کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۹۷۹۵
تاریخ خبر:

روزنامه خوانی در شصت سال پیش-۲۸| سیگاری‌ آتش‌ زد‌ و‌ سکوت‌ کرد...

روزنامه خوانی در شصت سال پیش-۲۸| سیگاری‌ آتش‌ زد‌ و‌ سکوت‌ کرد...

کسی از «محمدرضا فرزند نعمت‌الله شجاع‌زاده؛ ‌متولد قریه زاهدان از توابع فسا» خبر دارد‌؟‌

هفت صبح| هفتم خرداد 1343. صفحه اول به ادامه داستان مرگ جواهر لعل نهرو پرداخته. خبر جالب نیم تای پایین صفحه است و عکسی از ورود دن راسک وزیر امور خارجه آمریکا به ایران و استقبال از طرف مسعود انصاری به نیابت از وزیر امور خارجه ایران. عباس آرام وزیر امور خارجه رفته اردن و قرار بود به عراق برود که به دلایلی نامعلوم این سفر کنسل شده است‌. از قرار امتحانات سراسری جبر و فیزیک نهایی سال آخر متوسطه خیلی سخت ازآب درآمده و موجب اعتراض وسیع دانش‌آموزان شده است.

 

تیتر صفحه 4 به خودی خود جالب است: خروشچف در مرگ نهرو گریست! کیهان برای اولین بار صفحات نیازمندی خود را دو صفحه کرده و در صفحه دوم با تیتر آنچه شما می‌خواهید به معرفی کسب و کارهای کوچک و مغازه‌ها و فروشگاه‌ها پرداخته که ابتکار جالبی به نظر می‌رسد.

 

 

جمعه قرار است در ساعت 8 صبح مسابقات پرش با اسب در محله جلالیه تهران برگزار شود و اعلام شده که غلامرضا برادر محمدرضا نیز مهمان این مراسم است. فردا قرار است مسابقه بزرگ اتومبیلرانی در محله قلعه مرغی(جاده قزوین، ‌امامزاده معصوم مقابل تعمیرگاه بنز) هم برگزار شود. طبق آگهی اتومبیل‌های سواری و اسپرت می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند.

روزنامه خوانی در شصت سال پیش ۲

عکس زیبایی کار شده از اتوبوسی که فوتبالیست‌های ایرانی را با خود حمل می‌کند. با تیتر قلب ایران برای هفده خرداد می‌تپد. روزی که اگر ایران از سد هند بگذرد راهی المپیک خواهد شد و یک اتفاق بزرگ در ورزش ایران رخ می‌دهد و خبرنگار کیهان پیش‌بینی کرده که جشنی مشابه روز قهرمانی کشتی ایران در جهان رخ خواهد داد.

روزنامه خوانی در شصت سال پیش

در صفحه 9 گزارشی کار شده از اجرای نمایشی به نام آریوبوزوف در تئاتر آناهیتا  که نقش اصلی آن را مهین اسکویی ایفا می‌کند و بازیگرانی مثل مهدی فتحی و سعید امیرسلیمانی و عصمت صفوی  هم دیگرنقش‌های مهم را دارند.

 

در صفحه 12 گزارشی کار شده که طبق آن دوسوم محصول زیره سبزوار به خاطر نیامدن باران از بین رفته است.

 

محاکمه فرزام همان قاتل راننده‌های تاکسی تمام شد و به رغم رضایت خانواده مقتول به خاطر یک نقص اداری او به اعدام محکوم شد. طبق گزارش کیهان که با عکسی جالب هم همراه شده فرزام پس از شنیدن حکم، ‌خاموش ماند و سیگاری آتش زد  و صورتش خیس عرق شده بود!

روزنامه خوانی در شصت سال پیش ۳

در صفحه آخر آگهی کلوپ دربند منتشر شده که قرار است فردا افتتاح شود و شامل پینگ پنگ و تنیس و استخر شنا و والیبال و از این‌طور چیزهاست.

 

 

شنبه نهم خرداد 1343. در یک شماره کسل کننده که صفحه اول مملو است از خبرهای مربوط به الجزایر و لائوس و ویتنام،‌ مهم‌ترین خبر کشف جسد بدون سر یک کودک نوزاد در جوی آب خیابان تخت جمشید (خیابان طالقانی) تهران است که شرح ماجرا موجب کدورت خاطر شما خواهد شد و از آن می‌گذریم... گزارش مملو است از عکس‌ها و جزئیات جالب ژورنالیستی.

 

تصادف سختی هم در کیلومتر 12 جاده کرج رخ داده و یک فولکس واگن به رانندگی هوشنگ اباصلتی که یک  دختر نوجوان به نام صدیقه نیز سرنشین آن بوده با یک کامیون تصادف و راننده فولکس در دم کشته می‌شود و دختر به بیمارستان منتقل می‌شود. علت تصادف بی‌احتیاطی راننده فولکس بوده است. 

 

فیلم عروس فرنگی با شرکت وحدت و یک فیلم کمدی از مکزیک(!) در سینماهای تهران اکران شده‌اند. در تبلیغ فیلم مکزیکی با عنوان هزار و یک‌شب آمده که با شرکت کمدین معروف مکزیکی: ‌تین تان!

 

در قریه زاهدان از توابع فسا نیز کودک شش ساله‌ای به نام محمدرضا شجاع زاده طی هشت ماه رده‌های اول تا پنجم را طی کرده و از اول سال جدید در کلاس ششم خواهد نشست و به عنوان یک نابغه مطرح شده است. معلم مدرسه از هوش او سخن گفته و این که  خط بسیار خوشی دارد و می‌تواند در مورد هر سوژه‌ای بدون آمادگی قبلی تا سه ربع برای شما سخنرانی کند.

 

گزارش مربوط به شصت سال پیش است و دلمان می‌خواهد بدانیم این کودک نابغه حالا چه روزگاری را از سر گذرانده است. محمدرضا فرزند نعمت‌الله شجاع‌زاده؛ ‌متولد قریه زاهدان از توابع فسا. کسی از او خبر دارد‌؟‌

 

کدخبر: ۵۵۹۷۹۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر