کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۱۲۰۰
تاریخ خبر:

قتل مبهم آقای میثاقی و خانم یوسفی در تورنتو

قتل مبهم آقای میثاقی و خانم یوسفی در تورنتو

کلاهبردار ایرانی ساکن تورنتو کشته شد؟

هفت صبح| بعدازظهر دوشنبه شاهرخ بی‌نیاز، یکی از ایرانیان ساکن تورنتو، در دفتر کار خود نشسته بود که از سمت لابی ساختمان صدای تیراندازی شنید. در جریان این تیراندازی که توجه رسانه‌های جهان را به خود جلب کرد، یک زن و یک مرد ایرانی کشته شدند. آنطور که پلیس گزارش داده، عامل این تیراندازی هم، خودش را با شلیک گلوله کشته است. در رم ایتالیا هم یک زن اوکراینی برای چندمین بار یک زن ایرانی را تعقیب و بعد به او حمله کرده است؛ دلیل؟ حسودی!

 

دوشنبه حدود ساعت سه و ربع بعدازظهر در نورث‌یورک تورنتو، محله‌ای که ایرانیان زیادی در آن ساکن هستند، یک تیراندازی مرگبار رخ داد. پلیس تورنتو، هویت کشته‌شدگان را به رسانه‌ها اعلام نکرده اما یک ایرانی که در همان ساختمان اداری شاهد ماجرا بوده، اسم آن‌ها را به برخی رسانه‌ها گفته است؛ آرش میثاقی و سمیرا یوسفی. شاهرخ بی‌نیاز که هم با رسانه‌های کانادایی و هم فارسی‌زبان مصاحبه کرده، طراح گرافیک و عکاس است و در محل حادثه کار می‌کند.

 

بی‌نیاز ماجرا را اینطور تعریف می‌کند: «ساعت سه و ربع بود که صدای تیراندازی شنیدم. البته نمی‌دانستم تیراندازی است؛ چون اصلا نمی‌دانم صدای تیراندازی چگونه است. فکر کردم فیوز پریده، چون قبلا هم این اتفاق افتاده بود. بلند شدم و دیدم بیرون از دفتر من و در لابی ساختمان، چند نفر در حال دعوا کردن هستند. با خودم گفتم به من مربوط نیست و برگشتم به دفتر کارم. 2دقیقه بعد صدای تیراندازی دیگری شنیده شد که دوباره به بیرون دفترم رفتم و متوجه شدم سر و صدای درگیری زیادتر شده و آرام‌آرام از در پشتی، بدون اینکه متوجه شوند بیرون آمدم و به پلیس زنگ زدم. وقتی پلیس آمد و جلوی در ساختمان پارک کرد، ضارب با دیدن پلیس 5 تا 6گلوله دیگر هم شلیک کرد.»

 

آقای میثاقی و خانم یوسفی با یکدیگر همکار بودند و طبق اظهارات افراد در محل، آقای میثاقی دلال وام مسکن بوده است. پلیس هنوز اطلاعی از انگیزه قتل ندارد اما گمان می‌کند که درگیری بر سر یک مسئله کاری بوده باشد. پلیس تورنتو همچنین هویت ضارب کشته شده و مقتولان را فاش نکرد تا ابتدا به خانواده آن‌ها اطلاع بدهد. به گفته پلیس، ضارب خودکشی کرده و به دست پلیس کشته نشده است. این تیراندازی در نزدیکی یک مدرسه و یک مهدکودک اتفاق افتاد و باعث شد خانواده‌های زیادی در اطراف محل حادثه جمع شوند تا فرزندان خود را تحویل بگیرند. هیچ فرد دیگری به غیر از مقتولان در جریان این تیراندازی آسیب ندیده است.

 

این میثاقی همان آرش میثاقی کلاهبردار ا‌ست؟

 

با جست‌و‌جوی اسم آرش میثاقی به یک مرد 54ساله برمی‌خوریم که در ریچموند هیل کانادا در سال‌های گذشته متهم به یک کلاهبرداری 17میلیون دلاری در زمینه وام خانه‌های لوکس شده است. مشخص نیست این میثاقی همان میثاقی باشد اما هر دو در تورنتوی کانادا زندگی می‌کنند و هر دو در زمینه وام املاک فعال هستند.

 

پرونده کلاهبرداری آرش میثاقی از سال 2013 شروع شده بود و پلیس او را در سال 2018 دستگیر کرد. میثاقی در جریان این دستگیری به کلاهبرداری بیش از 5هزار دلار، توطئه برای ارتکاب جرم، همدستی در وقوع یک جرم قابل کیفرخواست و بیان اسناد جعلی متهم شد. او در سال 2015 هم به جرم یک کلاهبرداری ملکی به ارزش ۷/۵میلیون دلار متهم شد. یک سال پیش از آن، زمانی که هنوز پرونده کلاهبرداری 17میلیون دلاری در جریان بود، تمام اتهامات خود را رد کرد و به رسانه‌های کانادایی گفت: «این پول‌ها برای من چیزی نیست. من آنقدر ثروتمند هستم که برای این مقدار پول کم، کلاهبرداری نکنم. خانه من 20میلیون دلار قیمت دارد و بزرگترین خانه شمال کاناداست!»

 

ابعاد پرونده آرش میثاقی بیشتر از این حرف‌هاست. با توجه به اینکه هنوز هویت آرش میثاقی که روز دوشنبه کشته شد توسط پلیس تایید نشده است، ادامه این ماجرا را به بعد از روشن شدن ماجرا موکول می‌کنیم.

  

 

دو روز پیش حسادت و علاقه بیش از اندازه یک خانم اوکراینی در رم، منجر به آزار و اذیت و حملات خشونت‌آمیز علیه یک خانم ایرانی شد؛ تمامش بر سر یک مرد! ماجرا از این قرار است که خانم 41ساله اوکراینی، پیش از این با نامزد حال‌حاضر خانم 30ساله ایرانی، رابطه‌ای عاشقانه داشته و ظاهرا هنوز نتوانسته از این مرد دل بکند. از قرار معلوم، او نتوانسته با این حقیقت که دیگر رابطه‌ای بین او و نامزد خانم ایرانی وجود ندارد، کنار بیاید و بارها این زوج را مورد آزار و اذیت قرار داده است.

 

این زن اوکراینی که سابقه‌دار هم هست، پیش از این به خاطر تعقیب کردن پنهانی و ایجاد مزاحمت برای این زوج دستگیر شده بود و به دستور پلیس از نزدیک شدن به خانه این زوج و اماکنی که این زن ایرانی رفت‌وآمد می‌کند، منع شده است. با این‌حال، 2روز پیش او این قانون را زیر پا گذاشت و به دست پلیس دستگیر شد. این زن با وجود اینکه حق نداشت به زن ایرانی نزدیک شود، در خیابان نزدیک او شد و شروع کرد به فریاد زدن.

 

او همچنین تلاش کرد به این زن ایرانی، حمله فیزیکی کند. این زن ایرانی که هویتش مشخص نشده، برای دفاع از خود با تلفن همراه خود از زن اوکراینی فیلم گرفت و باعث شد این مزاحم دست از حمله‌های خود بردارد و فرار کند. پس از آن این ماجرا به پلیس رم اطلاع داده شد و در حال‌حاضر، زن اوکراینی در بازداشت به سر می‌برد.

کدخبر: ۵۶۱۲۰۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر