کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۳۵۱۸
تاریخ خبر:

‌روزنامه خوانی در شصت سال پیش- ۴۹ | شورش بزرگ شاهینی‌ها

‌روزنامه خوانی در شصت سال پیش- 49 | شورش بزرگ شاهینی‌ها

داستان یکی از مهم‌ترین جنجال‌های فوتبال ملی ایران، معضل برق در تهران و جنایت وحشیانه قریه حج‌آباد

هفت صبح|   ششم مرداد 1343.  جالب‌ترین خبر صفحه اول که در نیم تای پایین آن درج شده داستان یکی از مهم‌ترین جنجال‌های فوتبال ملی ایران است. شش فوتبالیست از سفر به اردوی شوروی خودداری کردند. هر شش بازیکن از ستاره‌های شاهین بودند و در واقع مهم‌ترین ستاره‌های تیم ملی. همایون بهزادی، حمید شیرزادگان، حمید جاسمیان، حمید برمکی، ‌محراب شاهرخی و عزت‌الله وطنخواه.

5

علت این قهر از قرار اعتراض به عدم حضور محمد رنجبر کاپیتان تیم ملی در این سفر بوده است. فدراسیون فوتبال هم اعلام کرده شش بازیکن آینده‌دار را به جای این معترضین عازم شوروی می‌کند. تیم اولیه اعزامی شامل این چهره‌ها بودند که با قطار عازم شوروی شده‌اند و خب شش نفر از این اعزام سر باز زده‌اند: ‌اصلی، ‌ظلی، ‌امیرآصفی، حبیبی، ‌جاسمیان، ‌میرزایی، ‌شاهرخی، ‌قلیچ خانی، ‌عرب، ‌نوریان، لطیفی، ‌وطنخواه،‌ بهزادی، ‌برمکی، شیرزادگان،‌ هاراطونیان، کمایی، ‌افتخاری، شهرستانی.

 

در صفحه دو آگهی بزرگی بالای صفحه منتشر شده درباره چاپ جلد یازدهم تفسیر المیزان. پان آمریکن اعلام کرده که از مهرآباد به سیزده شهر آمریکا پرواز مستقیم دارد. از سانفرانسیسکو و لس‌آنجلس و نیویورک تا بالتیمور و شیکاگو و دالاس و...

44

مطلبی در صفحه هفت کار شده درباره معضل برق در تهران و نویسنده نوشته که حتی راه‌اندازی نیروگاه آلستوم و همین‌طور سد کرج نتوانسته مسئله خاموشی برق در تهران را حل کند. نویسنده نوشته که باید در مورد صنعت برق طوری پیش‌بینی شود که برای تهران آینده که 4‌یا 5 میلیون نفوس خواهد داشت هم آماده باشیم! اوکی! کیهان داستان تراژیک دختری 19 ساله  به نام فردوس جلالی از شهرستان بردسیر سیرجان را نوشته که با معدل 19 دیپلم خود را از دبیرستان شهناز گرفته اما با اجبار پدرش مجبور شده به همسری مرد پیری در بیاید که با وعده پول والدین این دختر را راضی کرده بود که با دخترشان وصلت کند. بعد از ازدواج اجباری، دختر با خوردن مقدار زیادی تریاک خودش را کشته است. داماد پیر و ناکام هم گفته که 15 هزار تومان برای این عروسی خرج کرده بوده.  

 

چهارشنبه هفتم مرداد 1343. محمد نصیری رکورد آسیا را شکسته و عکسش در صفحه اول کیهان چاپ شده است. در مقر نخست وزیری هم جلسه‌ای بوده با حضور حسنعلی منصور و دانشجویان ایرانی که در آمریکا به تحصیل مشغولند. خبرنگار کیهان رفته به رفسنجان و از قدمت شهر گفته و این که به شکل متناقضی هیچ اثر باستانی در این شهر وجود ندارد.

 

علت را هم این‌گونه توضیح داده که رفسنجان در پستی قرار دارد و مدام دچار سیلاب می‌شود و این سیل‌ها  آثار باستانی را از بین می‌برند اما به خاطر وجود آب شیرین در جلگه حاشیه شهر مردم ترجیح می‌دهند  به رغم خطر همیشگی سیل، ‌در همین شهر به زندگی خود ادامه بدهند. خبرنگار کیهان گفته که برای تهران دو میلیون نفری روزی 3 هزار تن هندوانه و هزار تن سیب در میادین تره‌بار فروخته می‌شود. 

 

پسرکی که از جنایت وحشیانه قریه حج‌آباد در تفت استان یزد(روزچهارشنبه‌ درباره اش نوشته بودم) نجات پیدا کرده از حضور 4 نفر در قتل‌عام 5 عضو یک خانواده حرف زده و دو نفر از قاتلین به نام‌های اکبر سورکیان و حسین کاظمی را شناسایی کرده است. پروین صوفی به عنوان رئیس منطقه دو آموزش و پرورش تهران منصوب شده و روزنامه از حضور یک رئیس زن استقبال کرده است. صوفی بعدها تا معاونت پارلمانی وزیر آموزش و پرورش هم ارتقا پیدا می‌کند. او در سال 1375 در رشت فوت می‌کند. و بالاخره این که مراد بیات به جرم قتل یک مرد مست در 20 متری جوادیه کوچه منافی توسط پلیس دستگیر شده است و....والسلام.

 

کدخبر: ۵۶۳۵۱۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر