کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۲۴۸۱
تاریخ خبر:

انتخابات آمریکا| ‌مشکلات اقتصادی در دولت بایدن و تابستانی سخت برای آمریکایی‌ها

انتخابات آمریکا| ‌مشکلات اقتصادی در دولت بایدن و تابستانی سخت برای آمریکایی‌ها

‌۴۲ درصد آمریکایی‌ها به دلیل مشکلات مالی از سفر تابستانی باز ماندند

هفت صبح|  شروع تابستان برای آمریکایی‌ها اتفاق ویژه‌ای است. آغاز فصل گرما، تعطیلی مدارس و فراغت بیشتر والدین سبب شده است تا این فصل، زمانی برای سفر و تفریحات خانوادگی یا دوستانه باشد. بیشترین تعداد سفرها، شلوغ‌ترین دوران هتل‌ها و مراکز تفریحی و بیشترین تعداد پروازهای بین شهری در آمریکا مختص تابستان است. بر اساس آماری که موسسه آلیانز پارتنرز منتشر کرد، آمریکایی‌ها در تابستان ۲۰۲۳ بیش از ۲۱۴ میلیارد دلار برای تفریحات تابستانی هزینه کردند.

 

تحقیقات این موسسه نشان می‌دهد که ۶۳ درصد از بزرگسالان آمریکایی به همراه ۳۱ درصد از کودکان این کشور در تابستان ۲۰۲۲ به سفرهای داخلی رفته‌اند. هزینه سفر و تفریحات تابستانی هر آمریکایی در فصل تابستان به طور متوسط ۱۹۱۹دلار برای هر هفته و هزینه متوسط ۲ نفر ۳۸۳۹ دلار است. تمام امور و شئون تفریحی در فصل تابستان از رونق بیشتری نسبت به سایر روزهای تقویم برخوردار است. در این میان کنسرت‌های موسیقی نیز بیشترین مخاطبان خود را در تابستان ملاقات می‌کنند. 

 

یکی از اقلامی که در سفرهای تابستانی رونق داشت، حضور در کنسرت‌های موسیقی بود. برآورد می‌شود که طی سال ۲۰۲۳ بیش از ۲۹۴ میلیون نفر در سراسر جهان دست‌کم حضور در یک کنسرت موسیقی را تجربه کرده‌اند. از این تعداد بیش از ۳۲ میلیون مخاطب را آمریکایی‌های ساکن در مرزهای این کشور تشکیل داده‌اند. باید توجه داشت که آمریکا حدود ۴ درصد از جمعیت جهان را به خود اختصاص داده است ولی حدود ۱۱ درصد از جمعیت افرادی که مخاطبان کنسرت‌های موسیقی را شکل می‌دهند، ساکن این کشور هستند.

 

با این حساب می‌توان گفت تعداد علاقه‌مندان به کنسرت‌های موسیقی و اجرای زنده در این کشور 2/75 برابر متوسط جهانی است. کنسرت‌های موسیقی در آمریکا از تنوع بسیاری برخوردار است. برای مثال بسیاری از کنسرت‌ها با تماشاگرهای ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ نفری برگزار می‌شود. با در نظر گرفتن ۱۰۰ تور برتر برگزار شده در این کشور که دست‌کم ۱۵ هزار نفر مخاطب دارند، میانگین قیمت بلیت کنسرت در این کشور ۱۱۱ دلار برآورد می‌شود. این در حالی است که میانگین قیمت بلیت تئاتر در سالن‌های برادوی ۱۲۶ دلار برآورد شده است. در نتیجه می‌توان گفت کنسرت در این کشور ارزان‌تر از تئاتر است.

 

امروز شرایط اقتصادی آمریکایی‌ها نسبت به گذشته سخت‌تر شده و خانواده‌های آمریکایی با توجه به تورم و افزایش هزینه‌ها و نیز عدم انطباق رشد درآمد نسبت به تورم، پس‌انداز کمتری نسبت به سالیان گذشته دارند. همین امر سبب شده تا تعداد افرادی که در تابستان پیش رو مانند سالیان پیش به سفرهای تابستانی می‌روند، کاهش‌ ‌ داشته باشد. بر اساس پیمایشی که پایگاه استاتیستا انجام داده است، در تابستان ۲۰۲۴ تنها ۴۸ درصد از خانواده‌ها به سفرهایی می‌روند که طی سالیان گذشته نیز مشابه آن را تجربه کرده‌اند.

 

۱۰ درصد نیز اعلام کرده‌اند به سفرهای تابستانی می‌روند اما مقصد را به نحوی انتخاب کردند که در خانه اقوام یا دوستان‌شان اقامت داشته باشند و از این طریق هزینه‌های خود را کاهش دهند. ۴۲ درصد دیگر نیز اعلام کردند که استطاعت مالی برنامه‌ریزی برای سفرهای تابستانی را ندارند و این فصل را در خانه‌های خود می‌گذرانند. این اتفاق که موجب سرخوردگی بخش قابل توجهی از آمریکایی‌ها شده، ‌ ممکن است به دوری بیش از پیش مردم از بایدن بینجامد و مشکلات تازه‌ای برای کمپین انتخاباتی او پدید آورد.

 

کدخبر: ۵۶۲۴۸۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر