کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۱۱۲۰
تاریخ خبر:

رفتار عجیب کارشناس برنامه یورو ۲۴ / به همکاری با خداداد پایان دهید

رفتار عجیب کارشناس برنامه یورو ۲۴ / به همکاری با خداداد پایان دهید

بارها هشدار دادیم که خداداد عزیزی گزینه‌ای مناسب برای انتخاب به عنوان کارشناس ثابتِ برنامه‌های فوتبالی نیست.

هفت صبح|‌  یکشنبه شب اتفاقی عجیب روی آنتن زنده شبکه ورزش و در ویژه‌برنامه «یورو 24» رقم خورد که خیلی زود ویدئوی آن دست به دست چرخید و زمینه اعتراض‌های ناتمام به خداداد عزیزی را فراهم آورد. عزیزی یکی از کارشناسان ویژه‌‌برنامه «یورو 24» شبکه ورزش است که به همراه اشکان دژاگه، متن و حاشیه مسابقات جام ملت‌‌های اروپا را بررسی می‌‌کند. رسول مجیدی و جواد خیابانی هم‌‌ مجریان این برنامه هستند.

 

مورد اول| آنچه گذشت

 

 

احتمالا بریده برنامه را دیده‌اید و به همین خاطر خلاصه یادآوری کنیم که در واپسین دقایق برنامه «یورو 24» رسول مجیدی اشاره کرد، مخاطبان پرسیده‌‌اند چرا اجازه صحبت به دژاگه را نمی‌‌دهید. عزیزی و خیابانی قول دادند سکوت کنند. عزیزی با پایان حرف‌های دژاگه مدعی شد کامنتی از سوی مردم نیامده و همزمان با کوبیدن گوشی خود بر میز تاکید کرد: «من خودم این بازی‌ها را بلدم پسر خوب، تو خیلی سن و سالت کم است!» در ادامه با گوشی خود ور رفت و بر اساس صدای شنیده شده و اشاره مجری، مشغول بازی همستر شد!

  

مورد دوم| لج غیر‌حرفه‌ای

 

واکنش ابتدایی عزیزی آرام بود‌ اما در ادامه برآشفت؛ شاید چون مجری با او شوخی کرد و بازی همستر را پیش کشید. مگر مخاطبان یا خود مجری حرف‌ بدی زدند؟ چرا خیابانی قبول کرد که باید به دژاگه فرصت بیشتری دهد اما عزیزی نه؟ این پیشکسوت فوتبال نشان داد تاب انتقادی ساده (و درست) را ندارد و نه حرمت مخاطبان را نگه داشت و نه آنتن زنده شبکه ورزش را. اگر او برنامه را ترک می‌کرد؛ میزان زشت بودن رفتارش کمتر می‌شد! چرا‌که عزیزی با حالتی برآشفته و خشمگین، با گوشی خود ور رفت و در برابر اصرار خیابانی هم حاضر به مشارکت در بحث نشد. ادبیات زشت و توهین‌‌آمیز او خطاب به مجری، دیگر وجه غیر‌قابل هضم این صحنه عجیب بود.

   

مورد سوم| لزوم قطع همکاری

 

رفتار اخیر عزیزی فراتر از یک شوی نمایشی برای وایرال شدن است. او خود خودش بود؛ یک آدم زودرنج و عصبی که به ناگهان از کوره در رفت و نگران بودیم مبادا الفاظ رکیک به زبان آورد! کسی که تاب یک انتقاد معمولی را ندارد و برآشفته می‌شود، یعنی بر خود مسلط نیست و چه بسا حرفی بزند که برای تلویزیون گران تمام شود.

 

آیا رفتار عزیزی درس و عبرتِ مدیران سیما خواهد شد؟ آیا تصمیمی منطقی برای پایان دادن به این همکاری خواهند گرفت؟ خواست رسانه‌ها و مردم که همین است. تازه، «یورو 24» یک شکار خوب دارد و آن اشکان دژاگه است. او کارشناسی ارزنده و با کوله‌باری از تجربه بازی در لیگ فوتبال آلمان است که می‌تواند وزن برنامه را بالا ببرد. حیف که در میان صحبت‌های مطول و گاه تکراری خیابانی و عزیزی، این فرصت از دست می‌رود. اتفاقا حذف عزیزی، منجر به افزایش وزن کیفی «یورو 24» خواهد شد. ضمن اینکه برنامه نیاز به تنوع بیشتری دارد و در فرآیند تغییر، لازم است محتوای آن صاحب غنایی بیشتر شود.

  

مورد چهارم| بازخوانی یک تجربه

 

«من جرّب المجرّب حلّت به الندامه /هرکس آزموده را بیازماید پشیمانی بر او فرود می‌آید.» حضور عزیزی در شبکه ورزش مصداق این مثل است. هفته پیش در همین صفحه اشاره کردیم انتخاب خداداد عزیزی به عنوان کارشناس «یورو 24» از اساس اشتباه است. ریشه این نظر، به اتفاقات سال پیش و همزمان با مسابقات جام ملت‌‌های آسیا بر‌می‌گردد که او و خیابانی، قاب شبکه ورزش را تبدیل به صحنه‌‌ای برای خودنمایی کردند. آن‌قدر برای هم خط و نشان کشیدند که داد رسانه‌‌ها و مخاطبان درآمد.

 

در هفت‌صبح نوشتیم: «آیا دعوای خیابانی و عزیزی، جز جذابیت لحظه‌‌ای، کارکرد دیگری هم دارد؟ دوستان برنامه‌‌ساز، فریب ویدئوهای وایرالی را نخورند لطفا. برگردید به دورانی که امثال حاج ‌رضایی و زنده‌‌یاد صدر کارشناس برنامه‌های فوتبالی بودند.» ولی شبکه ورزش گویا فرامتن را بیشتر از متن می‌پسندد! حال آنکه اصول جذاب شدن یک برنامه فوتبالی، همان قاعده‌ای است که فردوسی‌پور و همکارانش پیش می‌گرفتند.

  

مورد پنجم| و اما مجیدی

 

خداداد عزیزی به رسول مجیدی توهین کرد و چه خوب که او پاسخ نداد و هیزم این آتش نشد. مجیدی بر‌خلاف نظر عزیزی، نه یک مجری تازه‌کار و نابلد است که اتفاقا نامش در صدر مجریان موفق ورزشی تلویزیون قرار دارد. او به جای خودنمایی و شهرت به هر قیمتی، کارش را با کیفیت بالا انجام می‌دهد و همین حالا هم یکی از امتیازات اصلی ویژه‌برنامه «یورو 24» است.

 

کدخبر: ۵۶۱۱۲۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر