کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۰۲۶۹
تاریخ خبر:

تک نگاری| بی‌عقلی روی آنتن زنده

تک نگاری| بی‌عقلی روی آنتن زنده

درباره جمعیت انبوه کاندیداها و گعده‌های فوتبالی و بازی‌های کم گل!

هفت صبح|‌ ۱-مسئله عزت نفس به‌خصوص برای سیاستمدارها مسئله بسیار مهمی است. این تعداد حضور درستاد انتخابات و این حجم ثبت‌نام نشانه خوبی نیست. می‌دانم که به هرحال توجیهی برای همه این اتفاقات وجود دارد. از احساس تکلیف تا اعتماد به نفس انبوه و تا دوراندیشی برای آینده سیاسی و ...اما در برخی موارد با رجوع به عزت نفس از این ثبت نام‌های بی‌حاصل می‌شد جلوگیری کرد.

 

 

۲-مدیران پرسپولیس و استقلال دست در دست کمیته داوران و اشتباهات فراتر از نرمال و آتش بیاری برنامه‌های تلویزیونی و اینترنتی، ‌می‌توانند حجمی غیرقابل تصور از انرژی منفی تخریب کننده را در سطح جامعه بیافرینند. طرفداران تیفوسی فوتبال، ‌از جمله دسته‌هایی هستند که در مقابل گفتمان رسمی و نیمه رسمی مقاومت می‌کنند. البته که مثلا در قشر راننده‌های اسنپ و تپسی و یا در طرفداران موسیقی زیرزمینی هم این مقاومت در مقابل گفتمان رسمی وجود دارد و این دسته‌های پرجمعیت، همپوشانی‌های فراوانی با یکدیگر دارند.

به هرحال پخش مجادله مدیران پرسپولیس و استقلال از تلویزیون آن هم با آن ادبیات زشت، ‌اشتباه استراتژیک برای سازمانی است که قرار است زمینه‌ساز حضور و مشارکت مردم باشد. می‌گویید چه ربطی دارد؟ خب پس هیچی. ما سعی کردیم در لفافه توضیح بدهیم. اگر متوجه نشده‌اید مسئله‌ای نیست. به هرحال این ماجرا محملی شد برای اینکه یک مدیرعامل به دیگری بگوید ادبیات چاله‌میدانی داری و آن یکی هم در پاسخ به لهجه طرف مقابل توهین کند!

 

 

۳-من نمی‌فهمم این گزارشگران تلویزیونی فوتبال از کی متعهد شده‌اند  که مدام درباره کیفیت بازی به ما تذکر بدهند. آن هم مثلا در سطح فینال باشگاه‌های اروپا. ‌هرکدامشان هم ایده‌های خاصی دارند.  مثلا این ایده قدیمی و پیش پا افتاده که این بازی کم گل است و امیدواریم در نیمه دوم گل‌های زیادی ببینیم! یک ایده قدیمی که فکر می‌کند اگر یک بازی کم گل باشد بازی جذابی نیست! از آن ایده‌های روشن‌زاده و مرحوم بهمنش و مرحوم شفیع.

 

می‌فهمم که گل‌های زیاد یکی از عناصری است که بازی‌ها را می‌تواند قشنگ کند اما الزاما این گونه نیست که بازی کم گل بدون کیفیت باشد. پس این قدر درباره بدون گل بودن بازی برای ما سخنرانی نکنید. لازم هم نیست مدام بگویید کیفیت بازی پایین است و یا انتظارمان بیشتر است و از این حرف‌ها. قرار نیست که شما کیف ما را زایل کنید. به جای این حرف‌ها ما را از گزارش سوابق بازی‌ها و این که هشتاد و شش بازی است که فلانی با پای چپ بعد از ساعت شش و بیست دقیقه بعد از ظهر گل  نزده است و یا هروقت فلانی موهایش را رنگ می‌کند از سمت جنوب به شمال نمی‌تواند کات داخل پای چپ بزند. از این طور اطلاعات بی‌فایده که موجب می‌شود گزارشگر عزیز حواسش از جریان بازی پرت شود و از آن هماهنگی لحن با  محور هیجان و ریتم بازی دور بشود. این انتقاد قدیمی من از عادل فردوسی‌پور بود که رجوع به این گونه سوابق را در امر گزارشگری باب کرد و یکی دو نسل را تحت تاثیر خود قرار داده و به این زودی‌ها هم مسئله حل نخواهد شد!

 

۴-تایلند برای اتباع 93 کشور لزوم اخذ ویزا را برداشت. ایران در بین آنها نیست. گفتم خیلی ذوق نکنید.

 

کدخبر: ۵۶۰۲۶۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر