کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۶۵۶۰
تاریخ خبر:

مانور خودروهای جدید در نمایشگاه مشهد| ‌ اشکودا، نیسان، ‌لیوان کرمان‌موتور، ال نود و اسپورتیج رونمایی شدند

مانور خودروهای جدید در نمایشگاه مشهد| ‌ اشکودا، نیسان، ‌لیوان کرمان‌موتور، ال نود و اسپورتیج رونمایی شدند

برندها و مدل‌های جدیدی که در نمایشگاه خودری ‌مشهد رونمایی شدند و به نمایش درآمدند را معرفی می‌کنیم

هفت صبح| بیست و چهارمین نمایشگاه خودروی مشهد این بار بعد از مدت‌ها به جایگاه سابق خود بازگشت و همه نوع خودرو و برندی در این نمایشگاه به چشم می‌خورد. برندهای کره‌ای، ژاپنی و صد البته که چینی! هم خودروی برقی رونمایی شد، هم بنزینی. مردم هم که تکلیف‌شان مشخص است؛ ماشین دوست دارند و در همه نمایشگاه‌ها حضور پررنگ مردم به چشم می‌خورد. در اطراف غرفه‌ها هم جای سوزن انداختن نبود.

 

در این نمایشگاه کرمان‌موتور دو محصول جدید از برند «لیوان» ‌ لیفان سابق را به مشهد آورد. کیا با کوشاخودرو دو محصول رونمایی کرد. پارس خودرو نیز ال نود ایرانی را به این نمایشگاه آورده بود. یکی از مهمترین برندها که برای اولین بار در این نمایشگاه مشاهده می‌شد اشکودا بود. برندی اروپایی که اشکودا سوپرب و اشکودا کاروک را به این نمایشگاه آورد. در این گزارش برندها و مدل‌های جدیدی که در نمایشگاه خودری ‌مشهد رونمایی شدند و به نمایش درآمدند را معرفی می‌کنیم.

 

‌حضور پررنگ کرمان‌موتور با دو محصول برند «لیوان»

دو مدل اس آر 5 و اس آر 6 با نام کی‌ام‌سی در نمایشگاه خودروی مشهد در غرفه کرمان‌موتور به نمایش درآمدند. شرکت خودروسازی کرمان‌موتور با همه محصولاتش در بیست و چهارمین نمایشگاه خودروی مشهد شرکت کرد. اما نکته قابل توجه این غرفه، حضور دو خودرو از برند لیوان زیرمجموعه جیلی است که با نام کی ام سی روانه بازار خواهند شد. گفته می‌شود رقیب این دو خودرو یعنی کی ام سی اس آر ۵ و کی ام سی اس آر ۶، آریزو ۸ و ام وی ام ایکس ۵۵ است. پس احتمالا باید منتظر میانگین قیمتی تقریبا هم‌رده این خودرو (آریزو۸ و ایکس ۵۵) باشیم.

71084_IMG_20240920_103431_086

از سوی دیگر، به احتمال زیاد در نیمه دوم سال آینده این خودروها عرضه خواهند شد. شرکت لیوان اتو نتیجه همکاری مشترک بین دو خودروسازی لیفان و جیلی در سال ۲۰۲۲ میلادی است. البته این برند در سال ۲۰۰۰ میلادی با نام ماپل تاسیس شده بود اما همکاری جیلی و لیفان این برند را به موقعیت کنونی رساند. کرمان موتور با مدل‌های آشنا و شناخته‌شده کی‌ام‌سی JS6 هیبریدی، کی‌ام‌سی X5، کی‌ام‌سی A5، BAC X3 Pro، کی‌ام‌سی J7، کی‌ام‌سی J7 پلاس، کی‌ام‌سی J7 الکتریکی، کی‌ام‌سی E30X، کی‌ام‌سی ایگل، کی‌ام‌سی T8، کی‌ام‌سی T9 و کشنده کی‌ام‌سی XT1856 به نمایشگاه مشهد آمد.

 

کی‌ام‌سی SR5

کی‌ام‌سی SR5 مجهز به یک پیشرانه بنزینی 1/5 لیتری توربوشارژ است و حداکثر قدرت خروجی آن به ۱۷۸ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتن‌متر می‌رسد. این موتور منطبق با استانداردهای آلایندگی یورو۶ است و می‌تواند حداکثر سرعت خودرو را به ۱۹۰ کیلومتر در ساعت برساند. وظیفه توزیع قدرت تولیدشده را یک جعبه‌دنده ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه DCT بر‌عهده دارد.

61e74f3f-4c35-4808-8720-1f1b65ffeb4a

کی ام سی CR6

علامت برند جیلی روی کاور موتور خودروی سدان جدید کرمان موتور، اولین چیزی است که جلب توجه می‌کند. اینجا با یک پیشرانه چهار سیلندر توربو شارژ 1/5 لیتری طرف هستیم که توان تولید ۱۷۸ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور را دارد و تمام این توان توسط گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته دو‌کلاچه تحویل راننده می‌شود.

کی ام سی اس ار 6

مانور اشکودا و نیسان با ایران روور

ایران روور (پارس ساتر هوشمند) متولی واردات برند اروپایی اشکودا به ایران است. البته که شرکت آمیتیس گستر زیرمجموعه ایران‌روور در نمایشگاه خودروی مشهد نیز با نیسان سیلفی حضور داشت. ولی نکته مهم حضور برند اشکودا در ایران است. در این نمایشگاه دو مدل اشکودا به چشم می‌خورد.

 

اشکودا سوپرب

مدل اشکودا سوپرب که به ایران می‌آید  با موتور 1/4 لیتری توربوشارژ با توان تولید 150 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور است. این قدرت توسط یک گیربکس 7 سرعته دوکلاچه به چرخ‌های جلوی اشکودا سوپرب منتقل می‌شود و در 9/7 ثانیه شتاب آن را از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رساند.حداکثر سرعت اشکودا سوپرب 198 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. اشکودا سوپرب به تازگی موفق به دریافت پلاک ملی شده و به‌زودی وارد خیابان‌های ایران خواهد شد.

555715c7-fbb8-412c-8fe5-768b6bf78a95

اشکودا کاروک

اشکودا کاروک به‌عنوان یکی از پرچمداران شاسی‌بلندهای این خودروساز اروپایی، با برخورداری از امکانات و فناوری‌های مدرن و همچنین طراحی خاص خود، توانسته است نظر کارشناسان و مصرف‌کنندگان را جلب کند. این خودروی SUV که با موتور 1/4 لیتری توربو و توان ۱۵۰ اسب بخار عرضه می‌شود، با مصرف سوخت ترکیبی تنها 6/49 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، ترکیبی از عملکرد بالا و بهره‌وری اقتصادی را به نمایش می‌گذارد.

کاروک

رونمایی اسپورتیج لانگ در مشهد

کیا اسپورتیج جدید  به صورت رسمی در نمایشگاه خودروی مشهد رونمایی شد. کوشا خودرو به عنوان واردکننده محصولات کیا در دور جدید واردات خودرو، با دست پر به نمایشگاه مشهد آمده است. این شرکت جدیدترین محصولات وارداتی خود را برای بازدید عموم آماده کرده و دو خودروی کیا EV5 و اسپورتیج توربو اولین نمایش عمومی خود را در این نمایشگاه داشتند. قبلا اعلام شده بود که اسپورتیج باموتور 1/6 لیتر توربو به بازار می‌آید اما برنامه‌های کوشا خودرو تغییر کرد و این شرکت اسپورتیج 1/5لیتر توربو را برای واردات خودرو در نظر گرفت. حالا نسخه نهایی و وارداتی به نمایشگاه خودروی مشهد آمده است.

اسپورتیج

رونمایی کیا EV5

کیا EV5، سومین محصول از سری خودروهای تمام الکتریکی این شرکت کره‌ای است که توسط شرکت کوشا خودرو، نماینده رسمی کیا در ایران، به نمایش گذاشته شد. کیا EV5 در دو نسخه یک و دو موتوره در بازارهای جهانی عرضه می‌شود اما نسخه‌ای که به ایران وارد شده، نسخه تک‌موتوره یا به اصطلاح تک دیفرانسیل آن است. این نسخه مجهز به یک پیشرانه الکتریکی با قدرت ۲۲۱ اسب بخار و گشتاور ۳۱۰ نیوتن متر است که نیروی تولیدی را از طریق یک گیربکس تک سرعته به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

کیا ایو

نسخه نهایی تندر ۹۰ ایرانی یا همان P90

در نمایشگاه خودروی مشهد، سایپا نسخه نهایی تندر ۹۰ ایرانی یا همان P90 را رونمایی کرده و قرار است تا پایان امسال عرضه آن را آغاز کند. در پارس خودرو P90 خبری از پیشرانه K4M رنو نیست و جای آن را موتور 1/6 لیتری جدید ME16 سایپا گرفته است. این پیشرانه درواقع همان موتور EC5 پژو-سیترئن محسوب می‌شود که در دوران برجام به سایپا رسید و آن را باید نسخه سایپا از پیشرانه TU5 پلاس ایران‌خودرو دانست.

15dcbbcb-299c-4795-a084-9451cfde5a01

اطلس پلاس سایپا رونمایی شد

اطلس یکی از جدیدترین محصولات شرکت سایپا است که اخیرا وارد بازار شده و در حال حاضر تنها نسخه دنده دستی آن در بازار عرضه شده است. اما شرکت سایپا در نمایشگاه خودروی مشهد از نمونه اتوماتیک آن رونمایی کرده ‌ که انتظار می‌رود آن را به زودی با نام اطلس پلاس به بازار عرضه کند. پیش‌تر قرار بود ‌‌اطلس در چهار تیپ S، G، E و L در بازار عرضه شود که تیپ S و G آن نسخه دنده دستی بوده و تیپ‌های L و E نسخه‌هایی با جعبه دنده اتوماتیک بودند اما بعدها تیپ L از دستور کار شرکت سایپا حذف شد و اکنون قرار است اطلس E با نام اطلس پلاس به دست مصرف‌کنندگان برسد.

97455a2f-e79a-44f3-928f-b92b876b2339

 

 

کدخبر: ۵۶۶۵۶۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر