کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۰۷۶۴
تاریخ خبر:

ستون فقرات|‌ تماشای مرگ یا سقوط نان تست؟

ستون فقرات|‌ تماشای مرگ یا سقوط نان تست؟

سرگرمی‌های احمقانه از بین نمی‌روند فقط تغییر شکل می‌دهند

هفت صبح|‌ چند وقت قبل ویدئویی وایرال شده بود که قهرمانش یک تکه نان تست بود. در آن فیلم ۱۴ ثانیه‌ای که میلیون‌ها نفر تماشایش کرده بودند، نان بعد از چند لحظه ایستادگی و عمودی بودن، سقوط می‌کند و تِلِپ روی میز می‌افتد. هیچکس نمی‌داند چرا تماشای سقوط یک نان جالب است اما تقریباً همه‌ تماشاگران آن را خنده‌دار می‌دانند.

 

شبکه‌های اجتماعی سال‌هاست دارند تلاش می‌کنند دیوانه‌ عجیب و غریب درون‌مان را بیدار کنند. حالا خیلی از ما می‌‌دانیم به چیزهای نسبتاً عجیب و غیرمعمولی علاقمندیم. مثلا نیمه شب مچ خودمان را در حالی می‌گیریم که دقایقی طولانی است داریم ویدئوی شستن یک فرش به غایت چرک یا با صدا غذا خوردن یک زن کره‌ای جلوی میکروفن را تماشا می‌کنیم. اینترنت پر است از چالش‌های احمقانه‌ای که به سرعت فراگیر می‌شوند و مردم برای مدتی کوتاه آن را بامزه و سرگرم‌کننده می‌‌دانند.

 

نیکول زنی است که در اینستاگرام دو میلیون دنبال‌کننده دارد. کاری که انجام می‌دهد خرد کردن هیزم جلوی دوربین است. هزاران نفر او را در حالی تماشا می‌کنیم که تبر را بالا برده و در حالی که لبخندی بر صورت دارد، با قدرت روی کنده می‌کوبد. همین.

 

این که سلیقه و علل لذت و خنده‌ آدم‌ها در طول سال‌ها چه طور تغییر می‌کند جالب است. زمانی مردم جمع می‌شدند و حلقه‌ای تشکیل می‌دانند تا دوئل دو مرد جنگجو، و پیروزی یکی و مرگ دیگری را تماشا کنند و حالا با دقت به یک تکه نان تست خیره می‌شوند تا سقوطش را ببینند. لذت‌ و سرگرمی‌های احمقانه از بین نمی‌روند فقط تغییر شکل می‌دهند و لباس عوض می‌کنند. به قول تینا فی آدم‌ها را می‌شود از چیزهایی که به آن می‌خندند شناخت.

 

کدخبر: ۵۶۰۷۶۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر