کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۲۱۱۶
تاریخ خبر:

این تابستان لعنتی؛ همه هزینه‌های ثبت‌نام در کلاس‌های تابستانی

این تابستان لعنتی؛ همه هزینه‌های ثبت‌نام در کلاس‌های تابستانی

هزینه ثبت‌نام در کلاس‌های تابستانی، حداقل یک میلیون تومان است

هفت صبح | ‌ با شروع تابستان، کلاس‌های تابستانه برای کودکان و نوجوانان، جای مدرسه را می‌گیرند. این روزها یکی از ارزان‌ترین گزینه‌ها برای گرم‌کردن سر بچه‌ها که آموزش هم همراه خودش دارد، ثبت‌نام در کلاس‌های زبان است که شهریه‌هایشان از نزدیک به 900هزار تومان شروع می‌شود. البته برخی از انواع کلاس‌های فشرده هم هستند که برای هر ماه باید 5میلیون تومان بابت شرکت در آنها هزینه کنید.

 

از طرف دیگر هزینه کلاس‌هایی مانند شنا به طور متوسط 2 تا 3میلیون تومان تعیین می‌شود. برای کلاس نقاشی آنلاین ممکن است بتوانید کار را با 800هزار تومان هم راه بیندازید. اما کلاس‌های حضوری اغلب بالای یک میلیون تومان برای هر ترم هزینه دارند. از گران‌ترین کلاس‌هایی که می‌توانید کودکانتان را به آن بفرستید کلاس تنیس است که هر جلسه از آن حداقل یک میلیون تومان هزینه دارد.

 

‌کلاس زبان؛ حداقل از 870هزار تومان

ثبت‌نام در کلاس زبان یکی از محبوب‌ترین کارهایی است که اغالب خانواده‌ها هر سال تابستان سراغش می‌روند. اگر بخواهید معلم خصوصی بگیرید، برای سطوح پیش از پیشرفته، به‌طور متوسط باید برای هر جلسه بین 400 تا 600هزار تومان هزینه کنید. برخی از سایت‌ها که کلاس‌آنلاین خصوصی برگزار می‌کنند، برای هر جلسه بین 200 تا 300هزار تومان، پول می‌گیرند. اما شرایط در موسسات متفاوت بوده و شهریه‌ها به صرفه‌تر هستند.

 

مثلا یکی از آنها که چند شعبه در پایتخت دارد، برای کلاس‌های فوق‌فشرده‌ که 5روز در هفته برگزار می‌شوند، جهت هر ترم 3میلیون و 600هزار تومان دریافت می‌کند. طول هر ترم در این کلاس‌ها، 3 تا 4هفته است. اگر بخواهید در این موسسه کلاس فشرده یک روز در هفته بروید که هر ترمش، 6هفته طول می‌کشد به 2میلیون و 250هزار تومان پول نیاز دارید. هزینه کلاس‌های نیمه‌فشرده، 2 یا 3روز در هفته هر ترم 6هفته‌ای، یک میلیون و 800هزار تومان هزینه دارد. یک موسسه مشهور دیگر امسال برای ترم کودکان بابت 16جلسه در سطوح مبتدی 870هزار تومان و در سطوح پیشرفته 940هزار تومان دریافت می‌کند.

 

هزینه کلاس‌های نوجوانان در این موسسه بین 910هزار تومان تا یک میلیون و 210هزار تومان است. اگر بزرگسال هستید و می‌خواهید کلاس مبتدی بروید، در چنین موسسه‌ای باید حداقل هر ترم 980هزار تومان و حداکثر یک میلیون و 230هزار تومان هزینه کنید. برای سطوح پیشرفته، حداقل شهریه برای یک ترم، یک میلیون و 170هزار تومان و حداکثر یک میلیون و 380هزار تومان است. این موسسه، کلاس‌های فوق‌فشرده دارد که در دوره اول 4میلیون و 900هزار تومان است و قیمت در هر دوره یک ماهه بالاتر می‌رود تا جایی که در ترم آخر باید 6میلیون و 100هزار تومان پول بدهید.

 

در صورتی‌که بخواهید آیلتس بدهید، هزینه‌های شما بالاتر از این حرف‌ها خواهد بود. موسسه‌ای مشهور، برای سطح پیش‌آیلتس و ترمی که 20جلسه طول می‌کشد بین یک میلیون و 450هزار تومان تا یک میلیون و 600هزار تومان پول می‌گیرد. کلاس‌های آیلتس این موسسه، از ترمی یک میلیون و 650هزار تومان شروع شده و در مرحله‌های بالاتر به یک میلیون و 950هزار تومان می‌رسد. البته هزینه‌های کلاس‌های روزهای پنجشنبه و جمعه کمتر است و از یک میلیون و 600هزار تومان شروع شده تا دو میلیون و 100هزار تومان بالا رفته است.

 

برخی از کلاس‌های خصوصی آیلتس ممکن است از شما بابت هر جلسه بیش از یک میلیون تومان پول هم بگیرند. ممکن است بخواهید به جای زبان انگلیسی، اسپانیایی یاد بگیرید. یکی از موسسات، برای هر ترک کلاس فوق‌فشرده برای چنین کلاسی 5میلیون تومان پول می‌گیرد و هزینه کلاس‌های فشرده‌اش ماهی 2میلیون و 500هزار تومان است. هزینه کلاس‌های زبان فرانسه هم به همین منوال است و برای زبان آلمانی، ایتالیایی و ترکی استانبولی هم باید چنین مبلغی را بپردازید. شهریه کلاس فرانسوی در موسسه زنجیره‌ای دیگری برای هر ترم در کمترین حالت و برای ترم‌های مبتدی، 995هزار تومان تا یک میلیون و 105هزار تومان است.

 

اگر ترم‌های بالاتر زبان فرانسه را بخواهید، باید ترمی حداقل یک میلیون و 75هزار تومان تا یک میلیون و 225هزار تومان هزینه کنید. موسسه دیگری که زبان فرانسوی آموزش می‌دهد، شهریه کلاس‌های خصوصی را 400هزار تومان اعلام کرده و بابت هر ترم کلاس خصوصی، حداقل یک میلیون و 115هزار تومان و حداکثر یک میلیون و380هزار تومان دریافت می‌کند. این موسسه کلاس‌های نیمه‌خصوصی هم دارد که هزینه شرکت در آنها، دست‌کم یک میلیون و 590هزار تومان برای هر ترم و حداکثر یک میلیون و 970هزار تومان است.

 

کلاس‌های آموزش ورزش؛ حداقل از 2میلیون تومان

شنا یکی از پرطرفدارترین ورزش‌ها، برای تابستان است. هزینه کلاس‌ها در هر شهر و استخری با دیگری متفاوت است. استخرهای روباز، معمولا گران‌تر هستند و استخرهای سربسته، شهریه مناسب‌تری دارند. البته این قانون همیشه صدق نمی‌کند. به‌طور کلی، هزینه‌ کلاس‌های شنا، بین 2 تا 3میلیون ‌تومان برای هر ترم تعیین می‌شود. مثلا یک استخر سرپوشیده در تبریز، هزینه را 2میلیون و 850هزار تومان تعیین کرده. در ملارد کرج با 2میلیون و 400هزار تومان می‌توانید یک ترم کلاس شنا را به‌صورت نیمه‌خصوصی بگذرانید.

 

یک استخر روباز در تهران، شهریه را 2میلیون و 250هزار تومان اعلام کرده. برخی از استخرهای مشهور جهت کلاس‌های شنا ممکن است از شما تا نزدیک 5میلیون تومان هم پول بگیرند. در این کلاس‌ها اغلب تعداد کسانی که قرار است آموزش ببینند، بین 3 تا 5 نفر است. شهریه کلاس‌های بسکتبال بستگی زیادی به زمینی دارد که در آن قرار گرفته.

 

اگر بخواهیم متوسط قیمتی از هزینه کلاس‌های این ورزش را به شما در باشگاه‌های نسبتا خوب ارائه دهیم، باید بگوییم که بهتر است خودتان را برای پرداخت 2میلیون تومان، جهت 10جلسه آماده کنید. مثلا یکی از این موسسات که مربی آن خوشنام است، برای ثبت‌نام از شما توقع پرداخت 2میلیون و 500هزار تومان دارد. این شهریه برای 2ماه تعیین شده است. موسسه دیگری برای کلاس بسکتبال، سطح متوسط شهریه 2میلیون و 400هزار تومانی در نظر گرفته و اگر سطح مبتدی باشید، از شما 2میلیون و 100هزار تومان دریافت می‌کند.

 

فوتبال به نسبت دیگر ورزش‌ها، هزینه بالاتری دارد. برای اینکه کودک یا نوجوانتان فوتبال بازی کند باید حداقل برای هر ترم 7میلیون تومان کنار بگذارید. البته ممکن است در بین آگهی‌ها، مربی‌هایی را پیدا کنید که به شما می‌گویند فوتبال را خصوصی و نیمه‌خصوصی آموزش می‌دهند و از آنها فقط یک اسم و شماره تلفن مشخص است و شهریه‌ها را کمی ارزان‌تر هم می‌گویند. اما اطمینان به آنها به‌نظر کار بسیار دشواری می‌رسد. برخی از آموزشگاه‌ها که شهرت بالاتری دارند، بابت کلاس‌های فوتبال، 8 تا 10میلیون تومان هم پول می‌گیرند. در شهرهای کوچک‌تر می‌توانید برای ثبت‌نام در مدارس فوتبال، حدود یک تا 2میلیون تومان هم هزینه کنید.

 

تنیس یکی از گران‌ترین ورزش‌هایی است که می‌توانید در آن، ثبت‌نام کنید. اما از آنجایی که بهترین سن برای یادگیری و درخشش، کودکی است؛ برخی از خانواده‌ها، تابستان را با وجود گرما برای آموزش تنیس از دست نمی‌دهند. در حال‌حاضر، برای هر جلسه کلاس شامل آموزش مربی، زمین تنیس و توپ‌جمع‌کن، به‌طور متوسط به یک میلیون تومان پول نیاز است.

 

مربی‌هایی که شهرت بالاتری دارند شهریه را گران‌تر می‌گیرند. اغلب آموزش‌دهندگان 10جلسه را یک‌جا ثبت‌نام می‌کنند. این یعنی شما باید به‌طور متوسط، 10میلیون تومان را کارت به کارت کنید. توصیه آنها این است که کودکان و نوجوانان در هر هفته، حداقل 2روز را آموزش ببینند. جدای از این هزینه‌ها، خانواده‌ها اغلب باید بین 20 تا 40میلیون تومان هم پول راکت، توپ و کفش و لباس تنیس را بدهند.

 

پینگ‌پونگ، ظاهر ساده‌ای دارد و ممکن است وقتی به شما بگوییم متوسط شهریه کلاس‌های این ورزش، برای 3ماه می‌تواند حدود 2میلیون و 500هزار تومان باشد، تعجب کنید. به‌هر‌حال، برای بچه‌هایی که خیلی حوصله ورزش سنگین را ندارند، پینگ‌پونگ می‌تواند انتخاب خوبی باشد. برای خرید ملزومات این ورزش هم باید بین 2 تا 4میلیون تومان، پول کنار گذاشت. البته هزینه کلاس‌های نیمه‌حرفه‌ای این ورزش می‌تواند تا 4میلیون تومان هم بالا برود. هزینه کلاس‌های والیبال هم مشابه کلاس‌های بسکتبال است و به‌طور متوسط یک ترم 2ماهه، نیاز به 2میلیون تومان پول دارد.

 

کلاس‌های هنری؛ جلسه‌ای حداقل 300هزار تومان

کلاس آموزش موسیقی از همه گران‌تر هستند. کلاس‌های موسیقی هفته‌ای یک جلسه، 30 دقیقه تا یک ساعته هستند. یک موسسه آنلاین متوسط قیمت هر جلسه کلاس را نزدیک به 90هزار تومان اعلام کرده است. موسسات حضوری هزینه‌های مختلفی را برای انواع ساز تعیین می‌کنند. یک موسسه برای هر جلسه آموزش چنگ از شما 280هزار تومان دریافت می‌کند. البته مثلا یادگیری گیتار، ارزان‌تر است و می‌توانید با جلسه‌ای 230هزار تومان کار را راه بیندازید.

 

سه‌تار هم بین 230 تا 250هزار تومان، برای هر جلسه قیمت دارد. اما کلاس‌هایی مانند ویولن و پیانو هزینه‌های بالاتری دارند. ممکن است مجبور شوید برای یک جلسه آموزش این دو ساز، بیش از 500هزار تومان هم هزینه کنید. برخی از موسسات کلاس‌های موسیقی کودک دارند که معمولا سولفژ یاد می‌دهند و هزینه هر جلسه آن بین 200 تا 500هزار تومان است. البته ممکن است چشمتان به آگهی‌هایی بخورد که مدرسان موسیقی با هزینه کمتری به‌صورت آنلاین یا حضوری تدریس می‌کنند.

 

ما برخی از این آگهی‌ها را بررسی کردیم و متوجه شدیم سازی مانند پیانو را با دریافت جلسه‌ای 200 تا 400هزار تومان هم آموزش می‌دهند. یک مدرس برای آموزش سولفژ به بچه‌ها، جلسه‌ای 100 تا 150هزار تومان دریافت می‌کند. دست روی هر کدام از این کلاس‌ها که بگذارید چاره‌ای ندارید جز اینکه ساز هم برای بچه‌ها تهیه کنید. قیمت گیتارهای استاندارد اغلب از 7میلیون تومان شروع می‌شود. برای پیانو باید حداقل 150میلیون تومان کنار بگذارید یا سراغ خرید ارگ بروید که ارزان‌تر است و قیمتش بین 7 تا 50میلیون تومان است. سه‌تار را می‌شود با 3 تا 15میلیون تومان خرید و قیمت یک ویولن دست کم، 8میلیون تومان است.

 

هزینه کلاس‌های نقاشی اغلب بالای یک میلیون تومان است. مثلا یک موسسه که روی نقاشی کودکان و نوجوانان کار می‌‌کند، بابت 2ماه کلاس که شامل هفته‌ای 2جلسه می‌شود، نزدیک به 3میلیون تومان پول می‌گیرد. این موسسه کلاس‌های نقاشی با مدادرنگی، پاستل، آب‌رنگ و رنگ‌روغن دارد که همگی شهریه یکسانی دارند. موسسه دیگری ترم‌های یک ماهه خود را که شامل 8جلسه است، برای کودکان بالای 6سال، یک میلیون تومان قیمت داده است. اما این‌ها، حداقل قیمت‌ها هستند. موسسه‌ای نسبتا مشهور، بابت دوره مقدماتی نقاشی 6میلیون تومان دریافت می‌کند. البته این هزینه مربوط به 6ماه است. اگر طرف کلاس‌های آنلاین بروید متوجه می‌شوید که حداقل قیمت برای آنها 800هزار تومان است.

 

برای خرید ابزار هم باید هزینه جداگانه‌ای بپردازید. مثلا در حال‌حاضر، خرید یک بسته مدادرنگی 36رنگ فابرکاستل حرفه‌ای تا 7میلیون و 405هزار تومان هزینه کنید. البته مدل‌های لوکس‌تر و حرفه‌ای‌تر مدادرنگی‌های حرفه‌ای و 108رنگ این برند به 40 تا 50میلیون تومان هم می‌رسند. قیمت پاستل‌های گچی از یک میلیون و 500هزار تومان تا 5میلیون تومان است. آبرنگ‌های مناسب نقاشی و کلاس‌های حرفه‌ای هم همین حدود قیمت دارند. بسته‌های رنگ‌روغن از 400هزار تومان شروع می‌شوند و برخی از برندها بابت هر عدد رنگ روغن مرغوب یک میلیون و 500هزار تومان از شما پول می‌گیرند.

 

سفال‌گری از آن هنرهای وسوسه‌انگیز است. البته برای کودکان، اغلب با گِل بازی اشتباه گرفته می‌شود و خیلی از والدین دوست دارند از سن کم کودکانشان بتوانند با دستانشان چیزی بسازند. یکی از موسسات سفالگری برای هر ترم آموزش از 3میلیون تومان تا 3میلیون و 400هزار تومان دریافت می‌کند. این مبلغ مربوط به 15جلسه است. هزینه یک موسسه دیگر حوالی 2میلیون و 400هزار تومان برای هر ترم تعیین شده.

 

کدخبر: ۵۶۲۱۱۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر