کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۰۶۰۹
تاریخ خبر:

روزنامه‌خوانی در شصت سال پیش-۳۲ | تب فوتبال در امجدیه

روزنامه‌خوانی در شصت سال پیش-۳۲ | تب فوتبال در امجدیه

مادری هشت ساعت در حمام ماند و فرزندش از گرسنگی مرد!

هفت صبح| یکشنبه 17 خرداد. محمدرضا و فرح رفته‌اند یک موزه موقت درباره تاریخ ایران را در واشنگتن افتتاح کرده‌اند و عکسشان در صفحه اول منتشر شده است. امروز عصر قرار است ایران و هند بازی رفت انتخابی ورود به المپیک توکیو را انجام دهند. عکسی منتشر شده از تجمع مشتاقان برای خرید بلیت که مربوط به صبح امروز است. یادتان باشد که کیهان و اطلاعات بعدازظهرها منتشر می‌شدند و خبرهای صبح را پوشش می‌دهند.

روزنامه خوانی در شصت سال پیش۳

دو فیلم آمریکایی در نوبت اکران قرار گرفته‌اند. گوشه‌گیران آلتونا بر مبنای نمایشنامه مشهور ژان پل سارتر به کارگردانی ویتوریو دسیکا و بازی صوفیا لورن و فیلمی به نام تمشک‌های وحشی  با بازی ریچارد برتون و آنجی دیکینسون. مشخص است که مسئله خرید و فروش اتومبیل در تهران بسیار موضوع پرطرفداری بوده است. آگهی‌های ولگا، تریومف، ‌داف، ‌فولکس، بنز، اوپل و جیپ در صفحات مختلف و روزهای مختلف چاپ می‌شوند.

 

خبرنگار کیهان در کازرون داستان دردناکی را روایت کرده. ابول نجار صبح به سر کار خود رفته و همزمان همسرش عازم حمام شده و کودک نوزاد را در خانه تنها گذاشته است. ابول نجار وقتی ظهر به خانه بر می‌گردد می‌بیند که همسرش از حمام برنگشته است و کودک نوزاد گرسنه و تشنه است. ابول نجار به کودک آب می‌رساند اما دقایقی بعد کودک از گرسنگی می‌میرد. پدر نوزاد را به قبرستان می‌برد  و غسل می‌کند و خاک می‌کند و در برگشت، ‌تازه همسرش پس از یک حمام هشت ساعته به خانه برگشته است!

 

فیلمی به نام دزد شهر هم آگهی شده است. با بازی حسین مدنی‌پور، پوران بنایی، دلیله و  بیک ایمانوردی. آ

 

مار تجارت خارجی دو سال قبل یعنی 1341 منتشر شده و نشان می‌دهد که آمریکا و انگلیس و آلمان بزرگ‌ترین شرکای تجاری ایران بوده‌اند. 16 درصد از صادرات ایران به آلمان غربی بوده، 15 درصد به شوروی،‌11 درصد به انگلیس و حدود ده درصد به آمریکا... 19 درصد  از کل محصولات وارداتی ایران از آمریکا بوده است، 18 درصد از انگلیس و 17 درصد ازآلمان غربی. ایتالیا و ژاپن و فرانسه هم در مجموع و روی هم 15 درصد از حجم واردات به ایران را متقبل شده‌اند.

 

سختی امتحانات نهایی همچنان خبرساز است و اعلام شده که از 369 دانش‌آموز شرکت کننده در امتحانات نهایی تبریز فقط 69  نفر قبول شده‌اند.

 

خبر تکان‌دهنده این که طی دو ماه گذشته 60 کودک در حوض‌های حیاط خانه‌ها افتاده‌اند و خفه شده‌اند! فقط در تهران.

 

در دو صفحه آخر دو گزارش منتشر شده درباره تب فوتبال در ایران که به روایت خبرنگار کیهان برای اولین بار در تاریخ  معاصر ایران همه مسائل دیگر را تحت‌الشعاع خود قرار داده است‌. طبق این گزارش شش هزار نفر از آبادان برای دیدن این بازی به تهران آمده‌اند و هزار نفر هم از کاشان! در برنامه‌های تلویزیون ساعت 4و 45 دقیقه به گزارش بازی فوتبال اختصاص داده شده است. نمی‌دانم امکان پخش مستقیم آن دوران بوده یا نه. البته احتمالا بوده. و بالاخره در پایین صفحه آخر یک آگهی منتشر شده که درآن آقای محمد علی سیف‌نیا،‌ تولد یک‌سالگی برادرزاده‌اش کامران را با عکسی از کوچولوی یک‌ساله به برادرش تبریک گفته است. الان کسی از آقای کامران سیف‌نیا خبری دارد؟‌ایشان الان باید 60 ساله باشند.

 

روزنامه خوانی در شصت سال پیش

 

دوشنبه 18 خرداد. صفحه اول کیهان به پیروزی مهم تیم ملی مقابل هند اختصاص دارد. با این تیتر که 40 هزار نفر شاهد این پیروزی بزرگ بوده‌اند. کاباره دانسینگ شکوفه‌نو هم در همین صفحه اول این پیروزی را تبریک گفته است. آگهی یخچال آمریکایی کلویناتور و رادیو ترانزیستوری ارس (با کسره هم زیر الف و هم زیر ر) در صفحات جلب توجه می‌کنند.

روزنامه خوانی در شصت سال پیش

یک گزارش کامل کار شده از حواشی بازی ایران و هند. مثلا شیرزادگان پس از زدن گل دوم دست‌ها را روی صورت گذاشته و گریه کرده و وقتی که همایون بهزادی گل سوم را می‌زند چندتا از تماشاگرها و چندتا پلیس (!) وارد زمین می‌شوند تا او را ببوسند که خب با دخالت بقیه ماجرا ختم به خیر می‌شود. گل اول را هم برمکی بازیکن آبادانی روی همکاری بهزادی و شیرزادگان به ثمر رسانیده بود. بین دو نیمه هم بساط رقص و پایکوبی در امجدیه برپا بوده است. مربی انگلیسی تیم هند هم از وضعیت چمن و رختکن‌ها شکایت کرده ولی شور و شوق تماشاگرها را تحسین کرده است.

 

کدخبر: ۵۶۰۶۰۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر