کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۳۶۴۶
تاریخ خبر:

‌روزنامه‌خوانی در شصت سال پیش- ۵۰ | داستان‌های‌ تکراری‌ این سرزمین

‌روزنامه‌خوانی در شصت سال پیش- 50 | داستان‌های‌ تکراری‌ این سرزمین

اعتراض و سرپیچی 5 بازیکن شاهین و یک بازیکن آبادانی در همراهی تیم ملی در سفر ‌‌به شوروی دوباره ‌‌داغ ‌شد

هفت صبح|  پنجشنبه 8 مرداد 1343. اولین گزارش کیهان این شماره درباره استخرهای تهران است. نویسنده نوشته که تهران در سال 1318 کمتر از 100 هزار نفر جمعیت داشت(عدد یک خرده مشکوک است) و استخر بزرگ امجدیه در این سال افتتاح شد و حالا بعد از 25 سال سازمان تربیت بدنی تنها سه استخر در اختیار دارد. استخر امجدیه، ‌استخر شهناز و استخر فرح. اعتراض و سرپیچی 5 بازیکن شاهین و یک بازیکن آبادانی در همراهی تیم ملی در سفر تدارکاتی به شوروی دوباره به خبر داغ روز بدل شده است. یکی از بازیکن‌های یاغی شاهین گفته که در لیست اعزامی نام ستوان یکم محمد رنجبر کاپیتان تیم ملی خط زده شده و در آخرین لحظه نام آقای محب مدیر باشگاه دارایی گنجانده شده است. فدراسیون فوتبال از قرار گفته که آقای محب به خاطر کسالتی که داشتند به این سفر رفته‌اند تا تجدید روحیه کنند. 

 

این بازیکن شاهین گفته که آقای محب به عنوان رئیس باشگاه دارایی خصومتی دیرین با بازیکن‌های شاهین دارد و اگر قرار به معالجه و معاینه باشد باید هزینه صرف عمل جراحی کامبیز جمالی هافبک تیم تاج شود که مدت‌هاست از ناحیه لگن خاصره دچار مصدومیت است. در مسابقات والیبال تهران هم تیم تهرانجوان جلوتر از تاج و همایون قهرمان تهران شده است. 

 

گزارش صفحه یازده عالی است:‌آب دریاچه رضاییه هرسال بیشتر از قبل کاهش می‌یابد.  گزارشگر گفته که سطح آب این دریاچه هرسال کوچک‌تر و محدودتر می‌شود. یک داستان‌هایی در ایران ابدی ازلی هستند. آقای محمدرضا قائمی در مسابقات گروه صنعتی پارکر در نیویورک شرکت کرده و برنده جایزه دوم شده است. یک قاتل خطرناک به نام علیمراد آلاس که در محدوده شهرکرد چندی قبل دو دختر 9 و11 ساله را بعد از تجاوز کشته بود دیروز تا مرز به دام افتادن توسط یک ژاندارم پیش رفته بود که در آخرین لحظه با فریب ژاندارم مزبور که ولی‌الله آزادی نام داشته او را با سلاحی که در زیر پیراهنش پنهان کرده بود کشته و دوباره در کوهستان‌های منطقه متواری شده است. یکسری انتصابات در ارتش انجام شده که جزئیاتش جالب نیست اما در میان آنها نام‌هایی مثل سرتیپ علی حجت کاشانی، ‌سپهبد  ازهاری، و سرتیپ عباس قره‌باغی  به چشم می‌خورند. 

 

در خبر دیگری هم اعلام شده که 75 درصد کار اتوبان تهران به کرج انجام شده ولی افتتاح این اتوبان به امسال قد نخواهد داد. 

 

 شنبه 10 مرداد 1343. رپرتاژ جذابی در کیهان  کار شده که درآن  آمده همانطور که مردم نیویورک  لانگ آیلند را برای تابستان‌های خود دارند تهرانی‌ها هم نیازمند چنین شهرک و چنین مرکزی برای خود هستند. و بعد با آب و تاب از پروژه احداث شهرک دریاکنار پرده‌برداری شده است. طراح و مهندسین این شهرک گروه مهندسی آتی ساز و مشاوران سوئیسی و فرانسوی ذکر شده‌اند. در این آگهی ذکر شده که فعلا صدتا ویلا آماده تحویل هستند و بعد از یک بازدید عمومی برای همه علاقه‌مندان این 100 ویلا به مزایده گذاشته خواهند شد. خب می‌دانیم که دریا‌کنار از زیباترین شهرک‌های ساحلی ایران محسوب می‌شود. 

 

خبری در مناطق شمالی پیچیده است که طبق آن صید ماهی در شمال تا سه سال ممنوع خواهد شد.  شیلات هم در برابر سوال‌های خبرنگاران فعلا سکوت کرده است‌. انجمن حمایت از حیوانات هم از آن شکارچی اهل ساوه به نام علی اصغر نائینی که هفت توله گرگ را زنده از داخل آشیانه‌شان زنده‌گیری کرده بود و در شهر گردانده بود (دو هفته قبل خبرش را درج کرده بودیم) به مراجع قضایی شکایت کرده است.

 

و بالاخره این که در خیابان سنائی تهران و در ساختمان هوسپیان یک مهندس آمریکایی که از قرار مست کرده بود با ضربات مشت و لگد همسر آمریکایی خود را کشته است. اسم قاتل رابرت برایدن 41 ساله و اسم مقتول هم ریتا ثبت شده است. یک خبر ابدی و ازلی دیگر: در منطقه آبیک پلیس چهار سارق را به دام انداخته. چی می‌دزدیده‌اند؟‌ سیم‌ها و کابل‌های تلفن!  بعضی قصه‌ها مدام در این سرزمین تکرار می‌شده‌اند و همیشه هم به شکل تراژدی! فیلم طلسم شده ساخته کلاسیک و سیاه و سفید هیچکاک و فیلم با خشم به گذشته بنگر ساخته مشهور تونی ریچاردسن و با بازی ریچارد برتون هم به پرده سینماهای تهران رسیده است . 

 

کدخبر: ۵۶۳۶۴۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر