کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۸۵۵۸
تاریخ خبر:

پیشگویی‌های نابهنجار من

پیشگویی‌های نابهنجار من

درباره وام مدیران، ‌جمعیت، ‌لطف وزارت ارشاد، طبقه متوسط و ...

هفت صبح| ۱- خبر تسهیلات شهرداری به مدیرانش برای رهن خانه آن هم با  بهره زیر 6 درصد خبر جالبی بود. در بانک‌ها هم این روال وجود دارد. وام دادن به مدیران و کارمندان در مقیاس‌های کلان. مشکل شهرداری و بانک‌ها این است که نمی‌شود این مدیران با پول مردم  در هیبت مدیر لارژ کارمند دوست فرو بروند. اسم این کار اگر سوءاستفاده نباشد می‌شود تبعیض. حق ندارید از منابع عمومی، ‌مدیران و معاونان خود را راضی کنید و به آنها تسهیلات بدهید. منطق این را می‌گوید هرچند  اعضای طایفه «‌قانون‌دان‌های قانون شکن» همیشه راه حل‌های خود را داشته‌اند.

 

 

۲- واکنش آقای حداد عادل درباره قانون رشد جمعیت و تشویقی‌هایی که مدام در مجلس تصویب می‌شود بسیار خردمندانه و به‌جا بود. بخشی از حرف‌های ایشان را در صفحه دو در سایت‌نگار سیاسی کار کرده‌ایم. در بخشی از حرف‌هایشان گفته‌اند: برخی چیز‌هایی که شما تصور می‌کنید تشویق هست بیشتر باعث آشفتگی بازار می‌شود تا اینکه چیزی گیر خانواده‌ها بیاید...

 

 

۳- خبر تسهیلات وزارت ارشاد برای اهالی رسانه در جهت خرید کتاب در نمایشگاه کتاب هم پر از نکته‌های جالب بود. عنوان شده بود که این تسهیلات 900هزار تومان است اما در واقع خود اهالی رسانه باید 50 هزار تومان در سامانه مقرر شده پول واریز کنند و بعد ارشاد هم 400 هزار تومان به این رقم اضافه می‌کند تا 900 هزار تومان تسهیلات خرید کتاب شکل بگیرد!  ممنون و خسته نباشید.

 

 

۵- نظر وزیر محترم کشور و رئیس نیروی انتظامی درباره خواسته‌های طبقه متوسط چیست؟‌ این سوال مهمی است که این روزها درباره سرنوشت حداقل 30 درصد از جمعیت کشور ذهن مرا مشغول کرده است. چقدر باید خواسته‌های طبقه سنتی را اجابت کرد و چقدر باید محدوده‌های زندگی طبقه متوسط را کوچک و کوچک‌تر کرد. با کدام تفسیر از قوانین‌؟‌ این سوال مهمی است. یک سوال مهم حکمرانانه  که مسئولان کشور باید خود را لحظه‌ای از آن خواسته‌های افراطی ایدئولوژیک خلاص کنند و با ذهن باز به آن پاسخ بدهند. آرامش این کشور بسیار وابسته به نوع نگاه مسئولان کشور به زندگی و زیست طبقه متوسط کشور است. باور کنید.

 

 

۶- فیلمی دیدم به اسم جنگ داخلی. ساخته الکس گارلند. مطمئنا هیاهوی خبری‌اش بیشتر هم خواهد شد. داستان یک پیشگویی ترسناک درباره فرو افتادن آمریکا به یک جنگ داخلی و نبرد ارتش با شورشی‌ها و ....فعلا نسخه پرده‌ای آن به ایران رسیده اما هرچه هست تصویر فیلم از آمریکا آن هم درآینده‌ای نزدیک سیاه‌ترین چیزی است که می‌شد تصور کرد.   ‌

 

 

۷- طرحی که به مجلس فرستاده می‌شود، ‌طرحی که در کمیسیون مطرح می‌شود، ‌طرحی که در کمیسیون تصویب می‌شود و حتی طرحی که در صحن علنی هم به تصویب نماینده‌ها می‌رسد هنوز به قانون تبدیل نشده است. در همین دو سه روز گذشته سایت‌ها و خبرگزاری‌های معتبر خارجی  درباره تعطیلی شنبه و یا کم شدن ساعت کار کارمندان در ایران و این طور چیزها تیتر زدند و خبر مخابره کردند. نه عزیزان. هنوز خیلی مانده است و شخصا خدمتتان عرض کنم که بعید می‌دانم تعطیلی شنبه‌ها تصویب شود و آنچه بیشتر احتمال دارد کلا منتفی شدن دو روز تعطیلی در هفته است. یعنی با توجه به مخالفت بخشی از تجار و بازرگانان، ‌حدس می‌زنم صورت مسئله کلا پاک شود و ایده تعطیلی پنجشنبه یا شنبه کلا حذف شود و ساعت کاری کارمندان هم به همان شکل قبلی ادامه پیدا کند. این از حدسیات اینجانب است. ممنون‌!

 

کدخبر: ۵۵۸۵۵۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر