کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۹۹۷۰
تاریخ خبر:

تب فوتبال در هیاهوی انتخابات

تب فوتبال در هیاهوی انتخابات

درباره انتخابات و ماراکانا و علیرضا عصار و دو جام بزرگ

هفت صبح| ۱-  ‌از قرار اصلاح‌طلبان  و کارگزاران  فعلا تمایلی به حمایت از لاریجانی ندارند. آنها روی دکتر عارف یا دکتر صدر حساب باز کرده‌اند. به دلایل مختلف. از آن سو زمزمه‌هایی مبنی بر احتمال آمدن دکتر قالیباف هم به گوش می‌رسد و همین طور زاکانی. حدس زده می‌شود که زاکانی  اگر بیاید،‌ تا آخر خط نیاید. شاید اصولگرایان از قدرت تهاجمی زاکانی در مناظره‌ها علیه توانمندی‌های لاریجانی در کلام استفاده کنند. البته شاید هم اشتباه می‌کنیم. به هرحال اگر قالیباف بیاید و اصلاح‌طلبان کاندیدای جداگانه‌ای نسبت به لاریجانی معرفی کنند با شرایطی روبه‌رو خواهیم شد مشابه انتخابات سال 1384. جایی که مهرعلیزاده و کروبی و دکتر معین و لاریجانی و قالیباف و احمدی‌نژاد و هاشمی رفسنجانی در کورس رقابتی بسیار نزدیک بودند. آن قدر نزدیک که فاصله نفر اول با نفر پنجم تنها دو میلیون رای بود! اگر انتخابات سال 84 در چنین نمایی به پیروزی احمدی‌نژاد ختم شد در انتخابات 8 تیر هم می‌تواند به نتایج خاصی ختم شود. اگر آرای لاریجانی با نماینده اصلاح‌طلبان و همین طور آقای همتی که بعید است انصراف دهند، تقسیم شود؛ اصولگرایان دست پیش خواهند داشت و اگر قالیباف بر فرض حضور، در رقابت شرکت کند باز هم حدس زده می‌شود سبد رای اصولگرایان به سمت جلیلی متمایل شود. به این ترتیب مشارکت بالای رای دهندگان به سمت انتخاب نامزدی خواهد رفت که بیشترین رقابت را با دولت فعلی داشته است. فعلا این محتمل‌ترین دورنماست.

 

 

۲- در میانه این همه التهاب سیاسی امشب تب فوتبال همه چیز و همه کس را با خود خواهد برد. استقلال در ورزشگاه پاس قوامین مهمان پیکان است بدون هیچ تماشاگری و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی میزبان مس رفسنجان است و حداقل 60 هزار تماشاگر می‌آیند تا در جشن احتمالی قهرمانی شرکت کنند. اما سرنوشت خیلی اوقات طبق انتظارات ما عمل نکرده است. هنوز برزیلی‌ها روحشان از سندروم ماراکانا در فینال سال 1950 در عذاب است. جایی که در حضور 200 هزار تماشاگر جام قهرمانی را به اروگوئه باختند.

 

۳- هنوز از التهاب این بازی خارج نشده‌ایم باید شاهد فینال باشگاه‌های اروپا باشیم. رئال مادرید و بورسیا دورتموند. شب ویژه‌ای است برای فوتبالدوستان.

 

 

۴- و بالاخره یادی کنیم از لذت شنیدن دوباره صدای علیرضا عصار  در یک برنامه شبکه نمایش خانگی. عصار زمانی در اوایل دهه هشتاد ستاره بزرگ موسیقی پاپ ایران بود. زمانی که با مساعدت فواد حجازی مجموعه‌ای از ترانه‌های کم نظیر روی اشعار کلاسیک اجرا می‌کرد. آقای عصار زنده باشید.

 

کدخبر: ۵۵۹۹۷۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر