کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۰۲۴۷
تاریخ خبر:

ایرانی‌های آن ور آبی که شانس با آن‌ها یار بوده است

ایرانی‌های آن ور آبی که شانس با آن‌ها یار بوده است

بلیت بخت‌آزمایی 156 میلیارد تومانی آقای هاشمی

هفت صبح|‌ یک مرد شیرازی ساکن دوبی، بعد از پنج سال تمام خریدن یک بلیت بخت آزمایی، بالاخره برنده 10 میلیون درهم شده است. یک مرد ایرانی دیگر هم در میامی فلوریدا، از آشپزی در یک مسجد برای افراد نیازمند به راه‌اندازی ششمین رستوران خود رسیده و توجه رسانه‌های میامی را به خود جلب کرده است. مشتری‌های او در مدت اخیر به قدری زیاد شده‌اند که در پنج ماه اخیر چهار رستوران در محله‌های مختلف باز کرده است.

 

روز گذشته، برنامه بلیت بخت آزمایی بیگ‌تیکت امارات، از بین هزاران بلیت یک برگ برنده را از گردانه بیرون کشید و اسم حسین احمد هاشمی را اعلام کرد. این برنده خوش شانس اهل شیراز برنده جایزه بزرگ ده میلیون درهمی شده است که به عبارتی می‌شود 156 میلیارد تومان! به گزارش خلیج تایمز، حسین هاشمی بیست سال است که در دوبی زندگی می‌کند. او از پنج سال پیش به پیشنهاد دوستانش به طور مداوم بلیت‌های این قرعه‌کشی را به امید برنده شدن می‌خریده و بالاخره قرعه به نام او افتاده است. حالا قرار است حسین این 156 میلیارد تومان را با پنج نفر از دوستانش تقسیم کند. هنوز هم برنامه‌ای برای اینکه چگونه آن را خرج کنند ندارند؛ یا همگی باهم با این پول بیزینسی راه می‌اندازند، یا هر کس سهم خود را می‌گیرد و هر طور که می‌خواهد از آن استفاده می‌کند.

 

رستوران «شاهان کباب» به یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های میامی تبدیل شده است. تیک تاکرها و اینفلوئنسرهای اینستاگرام از تست کردن غذاهای این رستوران ایرانی تولید محتوا می‌کنند و شبکه‌های تلویزیونی فلوریدا و همچنین اسپانیایی زبان صاحب ایرانی این رستوران را به برنامه‌های خود دعوت کرده‌اند. امین ابراهیمی که از پدر و مادر ایرانی در میامی به دنیا آمده، اولین رستوران خود را در سال 2017 باز کرد.

 

ماجرای راه اندازی این رستوران بر می‌گردد به سال 2006 وقتی که مادر امین به نام زهره در مسجد ارشاد در جنوب میامی برای افراد نیازمند به طور رایگان غذا می‌پخت. امین هم که گاهی به کمک مادرش می‌رفت با دو ایرانی دیگر به نام‌های فرزاد نوروزی‌شاد و محمدعلی عسگری آشنا شد که مهارت خوبی در کباب زدن داشتند.علاوه بر خانواده ابراهیمی و نوروزی‌شاد که کارشان آشپزی برای مهمانی‌ها و گردهمایی‌های بزرگ بود، محمدعلی عسگری هم یک آشپز حرفه‌ای بود و بارها برای نمایندگان ایرانی سازمان ملل آشپزی کرده بود. طرفداران کباب‌های این سه نفر آنقدر زیاد بود که اسم خودشان را گذاشتند شاهان کباب و تصمیم گرفتند رستورانی به همین اسم راه‌اندازی کنند. آن‌ها در ابتدا از یک رستوران بیرون‌بر کوچک شروع کردند و بعد به خاطر استقبال بالا مغازه‌ای بزرگتر اجاره کردند که جای نشستن هم داشته باشد. اما باز هم کافی نبود. امین از ابتدای سال 2024 و در عرض پنج ماه، چهار شعبه دیگر هم در فلوریدا راه‌اندازی کرده است و حالا شاهان کباب شش شعبه فقط در میامی دارد.

 

ابراهیمی به روزنامه میامی هرالد در این باره گفته است: « اولین رستوران ما یک انبار 60 متری بود. مشتری‌های ما روز به روز بیشتر شدند و جایی برای نشستن نبود. این موضوع باعث می‌شد که افراد مجبور باشند ساعت‌های طولانی منتظر بمانند بلکه یک صندلی خالی شود. اینطور شد که دومین شعبه شاهان کباب را هم در سال 2022 راه اندازی کردیم. این موضوع با توجه رسانه‌ها همراه بود و باعث شد مشتری‌های ما از آنچه هست بیشتر شود. جمعیتی که برای این دو شعبه صف می‌کشیدند دیوانه کننده بود برای همین مجبور شدیم سومین شعبه و در ادامه شعبه‌های دیگر را هم راه اندازی کنیم.» استقبال از این رستوران ایرانی به طوری بود که امین ابراهیمی و دو شریکش با اطمینان در پنج ماه گذشته 4 شعبه دیگر هم راه‌اندازی کردند و ترسی از ورشکستگی ندارند. مادر امین هم در پشت صحنه یک نانوایی راه انداخته و نان سنگک شعبه‌های رستوران‌ را تامین می‌کند.

 

کدخبر: ۵۶۰۲۴۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر