کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۲۷۸۲
تاریخ خبر:

‌عکس‌های داغ ۲۴ساعت گذشته| جنگ غزه، آفتابی شدن مارگو رابی، کامالا هریس و دستگاه خودپرداز در رودخانه!

‌عکس‌های داغ 24ساعت گذشته| جنگ غزه، آفتابی شدن مارگو رابی، کامالا هریس و دستگاه خودپرداز در رودخانه!

گزینه اصلی جایگزینی بایدن‌، مارگو رابی در نیمه نهایی مسابقات تنیس ویمبلدون و...

‌هفت صبح|  دویست و هشتاد و دومین روز جنگ غزه؛ برگ دیگری از جنایات اسرائیل برملا شد؛  به گزارش اداره بهداشت غزه که توسط حماس اداره می‌شود، در حمله هوایی ارتش اسرائیل در نزدیکی شهر خان‌یونس در جنوب غزه، دست‌کم 71 نفر کشته و تعداد زیادی هم زخمی شده‌اند. این حمله به منطقه المواصی صورت گرفته، منطقه‌ای مملو از آوارگان فلسطینی که پیشتر توسط ارتش اسرائیل به عنوان منطقه امن برای غیرنظامیان تعیین شده بود. بیجا‌شدگان فلسطینی که به آنها گفته شده بود در این منطقه ساکن شوند، به بی‌بی‌سی گفته‌اند ‌ این حمله شبیه ‌ یک زلزله بود.

عک1

بر اساس گزارش‌ها، پزشکان و نیروهای امداد در یک بیمارستان صحرایی در حال کمک به مجروحان این حمله هستند. آژانس کمک‌رسانی و اسکان آوارگان فلسطینی سازمان ملل (اونروا) با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد ‌ هیچ جای نوار غزه برای ساکنان آن امن نیست. اونروا با اشاره به اینکه به دلیل حملات شدید به نوار غزه، در تمامی منطقه «ویرانی و درماندگی» حاکم است، تصریح کرد: خانواده‌ها همچنان به اجبار رانده می‌شوند.

 

برخی از آنها به مدارس و ساختمان‌های آسیب‌دیده پناه می‌برند و برخی نیز در چادرهای نامناسب زندگی می‌کنند. هیچ جایی در غزه امن نیست. آژانس کمک‌رسانی و اسکان آوارگان فلسطینی سازمان ملل طی این بیانیه یکبار دیگر خواستار برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه شده است.

 

گفتنی است، طی حملات اسرائیل به نوار غزه از هفتم اکتبر سال گذشته تاکنون ۳۸ هزار و ۲۳۵ فلسطینی از جمله ۱۵ هزار و ۶۹۴ کودک و ۱۰ هزار و ۲۷۹ زن جان خود را از دست داده و ۸۸ هزار و ۲۹۵ نفر نیز زخمی شده‌اند. از سوی دیگر هنوز اجساد زیادی زیر آوار و کنار جاده‌ها وجود دارد و به‌دلیل حملات نیروهای اسرائیلی، تیم‌های پزشکی و مسئولان دفاع مدنی نمی‌توانند اجساد را بیرون بیاورند. (آسوشیتدپرس)

 

 

کامالا هریس، معاون جو بایدن که از او به عنوان گزینه اصلی جایگزینی برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ یاد می‌شود، به دیدار تیم ملی بسکتبال آمریکا که خود را برای شرکت در المپیک پاریس آماده می‌کند، رفته است و در این دیدار، همراه با بازیکنان تیم آمریکا، از جمله کاپیتان نامدار این تیم، لبرون جیمز، عکس یادگاری انداخته است. (رویترز)

عک2

 

ایمپرو، هنرمند خیابانی که ناشناس باقی مانده و کسی از هویت او خبری ندارد، در یک اثر تازه به سراغ پایه پل برکشایر انگلیس رفته و طی اقدامی آوانگارد، یک دستگاه خودپرداز روی پایه این پل نصب کرده است. (رویترز)

عک3

 

مارگو رابی، بازیگر مشهور هالیوود به همراه تام آکرلی، در‌ میان تماشاگران نیمه نهایی مسابقات تنیس ویمبلدون دیده شد. این اولین حضور عمومی رابی پس از انتشار خبر بارداری‌اش است. (گتی ایمیجز)

عک4

 

نصیف الخطابی، استاندار کربلا بر تکمیل همه مقدمات برای احیای زیارت عاشورا در این استان تاکید و پیش‌بینی کرد که ۶ میلیون زائر در دهه نخست ماه محرم مشارکت داشته باشند. وی گفت ‌ پس از عاشورا آماده زیارت اربعین می‌شویم که انتظار می‌رود شمار زائران به ۲۳ میلیون برسد و اقدامات بسیاری برای این زیارت نیز انجام خواهد شد. گفتتی است عزاداران حضرت سیدالشهدا از ابتدای محرم خود را به کربلا رسانده‌اند و مراسم عزاداری در کربلا، در روز عاشورا به اوج خود خواهد رسید. (میدل ایست نیوز)

عک5

 

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد کتیبه‌ای که به زبان عربی باستانی ‌ روی تخته سنگی در نزدیکی یک مسجد متروک در عربستان سعودی حک شده است، به احتمال فراوان به یکی از صحابه پیامبر اسلام تعلق دارد. بنابر اعتقاد کارشناسان و با توجه به شواهد موجود، این کتیبه توسط حنظلة بن ابی عامر مشهور به «غسیل‌الملائکه» از صحابی‌های سرشناس حضرت محمد پیامبر مسلمانان به نگارش درآمده است. او در این کتیبه نوشته است: «به نام تو ای پروردگار ما.

عک6

من حنظلة [ابن] عبد عامر هستم، از تو می‌خواهم که نسبت به خدا تقوا پیشه کنی.» محققان تواریخ سنتی مسلمانان، سوابق نسب‌شناسی اعراب را مطالعه کردند و دریافتند که ترکیب این نام‌ها بسیار نادر است. آنان می‌گویند تنها یک نفر به نام حنظله که پدرش عبد عامر نام داشته به چنین اسمی می‌خورده است. این شخص به قبیله اوس مستقر در یثرب (که اکنون مدینه نامیده می‌شود) تعلق داشته و در تاریخ اسلام به عنوان یکی از صحابه‌ پیامبر برجسته است. (انیستیتو تحقیقاتی ملک فیصل)

 

کدخبر: ۵۶۲۷۸۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر