شب آخرین مسابقه یورو 2024 بین دو تیم اسپانیا و انگلیس برگزار شد و همزمان با سوت پایان و قهرمانی اسپانیا، هیجان یک ماهه این تورنمنت هم به پایان رسید. در این مدت چندین برنامه در تلویزیون و اینترنت متن و فرامتن مسابقات جام ملت‌های اروپا را پوشش دادند که به فراخور درباره هر کدام نوشتیم. حالا در گزارش امروز یک جمع‌بندی از این برنامه‌ها داریم تا به شکل فشرده عملکرد هر کدام را ارزیابی ‌ کنیم.

مریم ماهور مجری ویژه برنامه جام ملت های اروپا

یورو 2024 |شبکه سه

همچنان خیلی‌ها شبکه سه را برای تماشای مسابقات فوتبال و فرامتن آن انتخاب می‌کنند. با این حال ویژه‌برنامه‌های اخیر این شبکه پسرفت داشته و به ندرت ایده‌های خلاقانه در آن بروز یافته است. یورو 2024 نیز فاقد نوآوری بود و روی کلیشه‌ها گام برداشت.

 

بدتر اینکه شاهد کارشناسان تکراری و نه‌چندان شاخص در برنامه بودیم و همان حرف‌های همیشگی را شنیدیم. مجید جلالی کارشناس مسابقه فینال بود که مهمانی ارزشمند محسوب می‌شود اما انتظار می‌رفت در مسابقه پایانی یورو شاهد قدرتنمایی شبکه سه می‌بودیم. انتخاب حمید محمدی و پیمان اسدیان جزو معدود امتیازات مثبت یورو 2024 بود؛ حیف که برنامه کیفیت نداشت تا این زوج بهتر و بیشتر به چشم بیایند.

 

یورو 24 | شبکه ورزش

در یکی دو روز اخیر شاهد تمجیدهای رسانه‌ای از ویژه‌برنامه شبکه ورزش یعنی یورو 24 بوده‌ایم. در قیاس با برنامه شبکه سه کیفیتی بهتر داشت اما ضعف‌های بی‌شمارش را نمی‌توان نادیده گرفت. یورو 24 از مطول‌گویی جواد خیابانی و خداداد عزیزی لطمه دید و کل‌کل و اظهارات عجیب آنها وزن برنامه را پایین آورد.

 

این اتفاق حتی باعث شد مهمانی خوب چون اشکان دژاگه در سایه قرار گیرد؛‌ هرچند خودش نیز بعد از چند قسمت حرف خاصی برای بیان نداشت. رسول مجیدی مجری موفقی است که این بار هم به اندازه و درست عمل کرد. ارتباط با چند کارشناس خارجی و تهیه گزارش از آلمان امتیازات مثبت است که البته هر دو اتفاق با نازل‌ترین کیفیت رقم خوردند. بخش فان یورو 24 هم فاقد جذابیت کافی بود.

 

فوتبال 360 | بستر اینترنت

حضور بازیگران مطرح در فوتبال 360 منجر به تحلیل‌هایی شد مبنی بر اینکه عادل فردوسی‌پور سلبریتی‌زده شده است. آنها همان عادل دوران نود را می‌خواستند. واقعیت اما این است که فردوسی‌پور تصمیم داشت به بهانه فوتبال، حال مردم را با حضور چهره‌ها خوب کند. رکوردشکنی بازدید فوتبال 360 در بسترهای مختلف مجازی، شاهدی است بر رویه درست برنامه.

 

وانگهی، این برنامه از کارشناسان فوتبال هم بهره برد و بُعد فنی نادیده گرفته نشد. وزن فوتبالی بالا بود و کارشناسان خارجی نیز از برنامه سهم داشتند. گل طلایی دیگر در قسمت آخر با حضور علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا دو چهره مطرح فوتبال ایران به ثمر رسید.... بله؛ خیلی از چهره‌ها به خاطر پول دعوت برنامه‌ها را قبول می‌کنند. بسیاری از مهمانان فوتبال 360 اما به اعتبار عادل به برنامه آمدند. عملکرد ابوطالب حسینی مجری بخش فان‌لایت را هم از یاد نبریم که نتیجه کارش جذاب بود.

 

یورو 2024 | آپارات اسپرت

 این بار در کنار نوید استاد رحیمی، مریم ماهور به عنوان مجری ویژه‌برنامه آپارات اسپرت حضور داشت. داد‌ن فرصت به بانوی مجری را باید به فال نیک گرفت و امیدوار بود این اتفاق در تلویزیون نیز رخ دهد. در آپارات اسپرت همچنین فرنوش جعفری برخی بازی‌های یورو را گزارش کرد؛ کاش تلویزیون هم به بانوان گزارشگر فرصت دهد.

 

این دو اتفاق به یورو 2024 رنگ و جلایی متفاوت بخشید. ضمن آنکه حضور چهره‌ها در کنار کارشناسان فوتبالی پکیج برنامه را تکمیل کرد. حضور مهدوی‌کیا در شب فینال امتیاز دیگری محسوب می‌شود. از دیگر امتیازات یورو 2024 امکان استفاده از گزارشگر اصلی بازی‌ها بود. راستی، در فینال جهانگیر کوثری نیز یکی از گزارشگران بود که باید بها دادن به این چهره پیشکسوت را ستود.

 

 یورو اسپورتو| لنز و تلوبیون

تلوبیون به‌عنوان پلتفرم صدا و سیما می‌خواهد جایگاهی بهتر پیش کاربران به‌دست آورد. این ایده ارزشمند است اما با محصولاتی چون یورو اسپورتو چنین آرزویی محقق نخواهد شد. برنامه سر و شکلی جذاب نداشت و همچنین نتوانست با مهمان‌هایی ویژه نظرات را به سمت خود جلب کند. پوریا پورسرخ و داوود مهربان مجریان یورو اسپورتو بودند. زوجی که با احترام به تلاش‌شان باید گفت چندان موفق نبودند.    

 

کدخبر: ۵۶۲۹۰۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر