کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۴۸۵۹
تاریخ خبر:

خداحافظ مرد فرانسوی| درباره آلن دلون و خشکشویی محله و تندیس فرهی

خداحافظ مرد فرانسوی| درباره آلن دلون و خشکشویی محله و تندیس فرهی

بهتر است این تندیس را به سازنده اثر برگردانید

هفت صبح| یک:‌آلن دلون و دوبلور مشهورش جناب خسرو خسروشاهی از محبوبیت عظیمی در بین سینمادوستان قدیمی برخوردار بود. مرد زیبای فرانسوی که خوش‌شانس بود که حضورش در سینما همزمان شد با بهترین دوران طراحی لباس‌های مردانه در جهان. دوران کت و شلوارهای خوش دوخت و بارانی‌های بلند جذاب. و این گونه این لباس‌ها بر چهره و تن آلن دلون جلوه‌ای چند برابر پیدا می‌کردند. اگر فیلم سامورایی ژان پی یر ملویل را دیده باشید متوجه این نکته شده‌اید. او در ایران یک مثال عینی برای زیبایی و برازندگی بود و طعنه و اشاره به جمالش به فرهنگ عامه مردم هم راه پیدا کرده بود.

 

این جوان فرانسوی در فاصله سال‌های 1958 تا 1973 ستاره اول سینمای اروپا بود. همطراز با مارچلو ماسترویانی و جلوتر از دیگر ستارگان فرانسوی و ایتالیایی و اسپانیایی و سوئدی‌:‌ لینو ونتورا‌، ژان پل بلموندو‌، ماکس فون سیدو‌، ژان لویی ترنتینیان‌، میشل پیکولی‌، جیان ماریا ولونته‌، فیلیپ نوآره‌،‌ ایو مونتان  و فرناندو ری. او از این نام‌های پرآوازه بازیگر بهتری نبود اما مطمئنا بازیگر تاثیرگذارتری بود.  درخشش او در فیلم‌های بزرگی مثل یوزپلنگ‌،‌کسوف‌،‌ سامورایی‌، ‌روکو و برادران‌، زیر آفتاب سوزان، ‌دایره سرخ و...دیگر به بخشی از تاریخ سینمای جهان بدل شده است.

 

با کارگردان‌های صاحب سبکی مثل ویسکونتی و آنتونیونی و ملویل و رنه کله من  که از ظرفیت این جوان خوش قیافه برای جلب همذات پنداری تماشاگران به بهترین وجه ممکن استفاده می‌کردند. او مطمئنا بازیگر مولفی نبود اما کارش را درست انجام می‌داد و زندگی خصوصی‌اش هم بسیار کمتر از آنچه  انتظار می‌رفت دچار حاشیه و هیاهو می‌شد. او در 88 سالگی درگذشت. در مورد او باز هم خواهیم نوشت.

 

دو: در خشکشویی محله ما خیلی خودمانی نوعی خودپرداز بانکی دیواری مدل همان‌هایی که در پمپ بنزین‌ها وجود دارد گذاشته‌اند و شما برای پرداخت وجه خشکشویی باید شماره حسابی را که مالک خشکشویی می‌گوید در خودپرداز وارد کنید و مبلغ را دور از چشم ممیزهای مالیاتی پرداخت کنید. خسته نباشید. 

 

سه: تندیس بیتا فرهی بد ساخته شده است. سازنده اثر حتما نیت خوبی داشته اما یا  ایشان از ضعف تکنیک رنج می‌برد و یا وقت کافی نگذاشته است. به هرحال بهتر است این تندیس را به سازنده اثر برگردانید و یاد آن چهره دلنشین و شیک و موقر سینمای ایران را با چنین تصاویر زمخت و  نابهنجار و چنین هنر نازلی در تندیس سازی، خدشه دار نکنید. ممنون!

 

کدخبر: ۵۶۴۸۵۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر