کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۹۴۲۳
تاریخ خبر:

بررسی حقوقی حکم تتلو؛ زندان یا آزادی؟

بررسی حقوقی حکم تتلو؛ زندان یا آزادی؟

این حقوق‌دان حدس می‌زند امیرحسین مقصودلو از زندان آزاد شود

ابتدای هفته خبرهایی درباره محکومیت بدوی تتلو به اتهامات زیادی منتشر شد. خبرهایی که توسط وکیل او تایید شد. امید سلیمی بنی، حقوقدان درباره محکومیت تتلو گفت: با وجودی که اخبار غیررسمی از محکومیت این متهم به حبس‌های طولانی از ۲ تا ۲۰ سال به گوش می‌رسد ولی باید گفت رای دادگاه بدوی، هنوز تایید نشده است و احتمال شکستن رای در دادگاه تجدیدنظر وجود دارد.

خبرگزاری خبرآنلاین با این حقوقدان در این باره گفت‌وگو کرده است که در ادامه خلاصه‌ای از آن را می‌خوانید. 

 

  • به احتمال بسیار زیاد، وکیل این متهم با تصمیم درستی که می گیرد، دلایل خوبی را برای تبرئه او به دادگاه تجدیدنظر ارائه خواهد کرد و حکم به احتمال زیاد، تقلیل پیدا می کند. به نظر می رسد بحث معاف بودن از مسئولیت کیفری به دلیل نداشتن سلامت روان، نکته مهمی است که دادگاه بدوی باید به آن توجه می‌کرد و با عنایت به اینکه تتلو ظاهرا در آسایشگاه و تحت نظر روانپزشک هم تحت درمان بوده است، می‌توان حکم قطعی را دچار نقص کرد. 
  •  دادگاه این اختیار را دارد با توجه به شرایط متهم و مطالب پرونده، قرار بازداشت موقت را تبدیل به تامین‌های دیگری مانند وثیقه کند و امکان آزادی تتلو از بازداشت فراهم شود. درباره زندان هم تا زمانی که حکم قطعی نشده است، احتمال آزادی او وجود دارد و به نظر می‌رسد حکم بدوی آنطور که عنوان شده، با مجازات سنگین ۱۰ سال حبس به دلیل تشویق مردم به فساد و فحشا، دعوت به قمار به ۲ سال حبس، فعالیت تبلیغی مغایر و مخل شرع به ۵ سال حبس و توهین به مقدسات به ۳ سال حبس روبه‌روست، در مرحله تجدیدنظر شکسته می‌شود و باید منتظر رای تجدیدنظر باشیم.

 

کدخبر: ۵۵۹۴۲۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر