کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۴۴۹۲
تاریخ خبر:

فرش ایرانی و سرزمین عجایب سوئیفتی

فرش ایرانی و سرزمین عجایب سوئیفتی

تصاویری از درون آپارتمان تیلور سوئیفت از علاقه او به فرش ایرانی خبر می‌دهد

روزنامه هفت صبح| تیلور سوئیفت خانه چند طبقه رویایی و خلاقانه‌ای را در نشویل در ایالت تنسی برای خود ساخته که به «سرزمین عجایب» شهرت دارد. گفتنی است که سرزمین عجایب همان مکانی است که آلیس در انیمیشن کلاسیک والت دیزنی به آن سفر کرد و از این رو، کاربران فضای مجازی به شباهت ظاهری سوئیفت و آلیس اشاره کردند و نام خانه او را برازنده‌ او دانستند.
photo_2024-03-05_18-24-51


۳ روز پیش و برای اولین بار در رسانه‌های خبری و فضای مجازی، تصاویری از پنت‌هاوس ۳ میلیون دلاری تیلور سوئیفت یا همان سرزمین عجایب در شهر نشویل منتشر شد. این تصاویر نشان می‌دهد که سوئیفت در تمام قسمت‌های خانه خود از نشیمن و سالن پذیرایی گرفته تا اتاق مخصوص گربه‌ها و آشپزخانه‌اش، از فرش‌های ایرانی، در رنگ‌ها و ابعاد مختلف استفاده کرده است.

این خواننده ۳۴ ساله برنده ۱۴ جایزه گرمی، در سال ۲۰۰۹ و در سن ۲۰ سالگی این آپارتمان ۳۰۰ متر مربعی را با قیمتی نزدیک به ۲ میلیون دلار خریداری کرد. سوئیفت ۱۸ ماه وقت صرف بازسازی این خانه سه‌خوابه با فضایی رویایی و جادویی کرد که نتیجه آن بسیار شگفت‌انگیز شد. مهمانان با گام نهادن در ورودی، بلافاصله با کاغذدیواری‌های رنگارنگ و یک استخر مملو از ماهی‌های رنگی در وسط اتاق نشیمن روبرو می‌شوند.
photo_2024-03-05_18-24-38

در انتهای خانه، یک خرگوش ۱۸۲ سانتی‌متری چوبی قرار دارد که با قاب‌های گلدار پارچه‌ای رنگارنگ احاطه شده است. از جذاب‌ترین بخش‌های این پنت‌هاوس، یک پلکان مارپیچ فلزی است که به یک قفس پرنده به اندازه انسان که توسط خود سوئیفت طراحی شده، منتهی می‌شود. او این مخفیگاه دنج را در گفتگویی با مجله رولینگ استون در سال ۲۰۱۲ «راحت‌ترین مکان در جهان» توصیف کرده است.

دیوارهای این فضای خاص پر از عکس‌های سوئیفت و نزدیکانش است. او در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۲ گفته بود: «من باید عکس‌های افرادی که دوستشان دارم را همه‌جا داشته باشم.» البته باید بگوییم انتخاب نام سرزمین عجایب برای این خانه اتفاقی نبوده و سوئیفت تم اصلی طراحی این پنت‌هاوس را از فیلم «آلیس در سرزمین عجایب»‌ ساخته تیم برتون الهام گرفته است.


سقف‌های طاق‌دار خانه سوئیفت با ستاره‌های کریستالی رنگارنگ و لوسترهای درخشان تزئین شده و کف آن با فرش‌های ایرانی پوشیده شده است. آشپزخانه نیز با دید افسانه‌ای و کابینت‌های رنگارنگ چشم‌نواز است. اتاق خواب اصلی نیز با تم آسمان ابری تزئین شده است. گفتنی است علاوه بر این پنت‌هاوس جادویی، سوئیفت صاحب چندین ملک دیگر از جمله یک مجتمع ۵۰ میلیون دلاری در نیویورک است و مجموعه املاک وی ارزشی بالغ بر ۸۰ میلیون دلار دارد. 
 

جالب است بدانید، او در جریان طلاق سوفی ترنر از جو جونتس، خانه خود در‌ نیویورک را به ترنر و فرزندانش داد تا اقامتی راحت و آسوده در آن داشته باشند. تیلور سوئیفت و جو جوناس، سال‌ها قبل و طی سال ۲۰۰۸ با هم در رابطه بودند اما پس از سه ماه، جوناس طی یک تماس تلفنی ۲۵ ثانیه‌ای، با سوئیفت که آن زمان ۱۸ ساله بود، قطع رابطه کرد. به نظر می‌رسد این مدل قطع رابطه یک الگویی تکراری در روابط جوناس باشد

 

زیرا سوفی ترنر نیز مدعی است خبر درخواست طلاق جوناس از خود را از طریق رسانه‌ها شنیده است. تصاویری که در آن زمان از خانه سوئیفت توسط ترنر در فضای مجازی منتشر شد، نشان داد که آن خانه سوئیفت نیز با فرش ایرانی پوشانده شده است. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت این هنرمند محبوب، مجذوب این هنر ظریف ایرانی شده و دلبسته نقش‌ و رنگ فرش ایرانی است. (سی‌بی‌اس و میرور)

 

کدخبر: ۵۵۴۴۹۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر