کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۸۹۴۵
تاریخ خبر:

روزنامه‌خوانی در شصت سال پیش ۲۴ | رونق عروس‌های فراری و محاکمه کلاهبردار بزرگ

روزنامه‌خوانی در شصت سال پیش ۲۴ | رونق عروس‌های فراری و محاکمه کلاهبردار بزرگ

محاکمه مهدی بلیغ بزرگترین کلاهبردار تاریخ معاصر و قصه جلب عابران پیاده قانون‌شکن

 هفت صبح| 28 اردیبهشت 1403. جدی جدی صفحه اول به گزارش ماجراهای ویتنام و لائوس اختصاص دارد و خبرنگاران باجدیت ماجراهای جنوب شرق آسیا را به خوانندگانشان در تهران منتقل می‌کردند.

 

صفحه 3 آگهی افتتاح درایوین سینمای تهرانپارس است با فیلم فضا‌نورد محصول والت دیسنی. آگهی دوتا فیلم ایرانی جدید هم منتشر شده. ترانه‌های روستایی با بازی فردین و شهین و ظهوری  و دیگری فیلمی با نام اشک‌ها و خنده‌ها با بازی پوران و جعفری و بهمنیار و.... در اکران قبلی از قرار فیلم پرستاره انسان‌ها که از بازی فردین و فروزان بهره  می‌برد شکست سختی مقابل فیلم ضربت ساخته ساموئل خاچیکیان تحمل کرده است. عجیب‌تر از همه آگهی اکران فیلم چگونه فولاد آبدیده شد در سینماهای تهران است. محصول شوروی و حاوی تبلیغات آشکار ایده‌های کمونیستی. محصول 1963. فیلم در سینماهای اونیورسال و میامی و ایران و تهران اکران خواهد شد.

 

گزارش صفحه حوادث مطلب مفصلی است درباره فرار عروس 16 ساله با نام طیبه آقچه کندی با پسر همسایه که حسن سفیدکار نام دارد. آن هم فقط پس از 50 روز که از عروسی‌اش با پسرخاله‌اش می‌گذشت. البته که عروس فراری و پسر عاشق پس از 16 روز دستگیر شده‌اند.

روزنامه خوانی در شصت سال پیش ۳

 

خلیل اصلانی کلاهبردار معروف که هفته پیش درباره فرار متهورانه‌اش با دست‌های بسته با پریدن از قطار تهران خرمشهر نوشته بودیم حالا پلیس ادعا کرده که او را دستگیر کرده است. مجله فردوسی هم در یک  آگهی نوید  انتشارش را داده به قیمت 5 ریال و سرفصل بعضی از مطالبش را هم منتشر کرده است: آیا مارکسیسم و لنینیسم دمده شده است؟‌آیا فساد لازمه شهرت است؟‌ مصاحبه با ابتهاج درباره مالیات و...

  

29 اردیبهشت 1343. صفحه اول همچنان در تسخیر ویتنام و لائوس و اصلاح قانون مالیات است. در صفحه هفت گزارشی کار شده با تیتر کافه‌های جاده هراز تابع هیچ قانونی نیستند. در آنجا ذکر شده که 62 تا کافه رستوران در حدفاصل تهران و آمل قرار دارد  و درباره تبانی راننده‌های اتوبوس‌های مسافربری با صاحبان این کافه‌ها است و اجحاف به مسافرین بی‌گناه. چه داستان آشنایی!

 

در صفحه 9 آگهی اتومبیل مسکویچ محصول شوروی جلب نظر می‌کند. شعار تبلیغاتی‌اش هم این گونه است: ‌مهندسین شوروی با تکمیل  اتومبیل مسکویچ بزرگ‌ترین افتخار را کسب نموده‌اند!

روزنامه خوانی در شصت سال پیش

در ادامه فرار دختران و زنان این بار گزارشی کار شده از یک زن 15 ساله به نام اختر محمدی که مدتی است خانه‌اش را ترک کرده. او یک سال است که با مردی به نام رحمت‌الله ازدواج کرده بود و زندگی خوبی داشته اما پدر اختر می‌گوید که به تازگی جوانی به محله آنها آمده و مطمئنا او موجب وسوسه اختر شده است.

 

برخی از اهالی تهران نو هم رفته‌اند کلانتری و گفته‌اند در همسایگی ما  زنی است به اسم ایران مومنی که هر روز به بهانه‌ای کلفتش با نام مدینه آهی را کتک می‌زند و با سیخ داغ و انبر او را شکنجه می‌کند!

 

در صفحه آخر عکس جالبی کار شده از جلب عابرین پیاده متخلف در خیابان‌های تهران و سوار کردنشان به یک کامیون نظامی! در گزارش آمده که 400 عابر متخلف به دادگاه معرفی شده‌اند.

روزنامه خوانی در شصت سال پیش

گزارش جالبی هم کار شده از جلسه محاکمه مهدی بلیغ بزرگ‌ترین کلاهبردار تاریخ معاصر ایران. او در دادگاه خود را این گونه معرفی کرده است: ‌سید مهدی بلیغ فرزند عبدالحسین،46 ساله،‌کارمند سابق وزارت دارایی و متولد و ساکن تهران.  سوژه محاکمه جدید او کشف  44 بسته هروئین از  سلولش در زندان بوده است! در گزارش نوشته شده که او در سال 37 به جرم قتل علی جعفری به ده سال زندان و بعد به خاطر کلاهبرداری مقرون به آزار به 15 سال زندان محکوم شده بود.

 

بلیغ در دفاعیاتش می‌گوید که آقای قاضی این بار وضو گرفته‌ام و در جلسه شرکت کرده‌ام تا چیزی جز حقیقت نگویم.  روح من هم از وجود هروئین‌ها بی‌خبر بوده است. من وقتی جرائم بزرگ‌تر را به گردن می‌گیرم و مجموع حبس‌هایم حدود 100 سال است که اشد آن 15 سال است، معقول نیست که جرائم کوچک‌تر را که ارزشی ندارند منکر شوم!

 

 

کدخبر: ۵۵۸۹۴۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر