کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۶۳۶۹
تاریخ خبر:

چطور پول بلیت کنسل شده هواپیما را پس بگیریم؟

چطور پول بلیت کنسل شده هواپیما را پس بگیریم؟

اگر در روزهای اخیر پروازتان کنسل شده این گزارش را بخوانید

هفت صبح| این هفته بسیاری از پروازهای داخلی و خارجی به‌دلیل شرایط سیاسی کشور کنسل شدند. افرادی که قرار بود با استفاده از هواپیما در روزهای اخیر سفر کنند و موفق به اینکار نشده‌اند حالا می‌توانند مبلغ بلیت خود را پس بگیرند. به گفته سازمان هواپیمایی کشوری روند بازپرداخت هزینه بلیت‌ها از همین حالا هم آغاز شده است و طبیعی است که مبلغی بابت کنسل شدن پرواز از مبلغ اصلی که پرداخت کرده‌اید، کم نخواهد شد. دیروز سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد با توجه به بسته شدن فرودگاه‌های کشور، وجه بلیت مسافرانی که پروازشان باطل شده و قصد انصراف از انجام پرواز را دارند باید بدون کسر جریمه استرداد شود و اگر مسافر از انجام پرواز انصراف نداده، باید با توجه به ظرفیت خالی صندلی پرواز و اولویت‌بندی، بدون دریافت هزینه اضافه، بلیت خریداری‌شده صادر شود.

 

  

اگر در گروه مسافرانی هستید که نمی‌خواهید بلیت خود را پس بدهید و با تغییر زمان سفرتان مشکلی ندارید، بد نیست بدانید که بلیت مسافرانی که پرواز آنها به دلیل شرایط غیرمترقبه کنونی باطل اعلام شده اما مسافر از انجام پرواز انصراف نداده و قصد انجام مسافرت در کوتاه‌ترین زمان ممکن را دارد، با توجه به ظرفیت خالی صندلی پرواز و اولویت‌بندی مسافر یعنی رعایت ترتیب افراد سالخورده، نوزادان افراد توانخواه، مادر باردار و ... بدون دریافت هزینه اضافه در همان کابین بلیت خریداری‌شده رزرو و صادر خواهد شد. بنابراین اگر قصد کنسل کردن بلیت خود را ندارید، نگران نباشید، می‌توانید با باز شدن پروازها، سفر خود را انجام بدهید. سازمان هواپیمایی کشور می‌گوید جهت انتقال هرچه سریعتر این دسته از مسافران در مسیرهای داخلی و خارجی نسبت به صدور مجوزهای پروازی فوق‌العاده اقدام خواهد کرد.

  

وجه بلیت مسافران که زمان انجام پرواز آنها تا پایان روز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ است و در شرایط حاضر مسافر به هر دلیلی قصد انصراف از انجام پرواز را دارد مطابق شرایط مرسوم در چنین مواردی، بدون کسر جریمه استرداد خواهد شد. مسافران باید توجه داشته‌باشند که از محل خریداری بلیت یعنی آژانس‌ها و سکوها و...، هزینه‌های پرداختی را دریافت کنند.‌-برای اینکه بتوانید مبلغ پرداختی بلیت خود را دریافت کنید، باید از چند مرحله نسبتا آسان عبور کنید. در قدم اول برای پس گرفتن مبلغ پرداختی این است که یک کپی از بلیت‌تان را برای آژانس فرستاده و اصل بلیت را نگه دارید تا اگر لازم شد بتوانید آن را برای ایرلاین ارسال کنید. معمولا مبلغ مربوط به استرداد کنسلی در یک بازه ۷۲ ساعته برای مسافر حواله شده و به او بازگردانده می‌شود. اگر بلیت‌تان را از سامانه‌های آنلاین خریده‌اید این مبلغ می‌تواند به حساب کاربری‌تان منتقل شود تا بتوانید در آینده از اعتبار آن برای سفرهای بعدی استفاده کنید. همچنین در صورتیکه مایل به خرید بعدی نباشید، مبلغ به حساب بانکی شما برخواهد گشت.

 

 

کدخبر: ۵۵۶۳۶۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر