کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۳۳۷۶
تاریخ خبر:

‌روزنامه خوانی در شصت سال پیش- ۴۸ | دستگیری هوشنگ پسر‌ آقاجان

‌روزنامه خوانی در شصت سال پیش- 48 | دستگیری هوشنگ پسر‌ آقاجان

‌چهار عضو یک خانواده در قریه حج‌آباد با سلاح سرد به شکل فجیعی کشته شدند

هفت صبح|   سوم مردادماه 1343. صفحه اول کیهان کاملا به شورش سیاهان در نیویورک اختصاص دارد. صفحه 4 گزارشی کار شده از مشکل پرداخت شهریه مدارس برای خانواده‌های ایرانی. این که مثلا اگر دو فرزند یکی دبستانی و یکی دبیرستانی داشته باشی برای تحصیل در یک مدرسه مرکز شهر باید 262 تومان شهریه بدهی در حال حاضر به شکل عرفی برای هر محصل سیکل اول 100 تومان و برای هر محصل سیکل دوم 150 تومان و برای کارنامه ورزشی 6 تومان اخذ می‌شود. این در حالی است که میانگین دستمزد اهالی مرکز شهر تهران 670 تومان قید شده است. مدیر مدرسه فیروز بهرام اما عقیده دارد که هرچقدر شهریه بیشتر شود بهتر است چرا که تحصیل بچه‌ها در مدرسه خوب از نان شب هم واجب‌تر است!

 

کلا جنایت‌های روستایی از همان دهه چهل هم بخش بزرگی از پرونده‌های جنایت‌های کشور را تشکیل می‌دادند که با آن ایده زندگی سرخوشانه روستایی و مردم حتما با صفای روستا تناقض آشکاری داشته است و به نظر می‌رسد این ایده «روستایی با صفا» از سوی بخشی از شهرنشینان تولید می‌شده است تا از عذاب وجدان خود در تخصیص امکانات بهتر برای زیستن بکاهند!

 

حالا هم در شماره امروز خبر آمده که در قریه حج‌آباد از توابع تفت یزد، ‌در جنایتی وحشتناک چهار عضو یک خانواده شامل مادر و دو کودک و یک پسر هفده ساله در خواب توسط قاتلین  با سلاح سرد به شکل فجیعی کشته شده‌اند و سپس آنها را آتش زده‌اند. مرد چوپانی که به این خانواده خدمت می‌کرده هم در خواب کشته شده است تا آمار قربانیان به پنج برسد. پدر و یکی از پسرهای این خانواده در شب جنایت در روستای دیگری بوده‌اند و حالا پدر می‌گوید که یک ماه قبل هم دختر 15 ساله‌شان قربانی یک جنایت مرموز دیگر شده بود. 

 

در خبری دیگر یک جوان ایرانی به نام هوشنگ ذهابیان که چند سال قبل به همراه پدر (آقاجان) و دو برادر خود خان بابا و یعقوب، ‌با تشکیل یک شرکت بازرگانی، ‌از چند بانک ایرانی کلاهبرداری‌های سنگین انجام داده و بعد متواری شده بودند، توسط پلیس سوئیس دستگیر و به ایران عودت داده شده است.

 

قبلا خان بابا هم در تهران دستگیر شده. پلیس می‌گوید آقاجان هم در تهران مخفی شده و یعقوب هم به اروپا فرار کرده است‌. در ادامه اکران‌های بزرگ سینمایی قرار است از هفته دیگر فیلم پل رودخانه کوای هم در سینماهای تهران اکران شود‌. فکر کنید ریو براوو و یوزپلنگ و اسپارتاکوس و وست ساید استوری  و ‌پل رودخانه کوای  و ‌شکوه علفزار و...همزمان اکران هستند‌. 

 

چهارم مرداد ماه 1343. در صفحه اول آمده که اهواز با 49 درجه گرمترین شهر آسیا و اروپا در 24 ساعت قبل بوده است. در صفحه 3 یک گزارش خوب کار شده درباره کمبود اتوبوس در تهران و صف‌های طویل در انتظار رسیدن اتوبوس و این طور چیزها. یک مشکل ابدی و ازلی تهران که خب در یکی دو دهه گذشته کمی کمرنگ شده است اما حداقل تا میانه دهه هفتاد در تهران به شدت احساس می‌شده است.

 

یک آقایی نامه نوشته و گفته که در جنب هتلی در لاله‌زار که درآن اقامت داشتم یک کافه وجود دارد که تا ساعت‌ها پس از نیمه شب به تولید اصوات نابهنجار مشغول است. آوازهای گوشخراش، ‌عربده‌های مشتریان مست و فریادهای گارسون‌ها. برنامه رادیو ایران برای یکشنبه شب منتشر شده که شامل این بخش‌های موسیقایی است: ساعت 4 ترانه‌هایی از ‌الهه و یاسمین. ساعت 6 و 20 دقیقه آوازهایی از  ایرج و فرح، ساعت8 و20 دقیقه دلکش و آخر شب هم ترانه‌هایی از بنان.  

خداحافظ. 

 

کدخبر: ۵۶۳۳۷۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر