کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۱۷۳۹
تاریخ خبر:

نکته بازی| برای توجیه و توضیح، دیر بود آقای طارمی!

نکته بازی| برای توجیه و توضیح، دیر بود آقای طارمی!

ترس طارمی از واکنش قلعه‌نویی و خشم او و فدراسیون مهدی تاج

هفت صبح| یادداشت‌های ستون نکته‌بازی روزنامه امروز هفت صبح را بخوانید:

 

فوتبال قوی، فدراسیون قوی هم می‌خواهد

 

مهدی تاج در حاشیه بازدید از ورزشگاه تختی تهران گفته: «طبق قوانین فیفا و AFC باشگا‌ها به ما ورزشگاه معرفی می‌کنند که ما آن را باید تایید کنیم. اگر نکردیم باید به سراغ ورزشگاه دیگری بروند. ایران قوی، ورزش قوی و فوتبال قوی می‌خواهد. فوتبال قوی هم ورزشگاه‌های قوی می‌خواهد. وظیفه فدراسیون فوتبال ساخت و تجهیز ورزشگاه نیست اما مصمم هستیم تمام دست‌اندرکاران این امر را کمک کنیم.»

 

خب این را همه می‌دانند که در این فوتبال خیلی چیزها سر جایش نیست و همه باشگاه‌ها آنقدر توان مالی ندارند که ورزشگاه اختصاصی خود را داشته باشند و در نتیجه فدراسیون باید با آنها همکاری کند. حرف آقای تاج هم درست است و فوتبال قوی، ورزشگاه‌های قوی می‌خواهد. اصلا ورزشگاه یکی از زیرساخت‌های اصلی در فوتبال است و هیچ شکی در این نیست. اما قبل از ورزشگاه قوی، فوتبال قوی نیاز به فدراسیون قوی دارد.

 

فوتبال ما فدراسیونی می‌خواهد که باعث رشدش شود. اما فدراسیونی که دو تن از مدیران ارشدش همین حالا به اتهام فساد چند سال پیش، در بازداشت هستند، چقدر قوی است؟ رئیس فدراسیونی که بیخ گوشش فساد رخ می‌دهد و خبردار نمی‌شود، چقدر می‌تواند به قوی شدن فوتبال کمک کند؟

 

این را هم یادآوری کنیم که اگر شکایت کارخانه مس رفسنجان نبود، قطعا دوستان بازداشت شده هنوز در فدراسیون فوتبال مشغول کار بودند و بازی‌ها را برنامه‌ریزی می‌کردند و داورها را می‌چیدند! آقای تاج! اگر می‌خواهید فوتبال قوی شود، یا خودتان را قوی کنید یا بروید تا فردی قوی‌تر بیاید و کار را برعهده بگیرد.

 

برای توجیه و توضیح، دیر بود آقای طارمی!

 

در شماره دیروز، دریاره افشاگری مهدی طارمی از اتفاقاتی که در دو بازی رفت و برگشت تیم ملی مقابل ازبکستان رخ داد نوشتیم و از کادر فنی انتقاد کردیم که چرا شیطنت‌ها را دیده و با آن مقابله نکرده و برای بی‌انگیزگی بازیکنان در بازی برگشت چاره‌ای نیندیشیده است.

 

در همان لحظاتی که طارمی افشاگری می‌کرد، داشتیم به واکنش کادر فنی و شخص امیر قلعه‌نویی به این ماجرا فکر می‌کردیم و خب وقتی چند دقیقه بعد، طارمی حرف‌هایش را اصلاح کرد و از مدیریت قوی قلعه‌نویی تمجید کرد، متوجه همه چیز شدیم. نمی‌دانیم بعد از افشاگری طارمی، کسی از کادر فنی یا فدراسیون با او تماس گرفته یا خودِ طارمی به این نتیجه رسیده که باید حرف‌هایش را اصلاح کند اما واقعیت این است که بخش دوم حرف‌های او خیلی اعتباری ندارند.

 

او اصل حرف‌هایش را در همان بخش اول زد و مردم هم همان را باور کردند. دلیل توجیه و تصحیح و تمجید از قلعه‌نویی هم کاملا مشخص است. می‌شود حدس زد که طارمی از ترس واکنش قلعه‌نویی و خشم او، تصمیم گرفته خیلی زود حرف‌هایش را تصحیح کند. تصمیم او هم کاملا قابل درک است.

 

به هر حال نشان دادن ضعف کادر فنی مقابل چشم میلیون‌ها بیننده قطعا عواقبی برای او داشت که حالا با تصحیح آن حرف‌ها، این عواقب به حداقل خواهد رسید. اما همانطور که گفتیم، دیگر کار از این حرف‌ها گذشته و احتمالا به زودی باید شاهد افشاگری بیشتری از اتفاقات تاشکند باشیم. حالا همه می‌دانند که در ازبکستان اتفاقات مهمی رخ داده است.

 

کدخبر: ۵۶۱۷۳۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر