کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۹۹۸۸
تاریخ خبر:

روزنامه خوانی در شصت سال پیش-۲۹ | خانه جن زده محله غیاثی

روزنامه خوانی در شصت سال پیش-۲۹ | خانه جن زده محله غیاثی

بوسه خونین مردی که سال‌ها بعد برادرش را به زندان انداخت

هفت صبح| دهم خرداد ماه 1343. صفحه اول طبق معمول در دست خبرهای مهم خارجی است‌: اعضای دولت کنگو به شورشیان پیوستند! این تیتر یک روزنامه است. اعضای هیات رئیسه حزب ایران نوین که دولت را در دست دارند به ملاقات محمدرضا رفته‌اند و عکسی از حضور منصور در کاخ گلستان منتشر شده است.

 

اکران عروس فرنگی  با شرکت وحدت و پوری بنایی شروع شده و مهم‌ترین فیلم ایرانی اکران سینماست. قیمت فیات 1100 مدل  1964، پانزده‌هزار و هفتصد تومان به اضافه صدی پنج مالیات آسفالت اعلام شده است. کافه رستوران باغ شمیران که در خیابان فردوسی و مقابل سفارت انگلیس قرار دارد برنامه‌های تابستانی خود را اعلام کرده که مهم‌ترین آن آواز ویگن و مادم زینا و گروه ارکستر بویز هستند.

 

در صفحه هفت گزارش جالبی کار شده از معضل حمام در کلاردشت. شهرداری این منطقه برای ساخت حمام  تا به حال با دوتا پیمانکار قرارداد بسته و کلی قرض و قوله بار آورده و مجبور شده ماشین کمپرسی خود را نیز برای دادن قرض‌هایش بفروشد و کسی هم حاضر نشده اجاره حمام را پرداخت کند و آن را راه بیاندازد. 19 روز است که ساکنان کوچه فرح در چهارراه عارف و در محله غیاثی در وحشت به سر می‌برند.

روزنامه خوانی در شصت سال پیش

شایع شده که در ظهر عاشورا یکی از ساکنین یکی از خانه‌های این محل بساط مشروب خواری راه انداخته و بلافاصله ناپدید می‌شود و هر شب صدای ناله‌هایی از این خانه بلند می‌شود و فریاد سوختم ... سوختم به گوش می‌رسد و مردم عقیده دارند که جن در این خانه ساکن شده است! 

 

خبرنگار کیهان به محله رجوع می‌کند و در میان ازدحام مردم محله با آقای رکوعی مالک خانه که به شدت هم عصبانی است گفت‌وگو کرده. رکوعی می‌گوید این مردم به ستوهش آورده‌اند و اینکه او و خانواده‌اش  مدت‌هاست در این خانه زندگی می‌کنند و هیچ نکته عجیبی مشاهده نکرده‌اند. رکوعی می‌گوید ظهر عاشورا لوله آب این خانه ترکید و صدای جیغ مانندی را تولید کرد و از آن به بعد مدام مردم شایعه درباره جن زدگی این خانه می‌سازند. اداره آمار قضایی تهران اعلام کرده که از هر چهار عروس، یک نفر زیر 18 سال سن دارد. فقط در ماه گذشته 203 بار والدین دختران بین 13 تا 16 سال برای گرفتن گواهی ازدواج به پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند.

 

طبق قانون دختران زیر 15 و پسران زیر 18 مجاز به ازدواج نیستند مگر به شرط‌هایی. آگهی نیم صفحه بسیار جذابی هم برای تبلیغ اتومبیل فولکس واگن منتشر شده است. رئیس شهربانی تهران هم نالیده که تهران به میل ساکنانش توسعه پیدا کرده و یک نقشه شهرسازی مناسب نداشته است. رئیس شهربانی تیمسار نصیری است.

 

‌یازدهم خرداد 1343. خبرنگار کیهان کودک شش ساله نابغه اهل روستای زاهدان در فسا را به اداره کل آموزش و پرورش شیراز آورده و آنجا تست ریاضی و هندسه و ادبیات گرفته‌اند و نبوغ کودک که نامش محمدرضا شجاع‌زاده بوده تایید شده است. در صفحه 4 آگهی اتومبیل مسکویچ از ساخته‌های شوروی منتشر شده است.

 

روزنامه خوانی در شصت سال پیش_

 

در صفحه هفت گزارش جالبی کار شده از طایفه کوه‌نشین آرنپاه که از قرار بیشترشان تحصیلکرده و باسواد هستند و استعداد عجیبی در فراگرفتن دانش دارند. باشگاه جعفری متعلق به شعبان جعفری که در 15 خرداد سال قبل مورد حمله تظاهر کنندگان قرار گرفته و تخریب شده بود دوباره افتتاح شده و شخص غلامرضا پهلوی در مراسم افتتاح حاضر بوده است. 18 سال قبل یعنی در سال 1325 در قریه ریزآباد قزوین بین دو برادر و یک گروه دیگر دعوایی شکل می‌گیرد. از قرار محرمعلی جوانی بوده که  یک زن شوهردار را بوسیده و دعوای بزرگی شکل می‌گیرد که در میانه آن برادر محرمعلی که نامش محمدعلی است به هواداری از برادرش یکی از مهاجمین را با قمه می‌کشد و سپس فرار می‌کند و بعدها با فروکش کردن ماجرا زندگی‌اش را از سر می‌گیرد. بنا به دلایلی نامعلوم پرونده اسفندماه پیش دوباره به جریان افتاده و محمدعلی که حالا مردی میانسال و جا افتاده است به 5 سال حبس محکوم شده است.

 

اشرف پهلوی هم که هفته پیش از سفر مراکش و تونس برگشته بود فردا به دعوت برژنف عازم مسکو خواهد بود. شهرام پهلوی، ‌مریم نبوی، ‌هما ابتهاج، سیمین آتابای و آقای ایزدی همراهان اشرف هستند. اشرف گفته که بعید است در این سفر با خروشچف ملاقات کند چرا که خروشچف در حال سفر به اسکاندیناوی است.

 

کدخبر: ۵۵۹۹۸۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر