کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۰۳۰۲
تاریخ خبر:

باید سختی بکشی؛ می‌فهمی؟

باید سختی بکشی؛ می‌فهمی؟

کلونی راننده‌های اینستاگرامی که این روزها، فالوئرهای زیادی پیدا کرده‌اند

هفت صبح| این روزها راننده‌های تریلی گروه یا اصطلاحاً، کامیونیتی بزرگی در اینستاگرام تشکیل داده‌اند و تولید محتوایشان آنقدر زیاد و گاهی برای مخاطبان جذاب است که وارد اکسپلور بقیه کاربران اینستاگرامی هم می‌شوند. این 5نفر که در ادامه به آنها اشاره شده، این روزها نمونه‌ای از چند چهره آیکونیک و نمادین کامیون‌داران اینستاگرامی هستند:

 

مک تراکر: او از زمانی معروف شد که یک پست اینستاگرامی با فیگور جدی درحال رانندگی منتشر کرد. با یک سیگار گوشه‌لب، فرمان را می‌چرخاند، دنده را عوض می‌کرد و از رانندگی خود حین حرکت و لرزش‌های محکم صندلی در جاده فیلم می‌گرفت. گاهی هم از پنجره به بیرون نگاهی می‌انداخت و خلاصه یک وضعیت سینمایی منحصر به فردی خلق شده بود. پرلایک‌ترین کامنت‌هایی که برای این پست گذاشته شده، تعریف و تمجید از استایل این مرد نسبتا میانسال است. «تو باید سوپراستار سینما بودی»، «این بنده خدا خوشگله یا من خوشگل می‌بینمش؟»، «شرط می‌بندم خیلی‌ها، این کلیپ رو بیشتر از دو بار نگاه کردند»، «فکر کردم بازیگر خارجیه» و ... . مردم با این کامنت‌ها به استقبال این پست معروف آقای راننده رفته‌اند. این ریلز او بیش از یک میلیون و 200هزار بار در اینستاگرام دیده شده که برایش این کپشن را نوشته: «اگه کاری رو انجام میدی که توش هم بهترینی و هم خوشحالت می‌کنه، تبریک میگم. تو توی زندگی از خیلی‌ها جلوتری.»  آقای مک‌تراکر نزدیک به 69هزار فالوئر دارد.

 

آقای دل‌انگیز: فالوئرهای آقای دل‌انگیز (مهدی دل‌انگیزان) حدود 513هزار نفر است! بله این عدد بسیار بزرگی است؛ آن هم به این دلیل که بیشتر محتوایی که تولید می‌کند، آموزشی است. یک ویدئوی او که پشت سر یک مگان ضبط شده، نزدیک به 5میلیون‌بار دیده شده است. او در بزرگراه، در لاین وسط رانندگی می‌کند و هرچه بوق می‌زند یا چراغ می‌دهد، مگان نقره‌ای‌رنگ قصه ما کنار نمی‌رود. دست آخر راننده مگان عصبانی می‌شود و دستش را از شیشه بیرون می‌آورد. آن هم با این علامت که برو از سمت چپ سبقت بگیر. اینجا آقای راننده کامیون ما از کوره در می‌رود که «آخه من چطوری از چپ سبقت بگیرم؟ ما نباید وارد لاین سرعت شویم. این کار تخلف است. برای همین شما نباید با سرعت کم، لاین وسط را اشغال کنید.» این پست 14هزار کامنت داشته که پُرلایک‌ترین آن تعریف و تمجید از لحن مودبانه آقای راننده کامیون است.

  

باید سختی کشیده باشی!

 

خانم راننده کامیون: الهام نظری، یکی از زنان راننده کامیون و متخصص‌های این حوزه است. چرا می‌گوییم متخصص؟ به‌خاطر محتوایی که در اینستاگرام منتشر می‌کند. او بیش از 250هزار فالوئر دارد. از تعابیر و توصیف‌های جالبی هم برای وصف کامیون‌ها استفاده می‌کند. یک پست او درباره سختی‌های راننده کامیون‌بودن با بیش از یک میلیون‌بار بازدید وارد اکسپلور شده است. «تا سرت رو روی این صندلی‌های سفت نذاری، قدر نرمی دو تخته بودن (کامیون‌های جدید) رو نمی‌دونی. تا پا درد کلاچ گرفتن توی این ماشین‌ها رو نکشیده باشی، معنای اتومات‌بودن را نمی‌فهمی. باید کمردرد و بی‌خوابی بکشی، چون هیچ‌چیز توی این دنیا، مفتکی حال نمیده. باید سختی کشیده باشی که قدرش رو بدونی.»

 

او نمایندگی یکی از واردکننده‌های کامیون را دارد ولی نشان می‌دهد حواسش به اینستاگرامش هم هست. پست‌ها، کاورهای مشابه یکدیگر دارند. محتوای تولیدی آنها فکر شده و طبق دغدغه راننده‌هاست و صادقانه بگوییم از تنوع زیادی هم برخوردار است.

  

کامیون نیروی دریایی؟

 

آقای نهنگ: نام آقای نهنگ شاید در اینستاگرام خیلی شناخته‌شده نباشد اما این کامیون قدیمی آمریکایی از برند کرین‌کریر در جاده‌ها بسیار شناخته شده است. قبلا هم یکبار به نام او در صفحه سوم روزنامه هفت‌صبح اشاره کرده بودیم. آقای نهنگ  77هزار فالوئر دارد. معمولا پست‌های مختلفی از واکنش مردم به رنگ سبز فسفری این کامیون منتشر می‌کند؛ رنگ سبزی که آقای فتاحیان برای این کامیون انتخاب کرده، آن را در ایران خاص کرده است. کابین کامیون با ظاهر سنگ مرمر تزئیین شده، سقف داخل کامیون و قسمت‌های زیادی از بدنه کامیون را آینه‌ای کرده و دو اگزوز بزرگ هم از کنار کابین به بالا برده است. یک جفت شاخ هم بالای این کامیون قرار داده و کنار بدنه‌اش نوشته: «راه خوب از راه خوب ساخته می‌شود.» برخی کامیون‌بازها می‌گویند این ماشین را نیروی دریایی وارد ایران کرده بود و به همین دلیل اسم نهنگ را روی آن گذاشتند.

 

یک راننده کامیون دیگر هم اخیرا معروف شده که پیج اصلی او را پیدا نکردیم. ویدئوی او در بسیاری از صفحات طنز اینستاگرام بازنشر شده که او را عصبانی از راننده‌های سواری، به خصوص خودروهای چینی نشان می‌دهد. این ویدئو در اینستاگرام، میلیون‌ها بار بازدید داشته. آن هم به خاطر اینکه او خیلی سریع و با زبانی تند (و راستش را بخواهید کمی بی‌ادبانه) به راننده‌های معمولی انتقاد می‌کند.

 

کدخبر: ۵۶۰۳۰۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر