کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۸۲۸۴
تاریخ خبر:

هزینه ملاقات با روانشناس چقدر است؟

هزینه ملاقات با روانشناس چقدر است؟

نرخ روانشناسان از میان تجربه‌های کاربران شبکه ایکس

هفت صبح| به‌طور معمول در ابتدای هر سال، مبلغی که روان‌شناسان و تراپیست‌ ها از مراجعانشان دریافت می‌کنند، اعلام می‌شود. اما بسیاری از ما در زمان مراجعه به روانشناس، با رقم‌های بسیار بالاتری از اعداد اعلام شده روبه‌رو می‌شویم.

 

اخیرا یک کاربر شبکه ایکس نوشته: «تراپیستی که پیدا کردم، بابت هر جلسه 45دقیقه‌ای، 900هزار تومان دریافت می‌کند؛ آیا این تعرفه مناسب است یا همان‌طور که به‌نظر من می‌رسد مبلغ را بالا در نظر گرفته؟».

 

این توئیت باعث شد تعداد زیادی از کاربران تجربه خودشان را از مبالغی که بابت هر جلسه ملاقات با روانشناس می‌پردازند، بنویسند.

 

مثلا بنفشه نوشته: «من در شیراز بابت هر 45دقیقه، 250هزار تومان پرداخت می‌کنم». پریسا گفته: «در کلینیکی در شمال تهران هزینه تراپی پیش از عید، جلسه‌ای 750هزار تومان بود».

 

پرهام گفته: «مشاور من که کار طرح‌واره درمانی انجام می‌دهد، مبلغ را طبق تعرفه و با توجه به مدرک تحصیلی و سابقه کارش برای یک ساعت، 470هزار تومان تعیین کرده است».

 

آرمیتا گفته: «مبلغی که روان‌شناس‌ها می‌گویند ارتباط مستقیمی با سابقه کارشان و رویکرد آن‌ها دارد. اگر یک تراپیست با تجربه که در حوزه روان‌شناسی تحلیلی کار می‌کند، این مبلغ را گفته باشد، رقم معمول را اعلام کرده». او توضیح داده: «البته ممکن است رویکرد تحلیلی اصلا برای شما مناسب نباشد که بخواهید این پول را برای هر جلسه پرداخت کنید».

سحر نوشته‌: «من پارسال 500هزار تومان هزینه تراپیست می‌دادم که جلساتم هفتگی بود. اما امسال برای هر جلسه، 650هزار تومان پرداخت می‌کنم که از میزان تعرفه‌های تعیین شده بیشتر است اما برای من ارزش پرداخت را دارد».

خداداد از تجربه خودش این طور نوشته است که: «تعرفه برای روان‌شناسان دارای تجربه باید حدودا 480هزار تومان باشد؛ اما برخی بابت هر جلسه تا سه‌میلیون تومان هم پول می‌گیرند».

 

ملیکا نوشته: «من در اصفهان یک کلینیک بسیار مجهز و گران‌قیمت می‌روم که بابت هر یک ساعت، 650هزار تومان دریافت می‌کند».

 

هما نوشته: «من تراپیست آنلاین دارم که بابت هر ساعت، 400هزار تومان دریافت می‌کند. البته نرخ تراپی حضوری او کمی بیشتر است».

 

آریا نوشته: «من رویکرد تحلیلی پیش روانشناس آنلاین می‌روم اما مبلغ را 866هزار تومان برای 45دقیقه گفته است و نرخ آنلاین و حضوری‌اش هم فرقی نمی‌کند».

 

خورشید که تجربه بدی از اولین تراپی خود دارد، نوشته: «من 70دقیقه تراپی داشتم که در نهایت 950هزار تومان پول خواستند. پرسیدم تعرفه چقدر است؟ گفتند، 540هزار تومان؛ اما چون شما تست شخصیت دادی باید 250هزار تومان جداگانه پول بدهی. درصورتی‌که تنها یک برگه با چند سوال به من داده بودند و ذکر نکردند که باید بابت پر کردن آن چنین هزینه‌ای بکنم!».

 

کدخبر: ۵۵۸۲۸۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر