کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۳۷۸۸
تاریخ خبر:

‌روزنامه خوانی در شصت سال پیش- ۵۱| پرونده مهندس آمریکایی

‌روزنامه خوانی در شصت سال پیش- 51| پرونده مهندس آمریکایی

‌حمله موفقیت‌آمیز محمد نصیری به رکوردهای جهانی و اکران فیلم گوشه‌گیران با بازی سوفیا لورن

هفت صبح|  ‌یازدهم مردادماه 1343. مطلب مهم صفحه اول حمله موفقیت‌آمیز محمد نصیری به رکوردهای جهانی است که در دسته خروس وزن و در مسابقات خرم آباد رکوردهای یک ضرب و دو ضرب جهان را به دست آورده است. در ادامه اکران فیلم‌های مشهور سینمای جهان در تهران فیلم گوشه‌گیران آلتونا با بازی سوفیا لورن و ماکزیمیلین شل به پرده سینماها رسید.

فیلم را ویتوریو دسیکا ساخته است. در روز دوشنبه نوشتیم که رالف بریدین مهندس 39 ساله آمریکایی که در ساختمان هوسپیان خیابان سنایی ساکن بود در حال مستی با مشت و لگد همسر خود ریتا را کشته بود. او در گفت‌و‌گو با خبرنگارها گفته که هیچ احساس خاصی در مورد کشتن همسرش ندارد و با خونسردی با موضوع برخورد کرده. مقامات قضایی گفته‌اند که این مهندس  اهل  پنسیلوانیا حتما در تهران محاکمه می‌شود.

این محاکمه در تهران تیتر کیهان شده و احتمالا با توجه به زمزمه‌های لایحه کاپیتولاسیون  است که مسئول صفحه چنین تیتر خاصی را انتخاب کرده است. چرا که لایحه کاپیتولاسیون قضایی شهروندان آمریکایی در تهران سه مرداد 1343 یعنی یک هفته قبل به مجلس ارسال شده است، هرچند تصویبش به  اواخر مهرماه موکول می‌شود. حالا در این فاصله پرونده این مهندس آمریکایی می‌تواند خیلی جنجالی شود.

در روزهای آینده هم خبرهای این پرونده را پیگیری خواهیم کرد. به هرحال لایحه کاپیتولاسیون موجب می‌شود شش ماه دوم سال 43 بسیار ملتهب و پرهیجان از آب دربیاید. فعلا تا رسیدن به  وقایع آن روزها کمی صبر کنید.  در صفحه آخر هم خبری کار شده که اگر غلامرضا تختی به المپیک توکیو اعزام شود و مدال بگیرد با داشتن 4 مدال المپیک در جهان رکورددار خواهد شد. چرا که در حال حاضر یک بوکسور مجارستانی با سه طلای المپیک رکورددار است و تختی هم یک طلا و یک نقره و یک برنز دارد که می‌تواند در این المپیک چهارمین مدال خود را بگیرد (حالا با هر رنگی ) خب می‌دانیم که این اتفاق نمی‌افتد و تختی در المپیک چهارم می‌شود. 

دوازدهم مردادماه 1343. در صفحه اول باز هم عکسی از یک وزنه‌بردار است و این بار پرویز جلایر که رکوردهای کشوری را شکسته است. صفحه 5 گزارشی کار شده که درآن اشاره شده که مشکل پارکینگ برای مردم تهران مسئله ساز شده است. انجمن فرهنگی ایران و پاکستان یک شب  ویژه برگزار می‌کند با شرکت هنرمندان پاکستانی مثل سرور سیال و خواننده ایرانی ویگن و البته دوشیزه جانیک.

بلیت برنامه هفت تومن است و در روز 23 مرداد برگزار خواهد شد. سینما دیانا و سینما کریستال آگهی مشترکی داده‌اند و گفته‌اند که تماشاگران می‌توانند وست ساید استوری را در سالن تابستانی ببینند و اعلام کرده‌اند که برنامه آینده‌شان فیلم سرگیجه از آلفرد هیچکاک خواهد بود!

در کرمانشاه عادله غلامی و فروز کرمی دوستان دوره مدرسه هم بودند و حالا هجده سال داشتند که مرد مورد علاقه عادله به خواستگاری فروز می‌رود و عادله عصبانی از این موضوع با چاقویی که در سینه‌اش پنهان کرده بود به خانه فروز رفت و در اولین مواجهه مادر فروز یعنی خانم آهو کرمی را با چاقو می‌کشد و بعد هم به فروز حمله می‌کند و او را به شدت مجروح می‌کند! عادله دستگیر شده است. 

امیدوارم در قسمت بعدی این پاورقی داستان‌های خوشحال کننده‌تری را برایتان نقل کنم. 

کدخبر: ۵۶۳۷۸۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر