کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۱۱۰۸
تاریخ خبر:

«انرژی»؛ کلیدواژه‌ محبوب خانواده مقصودلو

«انرژی»؛ کلیدواژه‌ محبوب خانواده مقصودلو

حضور پررنگ خواهر و مادر تتلو در فعالیت‌های این روزهای او از زندان

هفت صبح| همین دو هفته پیش بود که وکیل امیرحسین مقصودلو اعلام کرد، موکلش توبه کرده و برای اثبات آن شعری در مدح امام علی گفته است.

 

روز گذشته نسیم مقصودلو، خواهر تتلو با عینک آفتابی و کت و شلواری سفید جلوی دوربین نشست و در کانال یوتیوب امیر تتلو، دو بیت از این «شعر» را به عنوان سورپرایزی برای طرفداران برادرش خواند: «به لطف اول خدا و بعد مولا، عاقبت این دست و پا از بند و این چشم‌ها باز شد. ما که پروندمون از همه سیاه‌تر بود و پر از گناه هم، یا علی گفتیم و عشق آغاز شد.»

 

مثل اینکه شعر نوشتن برای امام علی تنها فعالیتی نیست که تتلو در این مدت در زندان به آن مشغول بوده و به گفته خواهرش او در حال کار کردن روی یک آلبوم جدید به اسم «ماه کامل» هم هست.

 

حالا دیگر تتلو، دستش از فضای مجازی کوتاه است و اطرافیانش هم که در ترکیه همه کارهایش را انجام می‌دادند، حضور آنچنانی در زندگی او ندارند. در عوض خانواده‌ تتلو، بیشتر از همیشه در صحنه هستند.

 

حدودا 2ماه پیش کانال یوتیوب امیر تتلو که بعد از زندانی‌شدنش بدون فعالیت مانده بود، به دست خواهرهای تتلو و به گفته خودشان به درخواست «سلطان» فعالیتش را از سر گرفت. آن هم با ویدئویی که نغمه مقصودلو ساخته بود.

 

نغمه دختر کوچک خانواده، عکاس و تدوینگر است و در کارگردانی هم دستی دارد. او ویدئویی از لحظه‌ای که تتلو در حال نوشتن شعر «بهشت» در گوشی موبایلش بود، ثبت کرده بود و برای شروع دوباره فعالیت کانال تتلو تصمیم گرفت آن را منتشر کند.

 

بعد از آن دو ویدئوی دیگر هم در این کانال منتشر شد که همان کارهای قدیمی او بودند تا اینکه روز گذشته، خواهر بزرگتر تتلو، نسیم مقصودلو دست به کار شد و ویدئویی با عنوان «عشق آغاز شد» در کانال او منتشر کرد.

 

او در این ویدئو اول توضیحاتی درباره حال‌واحوال برادرش داد و گفت: «خدا رو شکر. حال امیرمون خوبه، هر هفته باهامون تماس می‌گیره و ازتون میخوایم که به شایعات دامن نزنید. همه منتظر رای دادگاه تجدید نظر هستیم. همه با هم انرژی بفرستیم که انشالله اتفاق‌های خوب بیفته و حداقل به قید وثیقه آزاد بشه.»

 

عبارت «انرژی فرستادن» در ادبیات خانواده مقصودلو نقش پررنگی دارد. چه خواهرها و چه مادرش از این دست کلیدواژه‌ها مانند «انرژی»، «فرکانس»، «نور» و ... زیاد در جملات خود به کار می‌برند. مثلا مادر تتلو، فریده واثق، هر چند وقت یکبار در یک لایو یا پست از تتلیتی‌ها (همان طرفداران تتلو) درخواست می‌کند تا برای پسرش انرژی بفرستند.

 

او قاب عکسی از تتلو را در گوشه‌ای از خانه می‌گذارد و با روشن کردن چند شمع در کنار مجسمه بودا و پخش کردن آهنگ تتلو برای آزادی او دعا می‌کند. او در یکی از پست‌هایش فراخوان داده بود که همه تتلیتی‌ها ساعت 11شب با روشن کردن شمع به صورت همزمان، «فرکانس‌هایشان را با هم فیکس کنند و برای امیرتتلو انرژی مثبت» بفرستند. اواسط فروردین هم که خورشیدگرفتگی اتفاق افتاد، خانم واثق در اینستاگرام خود نوشت: «به دلیل کسوف و انرژی بالای ساعات کنونی، زنگ کائنات را با هلهله و شادی، همگی با هم به صدا در می‌آوریم و برای سلامتی، امنیت، شادی و آزادی سلطان امیرتتلو دعا می‌کنیم.»

 

پست‌های خانم فریده واثق بعضی وقت‌ها با فحش‌های رکیک همراه است و نثار زنانی که در گذشته در زندگی تتلو بودند و حالا علیه او صحبت کرده‌اند، می‌کند. بعضی وقت‌ها هم پر از کلماتی مثل صلح و عشق و دوستی. گاهی هم حرف‌هایش آنچنان مفهوم نیست و سوژه فضای مجازی می‌شود.

 

مدتی پیش او در پستی نوشت: «سپاسگزارم تا ابدالابد برای وجود مبارکت. اکنون به یمن لطف الهی شاهد و نظاره‌گر بیگ‌بنگ عظیم و طلایی معجزات عالی و الهی زندگی شما و امیرحسین مقصودلو به بهترین شکل ممکن هستیم و سپاسگزارم که دیوارهای پوشالی و نازک ترکید و او قوی‌تر و آگاه‌تر و بیدارتر با فرماندهی حضرت میکائیل و حضرت جبرئیل در آرامش و در امنیت کامل الهی و در سلامتی کامل الهی در حضور تتلیتی‌هایش، سربازان صلح و دوستی قرار گرفت. شاهد و نظاره‌گر شادی عظیم الهی هستیم و بارش وفور ثروت و برکت الهی. برای همه سپاسگزارم برای بهترین گفتار، بهترین دعا، بهترین ارتعاشات و ایجاد بهترین و بالاترین فرکانس که در شروع این روز عظیم برای یکدیگر می‌خواهیم.»

 

نسیم مقصودلو که خواهر بزرگتر امیر است، در بازار املاک رشت مشغول است و 135هزار دنبال‌کننده دارد. پست‌های صفحه‌اش بیشتر به املاک مربوط است و خودش را بلاگر حوزه املاک معرفی می‌کند اما گاهی در استوری‌هایش به برادرش هم می‌پردازد. او هم گاهی استوری‌های عجیبی برای حمایت از برادرش منتشر می‌کند. وقتی مدتی پیش در مشهد سیل به راه افتاد بعضی صفحات تتلیتی ادعا کردند که تتلو در یکی از آهنگ‌هایش این اتفاق را پیش‌بینی کرده و «باید حواسمان به کدها باشد.» حالا آهنگ چه بود؟

 

«پاییز وسط دل بهاره.» نسیم مقصودلو هم این حرف‌ها را در اینستاگرام خود بازنشر و پیشگویی برادرش درباره سیل مشهد را تایید کرد. خواهر کوچکتر تتلو، نغمه هم گاهی پست و یا استوری در حمایت از برادرش می‌گذارد اما نسبت به سایر اعضای خانواده کمتر درگیر حواشی است و بیشتر فعالیت‌های هنری خود را با 96هزار دنبال کننده‌اش به اشتراک می‌گذارد.

 

کدخبر: ۵۶۱۱۰۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر