کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۴۰۶۳
تاریخ خبر:

روزنامه خوانی در شصت سال پیش- ۵۳ | سه گلوله‌ برای ابوالحسن

روزنامه خوانی در شصت سال پیش- 53 | سه گلوله‌ برای ابوالحسن

درباره یک عروس فراری در غرب تهران؛ دختر 15 ساله‌ای به نام معصومه محمدنژاد

هفت صبح|‌‌ 14 مرداد 1343. مطلب جالب این صفحه جدا از جنگ ویتنام‌، ‌درگیری مهدی کوشانفرد رئیس اتاق اصناف ایران با گروهی از زارعین در قریه عرب‌آباد در نزدیکی کرج بوده که به مجروح شدن کوشانفر و کشته شدن یکی از زارعین به نام ابوالحسن قره حسنلو شده است. از قرار گروهی از زارعین به کوشانفر و دو برادرش که در حال بازدید از زمین‌هایشان بودند حمله می‌کنند و در این نزاع به مهدی کوشانفر ضرباتی وارد می‌شود.

 

دقایقی بعد او مسلح به اسلحه کمری وارد یک اتوبوس که قصد قریه را داشته می‌شود و سه گلوله به سمت مقتول که معاون شورای ده هم بوده شلیک و باعث مرگ او می‌شود. پلیس در جست‌وجوی مهدی کوشانفر متوجه می‌شود که او به خاطر جراحاتش در بیمارستان بازرگانان بستری شده است. کوشانفر و برادرانش مالک این قریه بودند و گروهی از زارعین در شکایت از نحوه رفتار این سه برادر قصد داشتند با آن اتوبوس به تهران بروند و شکایتی را علیه کوشانفر تسلیم دادگاه  کنند که به یک درگیری شدید و در نهایت قتل ختم شد. کوشانفر دو سال بعد محاکمه شد و به 12 سال زندان محکوم شد.

 

منصور، ‌نخست وزیر هم رفته و در کنار عالیخانی وزیر اقتصاد،‌ از موسسه استاندارد دیدار کرده است .عبدالله و اسدالله دو برادر 4 و 6 ساله هستند که توسط پدرشان در پل تجریش به امان خدا رها شده‌اند وحالا پلیس به دنبال پیدا کردن والدین آنهاست.

 

در یکی از خانه‌های میدان شاه مشهد دختر 25 ساله‌ای به نام عصمت (که در خانه اعیانی یک سرهنگ کلفتی می‌کرده) یک جوان 22 ساله به نام محمدعلی اکبری را که به ادعای عصمت مزاحم او می‌شده، ‌با دو ضربه چاقو به قتل رسانده. 

 

‌ 15 مرداد 1343. تیم ملی ایران در ادامه بازی‌های تدارکاتی‌اش در شوروی با نتیجه دو بر صفر از تیم روستف شکست خورده است. یک دوره مسابقه تشویقی شنا و شیرجه در استخر فرح برای دختران انجام شده و پرنیان دریایی و نینا کاوسی و فائقه فهمی و سیما نادری و شیرین معززی و....مدال‌ها را به دست آورده‌اند. این نام‌ها را که در اینترنت جست‌وجو کردیم متوجه شدیم خانم دریایی در آبادان به عنوان مدرس شنا مشغول به کار بودند و تا اواخر دهه چهل کلی مقام در شنا به دست آوردند و یا خانم شیرین معززی که در آمریکا و در شهر سیاتل به عنوان روانپزشک مشغول به کار هستند. 

 

در فینال مسابقات بسکتبال قهرمانی کشور هم تهران با نتیجه 72 بر 65  خوزستان را شکست داده است . کیهان گزارش داده که 400 هزار نفر در همین یکی دو روزه تهران را به قصد شهرهای شمالی ترک کرده‌اند و مراکزی مثل بابلسر و متل قو و بندر پهلوی(انزلی) آن‌قدر شلوغ شده‌اند که لذت بردن از مسافرت را سخت کرده‌اند . 

 

و این خبر هم درباره یک عروس فراری در غرب تهران. دختر 15 ساله‌ای به نام معصومه محمدنژاد به عقد جوان 22 ساله‌ای به نام برهان جمالی در می‌آید و با لباس سفید به خانه بخت می‌رود اما صبح روز بعد غیبش می‌زند و مشخص می‌شود که عروس خانم همراه با پسر جوانی به نام یوسف رخشی فرار کرده  و رفته‌اند فرحزاد! جالب آنکه شش روز بعد پلیس معصومه را در حالی پیدا می‌کند که هنوز لباس عروسی بر تنش دارد.

 

از قرار یوسف بعد از شش روز و شش شب(!)به این نتیجه رسیده که این فرار عاقبتی ندارد و بهتر است معصومه خودش را به ژاندارمری معرفی کند. معصومه  را به برادرش تحویل می‌دهند و برادرش بیاض خواهرش را به کلانتری می‌برد. درآنجا برای  دستگیر کردن یوسف رخشی نقشه‌ای چیده می‌شود که در نهایت پلیس یوسف را دستگیر می‌کند. برادر و شوهر معصومه هم بسیار عصبانی هستند. 

 

مهندس شریف امامی و مهندس ریاضی در عکسی در حال بریدن کیک سالگرد مشروطیت هستند. و بالاخره این که برنامه‌های موسیقی رادیو هم  در چهار برنامه مختلف به پروین‌، آشنا‌،‌ آذر‌، پرتو‌،‌ هما‌،  تاج و شمس اختصاص دارد‌!

 

کدخبر: ۵۶۴۰۶۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر