کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۸۹۴۴
تاریخ خبر:

برای دیدن روزهای اوج، فیلم را به عقب برگردانید

برای دیدن روزهای اوج، فیلم را به عقب برگردانید

چگونه ساخته شدن اهرام ثلاثه هنوز از معماهای بزرگ بشر است؟

هفت صبح| چگونه ساخته شدن اهرام ثلاثه هنوز از معماهای بزرگ بشر است. هنوز کسی نتوانسته با اطمینان توضیح دهد که هزاران سال پیش مردم مصر چگونه توانستند این هرم‌های عظیم و شگفت‌انگیز را بسازند؟ عده‌ای بحث را به سمت کمک‌ فرازمینی‌ها می‌برند و می‌گویند بعید است انسان در آن دوران قادر بوده باشد بدون کمک مسافرینی از سیاره‌ای پیشرفته‌تر چنین بنایی خلق کند.

 

گاهی به این فکر می‌کنم که شاید انسان دوره‌های شکوه و سقوط زیادی را تجربه کرده باشد. تصور کنید اگر در همین سال‌ها زمین و بیشتر ساکنینش به سمت نابودی برود و تمام زیرساخت‌ها و دانش و دستاوردهای سال‌های اخیر از بین برود و معدود بازماندگان، دهه‌های آینده را در زمینی سوخته و ویران سپری کنند و نسل‌های بعد هیچ ایده‌ای از سال‌های رونق و شکوهِ زمین نداشته باشند چه می‌شود؟ شاید مجبور شوند دوباره همه چیز را در ابتدایی‌ترین شکل خود بسازند و شروع کنند به آزمون و خطا و جان دادن در اثر بیماری‌هایی که سال‌ها پیش ریشه‌کن شده بود.

 

فکر کرده‌اید که شاید هزاران سال قبل (در بخش‌های محذوف تاریخ) همین تجربه‌ها را از سر گذرانده‌ باشیم؟ شاید آن سال‌ها هم اجدادمان موفق به ساخت فضاپیما شده و پا به سیاره‌هایی دیگر گذاشته بودند. شاید راز درمان بیماری‌های سخت را کشف کرده بودند. شاید قادر بودند پیچیده‌ترین بناها را در کمترین زمان بسازند. شاید به دانشی بی‌حد و‌مرز دست یافته بودند و شاید قربانی اختراعات خود شدند. مثل خانواده‌ای ثروتمند و شکست‌ناپذیر که یک دفعه زمین خورده و همه چیز را از دست داده باشد و تنها بازمانده‌اش خود را زخمی و خاکی از زیر آواری مهیب بیرون کشیده و مجبور شده باشد همه چیز را از صفر شروع کند.

 

فکر کرده‌اید که شاید این فیلم طولانی پیش از اینکه ما بازیگرش شده باشیم بارها و بارها و بارها ‌پخش شده، به ته رسیده و دوباره از اول شروع شده است؟ شاید روزهای اوج در گذشته بوده و آنچه ما در ادامه‌ فیلم می‌بینیم دوران سقوط است؟ نکند ما بازیگر قسمت‌های ضعیف و مزخرف این فیلم تکراری باشیم؟

 

کدخبر: ۵۵۸۹۴۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر