کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۰۴۴۰
تاریخ خبر:

روزنامه خوانی در شصت سال پیش - ۳۱| ژنده پوش‌های آلمانی در خیابان‌های شیراز

روزنامه خوانی در شصت سال پیش - ۳۱| ژنده پوش‌های آلمانی در خیابان‌های شیراز

مرور اخبار جالب روزنامه‌ها در سال ۴۳؛ ماجرای عجیب یک قاتل در رشت، آلمانی‌ها پی سیر آفاق و انفس و چند خبر دیگر

هفت صبح| 14خرداد 1343. عکس صفحه مربوط به بدرقه محمدرضا و فرح به سمت آمریکاست. شمس پهلوی هم در این سفر حضور دارد. همزمان با حضور اشرف در مسکو! اشرف دیروز با خروشچف ملاقات کرده است.

 

در صفحه دو شاهد تبلیغات دو گروه آموزشی خوارزمی و هدف برای کنکور هستیم. دو گروه بزرگی که مدارس مشهور تهران را هم سردمداری می‌کردند. بعد از تبلیغات مفصل پودر برف حالا شاهد تبلیغ پودر تاید هستیم. در تبلیغ تاید مراکز و فروشگاه‌هایی (51 فروشگاه و بقالی) معرفی شده‌اند که در ازای خرید این پودر لباسشویی، یک لگن تاید را هم به خریدار هدیه می‌دهند. خریدار باید سه قوطی خالی تاید بزرگ و یا شش جعبه خالی تاید متوسط و یا 20 جعبه خالی تاید کوچک را ارائه دهد تا یک لگن تاید به عنوان گیفت تحویل بگیرد.

 

صفحه 5 آگهی نیم صفحه قشنگی از فولکس واگن کار شده است. صفحه 6 هم آگهی رامبلر آمریکایی. صفحه هفت هم آگهی تمام صفحه در تبلیغ مرسدس بنز.

 

در صفحه حوادث گزارش دادگاه قاتلین و ضاربین جنایت در کافه سوسن در لاله زار درج شده است که بر اثر یک نزاع رخ می‌دهد و یک کارگر چاپچی به نام ابوالقاسم عظیمی توسط مرد جوانی به نام اکبر باقری کشته شده است.

 

پنجشنبه است و آگهی مراکز تفریحی در صفحه آخر کیهان به چشم می‌خورند. چلوکبابی رقابی در خیابان زرتشت،‌ رستوران و دنسینگ هتل مرمر در فیشرآباد، سیرک باواریا در استادیوم فرح  و تورهای مسافرتی دوروز و یک‌شب به مقصد سواحل شمال با رقمی میان 25 تا 39 تومن برای هر نفر(تک تومن).

 

اتفاق عجیبی هم در رشت رخ داده‌. مردی به نام کاظم مقیمی در ماجرای یک اختلاف ملکی وارد خانه یک وکیل دعاوی می‌شود و آنجا شوهر خواهر خود که مدیر روزنامه  ندای فومن بوده را می‌بیند و  با کارد به او حمله و او را می‌کشد. در تجمع مردم جلوی خانه‌ای که قتل شکل گرفته یک ستوان پلیس به نام دیانتی  وارد قضیه می‌شود و از قاتل می‌خواهد که همراه او به کلانتری بیاید. قاتل قبول می‌کند اما همچنان کارد را در دستان خود حفظ می‌کند و آن را تحویل نمی‌دهد. تلاش یک پاسبان دیگر برای خلع سلاح مرد مهاجم به نتیجه نمی‌رسد و خود پاسبان زخمی می‌شود و در نهایت کاظم مقیمی چاقو را در پارچه‌ای می‌پیچد و همراه ستوان دیانتی  سوار تاکسی می‌شود و به سمت کلانتری حرکت می‌کنند. در حرکت به سمت کلانتری و در حالیکه پلیس و قاتل سوار تاکسی هستند،‌ در میانه راه با سروان رضا اوشک‌سرایی رئیس کلانتری 4 رشت روبه‌رو می‌شوند که موجب می‌شود قاتل با حمله به ستوان دیانتی از تاکسی پیاده شده و در وسط خیابان با 4 ضربه چاقو سروان اوشک‌سرایی را به دلایلی نامعلوم به قتل برساند. جالب این که قاتل دوباره سوار همان تاکسی می‌شود و خودش را به کلانتری تحویل می‌دهد!

روزنامه خوانی در شصت سال پیش

15خرداد 1343. عکس بالای صفحه استقبال لیندن جانسون از محمدرضا در واشنگتن است و عکس پایین صفحه هم به تشییع سروان اوشک‌سرایی در رشت اختصاص دارد. قاتل هم گفته من از همان اول می‌خواستم آن وکیل دعاوی را بکشم اما سرنوشت جور دیگری شد!

 

صفحه 3 تبلیغ باغ گلستان در سه راه سلسبیل است که گفته امشب فیلم هندی سمرقند را نمایش خواهد داد. دوتا جهانگرد ژنده پوش آلمانی در خیابان‌های شیراز مورد کنجکاوی مردم قرار گرفته‌اند و با همان سرو وضع به دفتر کیهان آمده‌اند و گفته‌اند که هدفشان سیرآفاق و انفس است و تا به حال دوازده تا کشور را دیده‌اند و غذا و لباسشان را از دست مردم می‌گیرند.

روزنامه خوانی در شصت سال پیش۱

6 افسر پلیس برای دوره دیدن در مسائل راهنمایی و رانندگی به مدت دوماه عازم آلمان شده‌اند. نام افسرها باهر، سراج، صحرانورد، ‌سلیمانی، وزین  و معصومی است. شهربانی کل کشور هم ورود جوانان و نوجوانان زیر هجده سال به کافه و رستوران‌ها را ممنوع کرده است و تنها در کنار خانواده خود می‌توانند وارد کافه رستوران‌ها بشوند.

 

در صفحه آخر هم عکسی از ملاقات خروشچف با اشرف پهلوی منتشر شده است. آماری هم منتشر شده که طبق آن دانشگاه‌های تهران در سال تحصیلی آینده 250 دانشجوی پزشکی، 200 دانشجوی دندانپزشکی،‌60 دانشجوی داروسازی و 50 دانشجوی دامپزشکی را قبول خواهند کرد. سهم دانشجویان فنی در سال تحصیلی آینده 200 نفر، زبان‌های خارجی 850 نفر و حقوق 450 نفر و هنرهای زیبا 80 نفر خواهد بود. خداحافظ.

 

کدخبر: ۵۶۰۴۴۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر