کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۳۱۶۳
تاریخ خبر:

سه برند برتر در تولید ساندویچ پانل

سه برند برتر در تولید ساندویچ پانل

رپورتاژ آگهی|با گسترش استفاده از ساندویچ پانل‌های دیواری و سقفی در دهه‌های اخیر، شرکت‌های ساختمانی و سازندگان زیادی در پی تولید این مصالح پیش ساخته برآمدند.

بالا رفتن تعداد تولیدکنندگان در این حوزه موجب شد تا انتخاب یک شرکت مناسب به امری مهم و البته دشوار مبدل گردد. بدین منظور برای تشخیص شرکت‌های برتر در ساخت پنل ساندویچی همواره باید به چند عامل مهم توجه نمود:

سابقه تولید شرکت

تیراژ و حجم تولید

کیفیت مواد اولیه

تکنولوژی خط تولید کارخانه

نتایج آزمون‌های کنترل کیفیت

قیمت‌های رقابتی تولیدات

با توجه به فاکتورهای گفته شده و پس از در نظر گرفتن تمامی این عوامل و بررسی عملکرد شرکت‌های گوناگون در سراسر دنیا، سه تولیدکننده برتر زیر در زمینه تولید ساندویچ پانل و سازه‌های پیش ساخته انتخاب شدند که در مقاله پیش رو قصد داریم به بررسی شرکت‌های گفته شده و تولیدات آن‌ها بپردازیم:

  1. ماموت (Mammut)
  2. استروسکی (Ostrowski)
  3. رووکی (Ruukki)

3- شرکت رووکی

شرکت Ruukki، یکی از تولیدکنندگان پیشرو در صنعت فولاد در اروپا می‌باشد که دفتر مرکزی آن در فنلاند قرار دارد و یکی از سه شرکت برتر در تولید پانل ساندویچی است. این شرکت در زمینه تولید و عرضه محصولات و خدمات مختلف مرتبط با فولاد فعالیت می‌کند که یکی از محصولات اصلی آن‌ها ساندویچ پنل است.

ساندویچ پانل‌های Ruukki برای پوشش دیوارها و سقف‌های ساختمان‌های صنعتی، اداری، تجاری و سردخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. این پنل‌ها به دلیل ویژگی‌هایی مانند مقاومت بالا در برابر شرایط آب و هوایی، عایق‌ بودن در برابر حرارت و سرما، مقاومت در برابر آتش و همچنین نصب آسان و سریع، در بازار به محبوبیت رسیده‌اند.

همچنین، استفاده از طراحی‌های متنوع رنگی و بافتی، این امکان را فراهم می‌کند تا مصالح به آسانی با زیبایی‌شناسی ساختمان‌های مختلف سازگار شوند. رووکی با تأکید بر پایداری و محیط زیست، سعی در کاهش اثرات زیست‌محیطی محصولات خود داشته و در تلاش است تا راهکارهایی نوآورانه در زمینه بهبود کیفیت و کارایی ساختمان‌ها ارائه دهد.

محصولات شرکت رووکی

شرکت Ruukki تمرکز خود را بر تولید و فروش مجموعه گسترده‌ای از محصولات و راه‌حل‌های مرتبط با فولاد قرار داده که این تولیدات شامل موارد زیر می‌شوند:

  • ساندویچ پانل: پنل ساندویچی که برای پوشاندن دیوارها و سقف‌‌ها به کار می‌رود، اولین و مهم‌ترین محصولات پیش ساخته این شرکت می‌باشد.
  • ورق‌‌های فولادی پوشش‌دار: Ruukki ورق‌های پوشش‌داری تولید می‌کند که برای سقف‌ها، دیوارها، کف‌‌های فلزی و همچنین برای مصارف صنعتی و زیرساختی استفاده می‌شوند.
  • محصولات فولادی ساختمانی: این مورد شامل سازه‌های فولادی برای ساختمان‌ها، ستون‌ها و تیرهای فولادی می‌باشد که در ساخت ساختارهای سازه‌ای و صنعتی به کار می‌روند.
  • نمای ساختمان: این شرکت همچنین راه‌حل‌هایی برای نماهای ساختمان، از جمله پانل‌های نما و لمینیت‌ها ارائه می‌دهد.
  • خدمات فولادی: شامل برش، خم‌کاری و سایر فرآیندهای فرآوری فولاد که به مشتریان کمک می‌کنند تا مؤلفه‌های فولادی‌شان را به شکلی بهینه سفارشی‌سازی کنند.

شرکت استروسکی

شرکت لهستانی Ostrowski از جمله تولیدکنندگان معتبر پنل ساندویچی در جهان می‌باشد که رضایت مشتریان زیادی را در بازارهای اروپایی به دست آورده است. شرکت استروسکی با راه‌حل‌های نوآورانه در ساخت ساندویچ پانل همچون سایر تولیدکنندگان برتر در این زمینه، استاندادهای جدیدی را در بازار ایجاد کرده که اولویت آن مراقبت از محیط زیست است.

این شرکت توانسته با کیفیت بالا، دوام قابل توجه مصالح و وزن اندک آن‌ها، فروش بالایی داشته باشد و رضایت مشتریال زیادی را کسب نماید. درواقع این برتریت به سبب استفاده از مواد باکیفیت بوده که به طور قابل توجهی بر فرایند تولید و خروجی محصول، تاثیر شگرفی داشته است.

محصولات شرکت استروسکی

این شرکت تقریبا تمامی تولیدات مربوط به ساندویچ پانل را پوشش داده و به طور کلی محصولات مربوط به آن شامل موارد زیر می‌شود:

  • ساندویچ پنل: اولین و مهم‌ترین محصول این شرکت، تولید پانل ساندویچی در دو نوع سقفی و دیواری می‌باشد که در کاربری‌های متفاوتی مورد اسفاده قرار می‌گیرند.
  • واحدهای حمل و نقل هوایی: این شرکت در زمینه تولید ساندویچ پنل آلومینیوم، آلوزینک، فولاد ضدزنگ و زینک در بخش حمل و نقل هوایی فعالیت دارد.
  • باغ زمستانی: یکی دیگر از فعالیت‌های Ostrowski در ساخت جداره‌های باغ‌های زمستانی (Winter Gardens) از جنس آلومینیوم، pvc و... می‌باشد.
  • پنل‌های مخصوص درب: تولید درب‌هایی از جنس pvc، چوب، آلومینیوم، فوم‌های مخصوص و... نیز از تولیدات شرکت استروسکی است.

شرکت ماموت

ماموت بزرگ‌ترین شرکت ایرانی و یکی از سه برند برتر تولید ساندویچ پانل در دنیا بوده که در زمینه‌های مختلفی فعالیت دارد. بخش عمده‌ای از فعالیت‌های این شرکت مربوط به صنعت خودرو و ساخت ماشین‌آلات سنگین نظیر کامیون‌ها، تریلرها، ساخت سازه‌های فولادی، مخازن تحت فشار و تهویه مطبوع است.

شرکت ماموت از شرکت‌های پیشرو در عرصه تولید می‌باشد که با استفاده از تکنولوژی پیشرفته و نوآوری در طراحی و ساخت محصولات خود، توانسته جایگاه ویژه‌ای در میان شرکت‌های صنعتی ایران و حتی در سطح بین‌المللی ایجاد کند. به علاوه، ماموت در زمینه‌هایی نظیر ساخت و ساز، نفت، گاز و پتروشیمی نیز فعالیت دارد و به عنوان مجری پروژه‌های بزرگ صنعتی، شناخته می‌شود.

محصولات شرکت ماموت

شرکت ماموت نه تنها در بخش خودرو‌های سنگین همچون تریلی و سازه‌های فولادی فعالیت دارد، بلکه در زمینه تولید سازه‌های پیش ساخته و تجهیزات کمکی ساختمانی نیز محصولات گوناگونی ارائه می‌دهد. در زیر به برخی از تولیدات مهم کارخانه ماموت اشاره شده است:

کانکس

کانکس‌ها اتاق‌های پیش‌ساخته قابل حملی هستند که برای مقاصد مختلفی همچون دفاتر کارگاهی، کمپ‌های سکونتی، پست‌های نگهبانی و غیره استفاده می‌شوند. کانکس‌های تولید شده توسط ماموت معمولاً مجهز به امکانات اولیه برقی، تهویه و عایق‌بندی مناسب هستند و نصب و راه‌اندازی آن‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌گیرد.

کانتینر

رکن اصلی حمل بار در دنیای امروز کانتینرها هستند که به عنوان یکی از مهم‌ترین تولیدات این مجموعه شناخته شده و به کشورهای دیگر نیز صادر می‌شوند. این محصولات به دلیل بهره‌مندی از کیفیت بالا و رعایت استانداردها و الزامات وضع شده، مجوز تردد در آب‌های بین المللی و بارگیری در خطوط کشتیرانی معتبر دنیا را دریافت کرده‌اند. به کارگیری کانتینرهای ماموت در حمل کالاها به خصوص به صورت زمینی و دریایی شامل مزایای مختلفی همچون موارد زیر می‌شود:

  • بارگیری و تخلیه سریع
  • قابلیت حمل بارهای سنگین
  • حفاظت کامل از بار در مقابل ضربات احتمالی
  • امنیت بالای بار
  • جلوگیری از تاثیر اقلیم بر کالاها

ساندویچ پانل

از دیگر تولیدات کارخانه ماموت، ساندویچ پنل‌ها هستند که در دو نوع سقفی و دیواری تولید می‌شوند. این مصالح پیش ساخته کارکردی چندگانه داشته و به اندازه چند متریال کارایی دارد. ساختار کامپوزیتی به‌کار رفته در این متریال پیش ساخته، علاوه‌بر تولید پنل‌ها، در صنایع و محصولات دیگر نیز کاربرد دارد. کیفیت بالای تولید و فرایند ساخت پنل ساندویچی موجب شده تا بهره‌وری ساختمان‌ها به طور چشمگیری افزایش یابد.

ماموت توانسته با استفاده از ورق‌های فولادین و فوم‌های عایق با کیفیت، ماندگاری و دوام دیوار و سقف ساختمان‌ها را افزایش دهد. بهره‌مندی از جدیدترین فناوری‌های کشور آلمان در کنار تجهیزات به روز کارخانه، این مجموعه را به معتبرترین شرکت خاورمیانه نیز تبدیل کرده است. از جمله مزایای ساندویچ پانل ماموت می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دوام بالا در مجاورت طولانی با رطوبت
  • مقاومت بالا در آتش سوزی و حرارت‌های بسیار بالا
  • ضخامت اندک و کارایی بالا
  • ابعاد استاندارد و امکان اجرای پروژه‌های مدولار
  • عمر طولانی مدت بدون کاهش کیفیت 

 

کدخبر: ۵۵۳۱۶۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر