کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۱۴۹۱
تاریخ خبر:

مشکل بزرگ ورزشگاه‌های آلمان در یورو ۲۰۲۴ + عکس

مشکل بزرگ ورزشگاه‌های آلمان در یورو ۲۰۲۴ + عکس

برخی از ورزشگاه‌های میزبان یورو ۲۰۲۴ در آلمان دچار مشکلاتی هستند که باعث آزار بازیکنان و هواداران شده است

آلمان یکی از کشورهای اروپایی است که مدرن ترین ورزشگاه ها را در اختیار دارد و برای یورو ۲۰۲۴ برترین استادیوم هایش را به یوفا معرفی کرد. بازی ها در آلیانتس آره‌نا مونیخ، راین انرژی کلن، المپیک برلین، سیگنال ایدونا پارک دورتموند، فولکسپارک هامبورگ، ام اچ پی آره‌نا اشتوتگارت، ولتنیس آره‌نا شالکه، دویچه بانک پارک فرانکفورت، ردبول آره‌نا لایپزیش و مرکور اشپیل آره‌نا دوسلدورف برگزار می شوند. همه ورزشگاه ها به جز مرکور اشپیل آره‌نا پیش از این میزبان جام جهانی ۲۰۰۶ بودند.

 

با توجه به مدرن بودن استادیوم ها و آمادگی کامل ژرمن ها به نظر نمی رسید مشکلی در جریان یورو ۲۰۲۴ پیش بیاید اما کمتر از یک هفته از شروع بازی ها تماشاگران شاهد ریزش شدید آب باران روی سکوهای ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک بودند. قبل از شروع دیدار ترکیه و گرجستان در گروه F باران شدیدی در دورتموند بارید. آب زیادی از گوشه های سقف روی صندلی ها می ریخت که امکان نشستن روی آن ها را غیرممکن کرده بود. صحنه ای عجیب که یک ماه پیش مشابه اش در ورزشگاه اولدترافورد دیده شده بود. استادیوم  منچستریونایتد قدیمی شده است و نیاز به بازسازی دارد اما اتفاقی که در سیگنال ایدونا پارک افتاد تعجب برانگیز بود چون انتظار نمی رفت چنین مشکلی در یکی از ورزشگاه های میزبان یورو دیده شود.

1

با این حال بزرگترین مشکل ورزشگاه های آلمان در یورو کیفیت پایین چمن است. چمن مرکور اشپیل آره‌نا دوسلدورف در اواخر هفته های پایانی لیگ تا شروع یورو ۲۰۲۴ سه بار ترمیم شد. پیش از دیدار هلند و لهستان در نخستین بازی شان در جام ویرجیل فان دایک و رونالد کومن از وضعیت بد چمن ورزشگاه فولکسپارک هامبورگ انتقاد کردند. به دستور یوفا قبل از بازی چمن ورزشگاه دوباره اصلاح شد. پس از برگزاری بازی هلند و لهستان انتقادی نشد اما مشخص شد که وضعیت چمن ایده‌آل نبود. زلاتکو دالیچ بعد از باخت کرواسی مقابل اسپانیا گفت که چمن ورزشگاه برلین خیلی خشک بود. سوییسی ها نیز نسبت به وضعیت چمن کمپ تمرینی شان اعتراض کردند. آن ها اعلام کردند چمن والدائو مرده است و به همین خاطر به کمپ دیگری نقل مکان کردند.

 

انتقادات از چمن پس از دیدار انگلیس و دانمارک به اوج خود رسید. بازیکنان هر بار که تکل می رفتند تکه ای از چمن کنده می شد. با وجود اینکه چند ساعت قبل از بازی سقف ورزشگاه را بسته بودند تا از باران شدید در امان بماند اما باز هم وضعیت چمن به شدت بد بود. کارکنان ورزشگاه در جریان بازی به اصلاح چمن اقدام کردند اما باز هم فایده ای نداشت. کیل واکر به همین خاطر مجبور شد کفش های را عوض کند اما فایده ای نداشت شرایط چمن بدتر از آن چیزی بود که تصور می شد. پس از بازی گرت ساوت گیت و هری کین، کاپیتان تیم ملی انگلیس از این موضوع انتقاد کردند. سرمربی سه شیر گفت: «زمانی که در چنین زمینی بازی می کنید عصبی می شوید چون احتمال دارد تعادلتان را از دست بدهید و ممکن است یک لغزش برای تیمتان گران تمام شود.»

2

کین پس از تساوی ناامید کننده انگلیس برابر دانمارک گفت: «بازی کردن در چنین زمینی دشوار است.» هواداران سه شیر نیز به انتقاد از چمن پرداختند و گفتند که چنین زمینی موجب آسیب دیدگی بازیکنان می شود. یوفا نسبت به این شرایط واکنش نشان داد و اعلام کرد: «این سازمان وضعیت چمن را پیش از برگزاری بازی ها و در جریان بازی ها  در نظر داشته و چمن در بازی های بعدی شرایط بهتری خواهد داشت.» چمن ورزشگاه فرانکفورت در گذشته مشکل داشت اما به دلیل برگزاری دو بازی فوتبال آمریکایی در ماه نوامبر وضعیتش بدتر شد. برگزاری این دو دیدار یک موفقیت به حساب آمد اما موجب شد زمین دویچه بانک پارک دوباره نیاز به ترمیم و اصلاح پیدا کند.

 

 

منبع: جماران
کدخبر: ۵۶۱۴۹۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر