کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۲۸۳۶
تاریخ خبر:

ارزان و بی‌کیفیت ولی کار را‌ه‌انداز

ارزان و بی‌کیفیت ولی کار را‌ه‌انداز

راهنمای خرید پخش بلوتوثی ارزان برای ماشین تیبا آبی.

روزنامه هفت صبح، آبان فرزیان| شنبه بالاخره خودم را از شر پخش فابریک ماشینم خلاص کردم. ماشین مدل 1395 است و تا حالا دستگاه پخش بدون عیب و ایراد کار کرده اما از وقتی 600 هزار تومان پول دادم و اکانت اسپاتیفای یک‌ساله خریدم احساس نیاز شدیدی به اتصال بلوتوث دارم. 

 

دستگاه پخش ماشین من با تکنولوژی اواخر دهه 80 کار می‌کند. فلش می‌خورد اما اتصال بلوتوث ندارد. روزانه یک‌ساعت تا دو ساعت را در ماشین سپری می‌کنم و علاوه بر اینکه تا الان تمام قطعات موسیقی ساخته شده در طول تاریخ بشریت را چندمرتبه مرور کرده‌ا‌م جدیدا به پادکست‌ها و کتاب‌های صوتی معتاد شده‌ام. 

 

سرتان را درد نیاورم؛ شنبه رفتم به راسته فروشندگان سیستم‌‌های صوتی در خیابان سورنا تهران تا دستگاه پخش جدیدی با قابلیت بلوتوث بخرم. فروشنده‌ مغازه‌ای شیک و بزرگ وقتی متوجه شد دنبال پخش پنل کوچک برای تیبا مدل 95 هستم با انگشت پایین را نشان داد و گفت برو چهارتا مغازه پایین‌تر ما از «اینا» نداریم. جایی که آدرس داده بود را در کوچه‌ای بن‌بست پیدا کردم. فروشنده پیرمردی بود با موهای سفید. تحویلم گرفت و گفت چقدر می‌خواهی پول بدهی.

 

گفتم هرچقدر کمتر بهتر! خندید و با مهربانی گفت قیمت پخش پنل ثابت از یک میلیون و 200هزار تومان شروع می‌شود و پخش پنل متحرک از یک میلیون و 500 هزار تومان به بالا. تا دو میلیون فقط می‌توانی دستگاه‌های چینی بخری. چشم‌هایم برق زد. ادامه داد، برندهای خوب مثل پایونیر، کنوود و JVC از چهار میلیون شروع می‌شوند. 

 

فاصله‌ای که ناخواسته بین فک بالا و پایینم ایجاد شده بود را کم کردم و گفتم بلوتوث داشته باشد. بعد یادم افتاد گاهی ماشین را کنار خیابان یا در کوچه پارک می‌کنم. اضافه کردم با پنل متحرک. این‌ مرتبه چشم‌های فروشنده برق زد اما نگذاشتم خوشحالی‌اش دوام بیاورد. بلافاصله گفتم ولی یک میلیون بیشتر ندارم.

 

زود خودش را جمع‌و‌جور کرد و دستگاهی را نشانم داد که رویش نوشته بودند مکسیدر. بدون اضافه‌کاری گفت لااقل از بقیه‌شون مشهورتره و بعد تاکید کرد قیمتش می‌شود 950 هزار تومان. سوییچ را گرفتم سمتش و 20 دقیقه بعد کار تمام شد. موقع حساب و کتاب فهمیدم باید 100هزار تومان هزینه نصب بدهم. سر یک میلیون توافق کردیم و خلاص.

 

برگشتم خانه، فروشگاه‌های آنلاین را چک کردم و فهمیدم می‌توانستم دستگاه را در ارزان‌ترین حالت 850 هزار تومان بخرم ولی 50 هزار تومان هزینه ارسال می‌شد و احتمالا باید همان 100 هزار تومان برای نصب هزینه می‌کردم. از شنبه تا الان، تقریبا یک هفته وقت داشتم با دستگاه سروکله بزنم و از خریدم پشیمان شوم. اگر بخواهم سخت‌گیرانه قضاوت کنم باید بگویم دستگاه آشغال است. در ساخت آن از پلاستیک ارزان استفاده کرده‌اند.

 

دکمه‌ها رسما از متریال دم‌دستی تشکیل شده‌اند و بک‌لایت قرمز تک‌رنگ بدون امکان تغییر شدت نور به مرور کسالت‌بار و کلافه‌کننده می‌شود. متوجه شده‌ام دکمه‌های دستگاه سفت هستند. البته باید بگویم خیلی سفت. اگر فکر می‌کنید عوض این کار می‌‌توان از ریموت کنترل استفاده کرد باید ناامیدتان کنم.

 

این یکی هم اصلا خوب کار نمی‌کند و تا وقتی آن را مستقیم سمت سنسور پنل نگیرید و به‌قدر کافی نزدیکش نروید، هیچ‌کدام از دستوراتتان را اجرا نمی‌کند. بعد از دو روز جنگیدن با این مسئله کنار آمده‌ام و الان حتی گاهی قربان‌صدقه‌اش می‌روم. شاید این شکلی کار راحت‌تر پیش برود. 

 

دستگاه پخش ماکسیدر ارزانقیمتم در عوض این معایب کوچک، یک مزیت بزرگ دارد. تا حالا نشده وقتی با بلوتوث دستگاه حرف می‌زنم ‌آن‌طرف خط درباره کم بودن صدا یا نویز مزاحم شکایتی داشته باشند. هرچند احتمال می‌دهم حداقل بخشی از این مسئله به‌‌خاطر تن صدای خودم باشد که به‌شکل مادرزادی بلند و قدرتمند است.

 

کدخبر: ۵۵۲۸۳۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر