کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۵۰۰۸
تاریخ خبر:

ماجرای تلخ و شیرین طارق و حسین در غربت

ماجرای تلخ و شیرین طارق و حسین در غربت

اخبار این دو ایرانی در روزهای اخیر به رسانه‌های امارات و هلند رسید

هفت صبح| دو ماه پیش یک آقای ایرانی به نام حسین احمد هاشمی در همین قرعه کشی 10 میلیون درهم جایزه برد؛ یعنی 160 میلیارد تومان!  برنده خوش‌شانس‌ این قرعه‌کشی، یک آقای شیرازی به نام حسین احمد هاشمی است. حدود دو ماه پیش، برنامه بلیت بخت آزمایی بیگ‌تیکت، از بین هزاران بلیت یک برگ برنده را از گردونه بیرون کشید و اسم حسین احمد هاشمی را اعلام کرد.

 

 این برنده خوش شانس برنده جایزه بزرگ ده میلیون درهمی شد که به نرخ درهم امارات امروز می‌شود 160 میلیارد تومان! البته آقای هاشمی مانند خانم صابرحسینی آنقدر سریع به خواسته خود نرسید و سال‌ها برای برنده شدن در این قرعه‌کشی تلاش و هزینه کرد. به گزارش خلیج تایمز، حسین هاشمی بیست سال است که در دوبی زندگی می‌کند. او از پنج سال پیش به پیشنهاد دوستانش به طور مداوم بلیت‌های این قرعه‌کشی را به امید برنده شدن می‌خرید تا اینکه بالاخره قرعه به نام او افتاد.

 

حالا قرار است حسین این 160 میلیارد تومان را با پنج نفر از دوستانش، همان‌ها که او را به خرید این بلیت تشویق کردند، تقسیم کند. هنوز هم برنامه‌ای برای اینکه چگونه آن را خرج کنند ندارند؛ یا همگی باهم با این پول بیزینسی راه می‌اندازند، یا هر کس سهم خود را می‌گیرد و هر طور که می‌خواهد از آن استفاده می‌کند. 

 

بیگ تیکت قدیمی‌ترین و بزرگترین قرعه‌کشی یا لاتاری امارات است که مقیمان امارات بلیت‌هایش را هم آنلاین و هم از فرودگاه ابوظبی می‌توانند خریداری کنند. علاوه بر جایزه بزرگ 15 میلیون درهمی و جایزه‌های روزانه 50هزار درهمی، 100هزار درهم پول نقد به همراه یک ماشین رنجروور جدید به قیمت 325هزار درهم امارات هم بین جایزه‌های این لاتاری وجود دارد.  

 

ریختن روغن داغ ایرانی در هلند

یک پناهجوی ایرانی در هلند، که روی دو کارمند اداره مهاجرت روغن داغ ریخته بود، به 14 سال زندان محکوم شد. به گزارش رسانه‌های هلندی این فرد ۴۴ ساله که «طارق. س» نام دارد، در یک مرکز اسکان‌دهی پناهجویان در نزدیکی منطقه مسکونی بیکدالن در استان لیمبورخ هلند اقامت داشت. او از سال 2015 به هلند آمد اما بارها درخواستش برای پناهندگی رد شد و کمی قبل از این اتفاق هم به او گفته شد دیگر اجازه اقامت در این کشور را ندارد.

 

وقتی در سال 2022 به آقای طارق گفتند قرار است او را به یک مرکز دیگر منتقل کنند، مخالفت کرد و به گفته خودش «می‌ترسید که به ایران بازگردانده شود». طارق در واکنش به این ابلاغیه، 5 بطری روغن سرخ کردنی خرید و در آشپزخانه مرکز، آن‌ها را در دو تابه داغ کرد. بعد یک دستمال را آتش زد که باعث شد زنگ هشدار حریق مجموعه به صدا در بیاید.

 

در این لحظه وقتی یکی از کارمندان زن وارد آشپزخانه شد تا ببیند ماجرا از چه قرار است، طارق روغن داغ را روی او خالی کرد. جیغ و فریادهای او باعث شد تا کارمند زن دیگری وارد آشپزخانه شود و او هم مورد حمله روغن داغ قرار گرفت. در نتیجه این حمله یکی از این دو نفر دچار سوختگی درجه سه شد و مدتی در کما بود. کارمند دیگر هم به شدت جراحت برداشت. 

 

دادستانی ماستریخت می‌گوید عمل این فرد یک «حمله با هدف انتقام و تلافی» بوده که به گونه‌ قرون وسطایی یعنی« نقص عضو کردن کسی از طریق نشان‌دار کردن او برای تمام عمر» انجام شده است. سال گذشته دادگاه، طارق را به 12 سال زندان محکوم کرد اما این پناهجوی ایرانی درخواست تجدید نظر داد تا حکمش سبک‌تر شود.

 

قاضی دادگاه تجدیدنظر اما حکم دادگاه بدوی را برای جرم کافی ندانست و دو سال دیگر به حکم زندان او اضافه کرد. علاوه بر حکم زندان، این فرد باید در مجموع نزدیک به ۱۰۹ هزار یورو هم غرامت به قربانیان بپردازد. قربانیان این مرد ایرانی هنوز تحت درمان هستند و نتوانسته‌اند به زندگی عادی برگردند.

 

کدخبر: ۵۶۵۰۰۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر