کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۳۴۳۶
تاریخ خبر:

سوژه هفته؛ هوادار پروپاقرص | باشگاه‌داری آقای ددپول در ولز

سوژه هفته؛ هوادار پروپاقرص | باشگاه‌داری آقای ددپول در ولز

رکسهام، جوابی بود برای ماجراجویی جدید راب و رایان

هفت صبح| دقیقا 20 سال پیش بود که راب مک‌‌الهنی بدون هیچ سابقه درخشانی ایده ساخت سریالی تحت عنوان «فیلادلفیا همیشه آفتابی است» را با مدیران فاکس مطرح کرد و در کمال تعجب توانست نظر آنها را جلب کند. یک کمدی عجیب با رگه‌های سیاه که با محوریت گروهی از آدم‌های احمق ساخته شده و هنوز هم جریان پخشش ادامه دارد. مک‌الهنی هیچگاه تبدیل به ستاره‌‌ای مطرح در سطح دنیا نشد و علاقه‌مندان پیگیر ژانر کمدی با آن آشنایی بیشتری دارند.

 

در جریان قرنطینه کرونا اما یک رابطه دوستی کاملا اتفاقی میان راب و رایان رینولدز شکل گرفت که این روزها در اوج شهرت به سر می‌برد. دوستی راب و رایان اما با یک ایده دیوانه‌وار وارد مرحله‌ای تازه شد. آنها در همان دوران کرونا تصمیم به خرید یک باشگاه فوتبال گرفتند. با اینکه هیچکدام هیچ ایده‌ای از فوتبال نه فوتبال آمریکایی نداشتند اما متوجه این موضوع بودند که چیزی که آمریکایی‌ها اصلا به آن علاقه‌ای ندارند، در دیگر نقاط دنیا به عنوان محبوب‌ترین و پرمخاطب‌ترین ورزش شناخته می‌شود.

 

خرید باشگاهی مطرح با مبالغی میلیاردی در این روزها امکان‌پذیر است اما راب و رایان به دنبال هزینه کردن چنین پولی نبودند و تمرکز خود را روی باشگاهی کوچک‌تر در پایین دسته لیگ ملی بریتانیا گذاشتند. رکسهام، جوابی بود برای ماجراجویی جدید راب و رایان. باشگاهی در دسته پنجم بریتانیا که به شکل فنی حتی شامل لیگ‌های حرفه‌ای نمی‌شود. بعد از چند ماه مذاکره بالاخره راب و رایان رکسهام ولز را خریداری کردند و تبدیل به اولین مالکین خارجی این باشگاه شدند.

 

آنها از همان ابتدا شروع به هزینه در باشگاه جدیدشان کردند و اما نه در حد شیخ‌های عرب بلکه به شکلی مدیریت شده و البته با حضور چهره‌هایی که سال‌هاست در فوتبال حضور دارند. راب و رایان بهترین رویکرد ممکن را در مواجهه با مشکلات رکسهام اتخاذ کردند. قرار دادن افرادی کاربلد به عنوان مدیران ارشد و پشتیبانی آنها در دنبال کردن مسیری که برای پیشرفت رکسهام منطقی به نظر می‌رسد.

 

این نکته حائز اهمیت است که رکسهام تا همین چند سال پیش برای بیش از دو دهه در هیچ لیگ حرفه‌ای حاضر نشده بود. سال اول مالکیت بازیگرهای هالیوود با شکست در پلی‌آف و باقی ماندن در لیگ دسته پنجم گذشت اما در سال دوم ورق برگشت و رکسهام با حداکثر امتیاز جواز حضور در پایین‌ترین سطح لیگ حرفه‌ای بریتانیا را کسب کرد. سال سوم که مربوط به فصل پیش می‌شد با صعود آنها به دسته سه انگلیس به پایان رسید.

 

آنها حالا در سومین سطح فوتبال بریتانیا قرار دارند و می‌توانند حتی رویای حضور در لیگ برتر را در سر داشته باشند. اتفاقی که برای اندک تیم‌های ولزی رخ داده و رکسهام می‌تواند یکی از آنها باشد. راب مک‌الهنی و رایان رینولدز شاید یکی از چندین سلبریتی باشند که در تیم‌های فوتبال سرمایه‌گذاری کرده‌اند اما تفاوت اصلی با چهره‌هایی که تنها سهام‌دار هستند، در شکل حضورشان است.

 

آنها جدای از اینکه به عنوان مالکین یک باشگاه فوتبال فعالیت می‌کنند، تمام تمرکز خود را روی این موضوع قرار داده‌اند که وضعیت شهر رکسهام را بهبود دهند. از سه سال پیش که باشگاه در اختیار این دو بازیگر هالیوودی قرار گرفته، آنها شروع به ساخت و پخش مستندی کردند که حالا به عنوان یکی از پربیننده‌ترین مجموعه‌های شبکه اف‌ایکس شناخته می‌شود.

 

مستندی سریالی که باعث شده حجم زیادی از توریست‌ها به سمت رکسهام رفته و وضعیت اقتصادی این شهر کوچک در ولز را بهبود چشم‌گیری دهد. آنها هیچگاه وارد تصمیمات فنی نمی‌شوند، تنها حمایت مالی از باشگاه انجام می‌دهند و جدای از توجه به باشگاه، سعی کرده‌اند شهری معدنی و شکل گرفته از قشر کارگر را از دید وضعیت اجتماعی و اقتصادی بهبود دهند.

 

حالا ددپول یکی از قهرمان‌های رکسهام است و راب و رایان تبدیل به چهره‌هایی شده‌اند که اکثر ولزی‌ها آنها را نه با سریال و فیلم بلکه به عنوان مالکان یک باشگاه فوتبال موفق می‌شناسند. 

 

کدخبر: ۵۶۳۴۳۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر