کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۹۴۴۱
تاریخ خبر:

ستون فقرات | روح، طاووس، تبسم خورشید

ستون فقرات | روح، طاووس، تبسم خورشید

آیندگان و ایموجی‌های امروزمان را چطور می‌فهمند؟

هفت صبح| کتاب و مقالات زیادی درباره‌ شناخت نماد و نشانه‌ها منتشر شده و پژوهشگران هنوز در پی کشف و تفسیر سمبل‌های قدیمی هستند. امروز می‌دانیم یا توافق کرده‌ایم که بعضی اشکال و گیاهان و حیوانات با چه مفهومی در ارتباطند.

 

تصور کنید هزاران سال بعد، پژوهشگران و باستان شناسان، ایموجی‌های ما در چت‌ها و متن‌های منتشر شده در اینترنت را تحلیل خواهند کرد. از آن صورتک‌های زرد خندان و گریان، آن قلب‌های رنگارنگ و دست‌ها و حشرات و شبدر و سیب و بادمجان و باقی مخلفات.

 

شاید آیندگان هرگز نفهمند آن صورتکِ پر طرفدار که اشک‌هایش از شدت خنده سرازیر شده، در واقع نماد آدمی است که با ظاهری جدی و کم حوصله موبایل را در دست گرفته، کف پایش را به دیوار چسبانده و حتی قصد لبخند زدن در دنیای واقعی را هم ندارد.

 

آیا آنها مفهوم آن پرانتزهای متعدد و شدت خنده و به وجدآمدگی را خواهند فهمید؟ آیا تک‌انگشتِ بالا آمده معنای نهفته‌اش را حفظ خواهد کرد؟

 

آیا خواهند فهمید که آخرین پیامِ لایک شده در چت نشانه‌ «خب دیگه بسه، ادامه نده» است؟ ده‌ها نسل پس از ما متوجه درجه‌بندی رنگ قلب‌ها خواهند شد و می‌فهمند بین دو نفری که برای هم قلب سبز و سفید فرستاده‌اند چیز خاصی وجود داشته یا نه؟

 

نگاهی به ایموجی‌های پر کاربردتان بیندازید. آیندگان ما را در آن شکلک‌ها پیدا خواهند کرد.

 

کدخبر: ۵۵۹۴۴۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر