کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۷۲۰۶
تاریخ خبر:

بک X۳ پرو ‌چند پله بالاتر از پژو ۲۰۷| بررسی ماشین شهری خودروسازان بم با شرایط فروش جدید

بک X3 پرو ‌چند پله بالاتر از پژو 207| بررسی ماشین شهری خودروسازان بم با شرایط فروش جدید

درباره بک ایکس3 و پژو 207 ‌؛ دو خودرویی که از لحاظ سگمنت قیمتی در بازار تقریبا در یک رنج قرار دارند

هفت صبح| روز پنجشنبه شرایط فروش بک X3، کراس‌اوور خودروسازان بم به صورت نقد و اقساط با موعد تحویل ۹۰ روزه برای مهر ماه ۱۴۰۳ اعلام شد. به همین بهانه ‌‌خودروی بک ایکس3 و پژو 207 را بررسی می‌کنیم؛ دو خودرویی که از لحاظ سگمنت قیمتی در بازار تقریبا در یک رنج قرار دارند؛ حدود یک میلیارد و 50 میلیون تومان.

البته قیمت کارخانه این دو خودرو با یکدیگر تفاوت دارد. بک ایکس3 حدود 890 میلیون تومان و پژو ۲۰۷ اتوماتیک TU5P (پانوراما) ۸۵ گانه حدود 612 میلیون تومان است. در این گزارش ویژ‌گی‌های بک ایکس3 شرح داده می‌شود، شرایط فروش جدیدش را هم اعلام می‌کنیم و مقایسه دو خودرو هم مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

شرایط فروش اقساطی بک ایکس 3 پرو

کرمان‌ موتور شرایط فروش بک X3 پرو را به روش اقساطی برای مهرماه 1403 اعلام کرد. این بخشنامه فروش با اعلام قیمت جدید این خودرو همراه بوده است. قیمت BAC X3 Pro اکنون معادل یک میلیارد و 50 میلیون تومان است. متقاضیان برای خرید این خودرو،‌ باید پیش‌پرداختی معادل 800 میلیون تومان را به کارخانه ارائه دهند.مابقی قیمت خودرو در قالب اقساط 12 یا 24 ماهه از متقاضیان دریافت خواهد شد.

بک X3 پرو

روش دریافت این اقساط نیز به صورت چک‌های سه ماه یک بار است. خودروها طی مدت 90 روز کاری به متقاضیان تحویل داده می‌شوند. مشتریان می‌توانند بک X3 پرو را در رنگ‌های سفید، مشکی، خاکستری، قرمز، آبی زنگاری، قهوه‌ای متالیک و سبزآبی خریداری کنند. سند این خودرو تا پایان دوره اقساط، در رهن شرکت باقی خواهد ماند. جریمه تأخیر در تحویل این خودرو 3درصد ماهانه است.

X3PRO-17-1024x683

بک ایکس 3 در زیبایی چند پله بالاتر از 207

در تست و بررسی این خودرو، نتیجه به این شکل شد که از لحاظ ظاهر و طراحی داخل ماشین، بک ایکس 3 پرو چند پله از بالاتر از پژو 207 ایستاده است. اما به طور مثال نداشتن سنسور دنده عقب در بک ایکس3، پژو 207 را جلوتر نشان داد چرا‌که پژو 207 به این آپشن مجهز است.

بک ایکس 3

از لحاظ ظاهر، چهره 207 به عنوان خودرویی که سال‌هاست می‌بینیم، ‌‌تکراری شده ولی بک ایکس 3 پرو خودرویی ‌ ظاهر جدید است. نمای دوربین دنده‌عقب در مانیتور بک ایکس3 زاویه بهتری برای راننده ایجاد می‌کند؛ در واقع یک دید وسیع را به نمایش می‌گذارد. اما دوربین دنده عقب در پژو 207 در مانیتور این خودرو، دید یک خطی به راننده می‌دهد که وسعت چندانی از منطقه را نشان نمی‌دهد. 

 

 بررسی مشخصات فنی و رفاهی دو خودرو

تقریبا مشخصات فنی دو خودرو و وزن‌شان در یک راستا قرار دارد. اما خب شتاب‌گیری بک ایکس3 ‌ هنگام شروع رانندگی، وضعیت بهتری نسبت به پژو 207 دارد. اما مشخصات فنی و امکانات رفاهی این دو خودرو به چه صورت است. زیر کاپوت این هاچ‌بک کراس پیشرانه 1/5 لیتری تنفس طبیعی قرار گرفته است. این پیشرانه حداکثر 102 اسب بخار قدرت و 140 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند.

207

گیربکس اقتصادی اتوماتیک CVT نیز وظیفه ارسال قدرت به چرخ‌های جلو را برعهده دارد. از جمله امکانات بک X3 پرو می‌توان به این موارد اشاره کرد:سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، سیستم شروع به حرکت در سربالایی، دو کیسه هوا، سانروف، فرمان برقی، تریم چرمی کابین، کروز کنترل، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم تهویه دیجیتال، سیستم چندرسانه‌ای به همراه نمایشگر 8 اینچی، دوربین و سنسور پارک عقب و کامپیوتر سفری.

 

اما مشخصات پژو 207 هم به این شرح است؛  موتور TU5 بیشترین کاربرد را در انواع مدل‌های ۲۰۷ دارد که شامل پژو ۲۰۷ دستی، اتوماتیک، پانوراما دنده‌ای و پانوراما اتوماتیک است. پژو ۲۰۷ تیپ ۵ به‌عنوان یکی از جدیدترین مدل‌های این خودرو نیز به این موتور 1/6 لیتری با قدرت ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور ۱۴۲ نیوتن‌متر مجهز است. پژو 207 ارتقایافته به سیستم کنترل پایداری (ESC) و کنترل کشش (TCS) مجهز شده، سنسور فشار باد تایر (TPMS) داشته و نشانگر تعویض دنده (GSI) را هم دارد. 

 

در پایان باید تاکید کرد با توجه به تاریخچه بک ایکس3، (بک X3 پرو‌ خودرویی اقتصادی و در کلاس هاچ‌بک کراس است و برای اولین بار توسط کمپانی چینی جیلی تولید و با نام میپل X3 پرو آن را روانه بازار چین وارد شده است. وجود مشخصات فنی قابل قبول و امکانات رفاهی مناسب در کنار قیمت اقتصادی از عواملی بوده است که موجب شده این خودرو فروش به نسبت خوبی را در بازار چین تجربه کند.) این خودرو چند پله بالاتر از 207 ایستاده است. البته که شرایط فروش اقساطی این خودرو را نیز نمی‌توان در موفقیتش بی‌تاثیر دانست. 

 

کدخبر: ۵۶۷۲۰۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر