کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۶۱۵۶
تاریخ خبر:

قیمت خانه در هفت کلان‌شهر کشور

قیمت خانه در هفت کلان‌شهر کشور

اگر میلیاردر نیستی، فکرش را از سرت بیرون کن

هفت صبح|  قیمت خانه در اغلب کلان‌شهرها میلیاردی شده است. در هفت شهر بزرگ یعنی تهران، مشهد، کرج، اصفهان، شیراز، تبریز و کرمانشاه تنها در صورتی می‌توانید خانه‌ای با قیمت کمتر از یک میلیارد تومان پیدا کنید که به حاشیه شهرها پناه ببرید. حداقل قیمت هر واحد مسکونی در تهران بیش از هر شهر دیگری است.

 

به‌طور متوسط اگر بخواهید در پایتخت یک خانه ۴۰ تا ۵۰ متری داشته باشید که در محله معمولی باشد، باید بیش از دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پول در جیب خود داشته باشید. البته این قیمت‌ها مربوط به زمانی است که شما قید امکاناتی مانند آسانسور و پارکینگ را زده باشید. بعد از تهران، گران‌ترین خانه‌ها در اصفهان و سپس شیراز قرار گرفته‌اند. قیمت واحدهای نُقلی در این دو شهر به ترتیب از یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به بالا گفته می‌شود. شهرهایی مانند تبریز و کرمانشاه و کرج، واحدهای ارزان بیشتری دارند.

 

بااین‌حال قیمت‌های کمتر از یک میلیارد تومان مربوط به شهرک‌های اطراف و خانه‌های بدون امکانات کوچک است و اگر بخواهید خانه‌ای در بافت اصلی خود شهر بخرید، باید بیش از این‌ها پول داشته باشید. در واقع ارزان‌ترین خانه را در بین کلان‌شهرهای کشور می‌توانید در کرمانشاه پیدا کنید و با پایین‌آوردن توقعات‌تان با مبلغی مانند ۸۰۰ میلیون تومان یک واحد کوچک و بدون امکانات را برای خود بخرید.

 

   تهران؛ حداقل قیمت ۲/۶  میلیارد

 

متوسط قیمت هر متر خانه در پایتخت در اسفندماه ۸۱ میلیون و ۴۴۰هزار تومان بوده است. اگر دنبال خانه‌ای نقلی و کوچک در تهران باشید، می‌توانید واحدی ۴۳ متری را در خیابان خواجه‌نظام با قیمت دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بخرید. واحدی که در سال ۱۳۸۷ ساخته شده و یک اتاق‌خواب دارد، متری ۶۰ میلیون و ۴۶۵هزار تومان فروخته می‌شود و فاقد پارکینگ و آسانسور است و در طبقه دوم قرار گرفته است.

 

همچنین اگر دنبال خانه‌ای ۵۲ متری در خیابان گرگان باشید که در سال ۱۳۸۶ ساخته شده، به سه میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان پول نیاز خواهید داشت. قیمت هر متر از چنین واحدی که یک‌خوابه است ۶۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده است. واحد در طبقه اول قرار گرفته و آسانسور و پارکینگ ندارد؛ اما دارای انباری است و نور خوبی هم دارد.

 

در ستارخان اگر شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پول داشته باشید، موفق می‌شوید تا یک خانه ۷۵ متری را که در سال ۱۳۸۸ ساخته شده بخرید. قیمت هر متر از چنین واحدی که دوخوابه است و در طبقه دوم قرار گرفته و از آسانسور، انباری و پارکینگ برخوردار شده، ۸۶ میلیون و ۶۶۶هزار تومان است. در جنت‌آباد جنوبی با پرداخت ۹ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان می‌توانید خانه‌ای ۸۱ متری بخرید که در طبقه دوم قرار گرفته و فول‌امکانات است. واحد دوخوابه مدنظر ما هشت سال ساخت به‌حساب می‌آید.

 

در دروازه‌شمیران قیمت خانه‌ای که ۱۰۲ متری بوده و دو اتاق‌خواب دارد و هفت سال ساخت است، ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تعیین شده و متری ۹۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است. این خانه از آسانسور و پارکینگ برخوردار بوده و فاقد انباری به شمار می‌رود. در سعادت‌آباد واحدی با همین متراژ را می‌توانید با پرداخت ۱۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بخرید. این خانه دوخوابه و فول‌امکانات و ۱۱ سال ساخت است.

  

مشهد؛ حداقل قیمت یک میلیارد

 

در خیابان هفت‌تیر مشهد با پرداخت یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان می‌توانید صاحب یک خانه ۵۵ متری که ۱۰ سال قبل ساخته شده، شوید. چنین خانه‌ای آسانسور و پارکینگ ندارد و در طبقه سوم از ساختمانی چهارطبقه قرار گرفته و یک اتاق‌خواب دارد. با یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان در خیابان حجت کلان‌شهر مشهد می‌توانید صاحب یک واحد ۶۵ متری و یک‌خوابه شوید که در طبقه سوم از ساختمانی چهارطبقه قرار گرفته و فاقد امکانات است. هر متر از چنین واحدی ۱۶ میلیون و ۱۵۳ هزار تومان قیمت خورده است.

 

درصورتی‌که دنبال خانه‌ای با متراژ متوسط و دوخوابه باشید، می‌توانید با سه میلیارد تومان در خیابان راه‌آهن مشهد واحدی ۸۲ متری و ۱۴ سال ساخت را بخرید که آسانسور و پارکینگ دارد و در طبقه دوم قرار گرفته است. قیمت هر متر از چنین واحدی ۳۶ میلیون و ۵۸۵ هزار تومان است. برای خرید خانه ۸۵ متری در محله رسالت به یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان پول نیاز خواهید داشت. این خانه در طبقه دوم قرار گرفته و پارکینگ دارد و دوخوابه است و انباری هم دارد.

 

برای خرید خانه ۱۰۰ متری در الهیه مشهد باید سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان پول داشته باشید. خانه مدنظر ما نوساز و کلید نخورده و دوخوابه است و در طبقه دوم قرار گرفته و از آسانسور، انباری و پارکینگ بهره برده. درصورتی‌که مشکلی با خانه قدیمی‌ساز نداشته باشید، می‌توانید با پرداخت چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، خانه‌ای ۱۰۰ متری را در محله ارشاد مشهد بخرید که در سال ۱۳۸۲ ساخته شده و دارای آسانسور، انباری و پارکینگ و تراس و نور خوب است. هر متر از چنین واحدی نیز ۴۲ میلیون تومان قیمت خورده است.

  

کرمانشاه؛ حداقل قیمت ۹۷۰ میلیون

 

کسانی‌که دنبال خرید خانه نقلی در کرمانشاه باشند، می‌توانند با ۹۷۲ میلیون تومان واحدی ۵۲ متری و یک خانه بخرند که ۱۱ سال ساخت است و در طبقه اول قرار گرفته و یک اتاق‌خواب دارد. این خانه دارای پارکینگ است و در حوالی باغ فدک قرار گرفته است. همچنین می‌توانید در خیابان دانشجو واحدی ۶۵ متری را با قیمت یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بخرید. خانه در محله متخصصین قرار گرفته و دارای آسانسور، انباری و پارکینگ و یک اتاق‌خواب است و در طبقه سوم از ساختمانی چهارطبقه قرار گرفته.

 

اگر دنبال خانه‌هایی با متراژ متوسط باشید، می‌توانید واحدی ۷۵ متری را که در سال ۱۳۸۵ ساخته شده و دوخوابه است را با قیمت یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بخرید. این خانه در طبقه سوم قرار گرفته و فاقد آسانسور است، اما پارکینگ دارد و دوخوابه است. قیمت خانه‌ای ۹۰ متری و نوساز و کلید نخورده در شهرک دانش کرمانشاه یک میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان تعیین شده و هر مترش کمی بیش از ۱۵ میلیون تومان قیمت دارد. خانه‌ای که حرفش را می‌زنیم در طبقه پنجم قرار گرفته و آسانسور و انباری دارد؛ اما از پارکینگ بهره نبرده است.

 

با همین متراژ در خیابان شهرداری، می‌توانید با پرداخت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان خانه بخرید که دوخوابه است و سال ۱۴۰۰ ساخته شده و از امکاناتی مثل آسانسور و پارکینگ بهره‌مند شده است. در خیابان سی‌متری دوم برای خرید خانه‌ای با وسعت ۱۰۴ متر که ۱۴ سال قبل ساخته شده و دوخوابه است باید سه میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان پول بدهید. این خانه در طبقه دوم از ساختمانی پنج‌طبقه قرار گرفته و دارای امکانات کامل، یعنی آسانسور، انباری و پارکینگ است. این خانه نور نسبتاً خوبی دارد و یک تراس نسبتاً بزرگ آن را کامل کرده است.

  

تبریز؛ حداقل قیمت ۸۰۰ میلیون

 

برای این‌که بتوانید در خیابان هاشم‌زاده تبریز واحدی ۵۰ متری را بخرید باید ۸۰۰ میلیون تومان پول داشته باشید. این واحد یک‌خوابه است و در طبقه چهارم از ساختمانی چهارطبقه قرار گرفته و فاقد آسانسور، پارکینگ و انباری است و ۱۱ سال از زمان ساختش می‌گذرد. همچنین با پرداخت یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان برای خرید خانه ۶۵ متری در همان محله اقدام کنید. این واحد هم در طبقه آخر قرار گرفته و فاقد هرگونه امکانات و نور مناسب است. خانه دیگری با همین متراژ را با قیمت یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان می‌شود در خیابان اندیشه خرید.

 

این خانه در طبقه اول قرار گرفته و انباری دارد؛ اما فاقد انواع دیگر امکانات است. کسانی که دنبال خرید خانه‌هایی با متراژ متوسط هستند، می‌توانند یک خانه ۸۵ متری و دوخوابه را که در سال ۱۳۸۸ ساخته شده و امکاناتی ندارد را با قیمت سه میلیارد تومان بخرند. واحدی که ما آگهی آن را دیده‌ایم، در طبقه سوم قرار گرفته است. برای خرید خانه‌ای ۱۰۰ متری و دوخوابه در منطقه فدک تبریز باید سه میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان پول داشته باشید. این خانه دارای آسانسور، پارکینگ و انباری است و در طبقه دوم از ساختمانی چهارطبقه قرار گرفته که در سال ۱۳۸۹ ساخته شده. این واحد دارای نور خوب و امکانات مناسب است.

 

با چنین متراژی در خیابان زعفرانیه می‌توانید با پرداخت چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان سراغ خرید خانه‌ای دوخوابه بروید که نور خوبی دارد و از امکاناتی مانند آسانسور و پارکینگ و انباری برخوردار بوده و در طبقه چهارم ساختمانی شش طبقه قرار گرفته. این خانه با وجود این‌که ۱۱ سال ساخت است؛ اما نوسازی شده و شباهت زیادی به واحدهای کلید نخورده و پرنور دارد.

  

کرج؛ حداقل قیمت ۸۷۰ میلیون

 

در کرج خرید خانه‌ای ۵۰ متری در اندیشه، به یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان پول نیاز دارد. این واحد یک‌خوابه بوده و در سال ۱۳۹۶ ساخته شده و از امکاناتی مانند آسانسور، انباری و پارکینگ برخوردار است. شما همچنین می‌توانید در منظریه با پرداخت ۸۷۰ میلیون تومان یک خانه ۶۰ متری و یک‌خوابه را بخرید که سال ۱۳۹۰ ساخته شده و در طبقه همکف قرار گرفته است. این خانه فاقد امکاناتی مانند آسانسور و پارکینگ بوده و دارای انباری است.

 

نکته‌ای که باعث قیمت پایین چنین واحدی شده، این است که برای دستیابی به خانه باید چهار پله را پایین بروید. در شهرک ابریشم اگر یک میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان پول داشته باشید، می‌توانید سراغ خرید واحدی ۷۸ متری و دوخوابه بروید که سال ۱۳۹۷ ساخته شده و فاقد انباری است. خانه‌ای که ما به آگهی آن برخورده‌ایم دارای آسانسور و پارکینگ است و در طبقه اول قرار گرفته. در حوالی بلوار بلال در شرایطی که بخواهید یک واحد ۱۰۸ متری و تقریباً نوساز را بخرید که دو اتاق‌خواب دارد باید قادر به پرداخت پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان باشید.

 

هر متر از چنین واحدی بیش از ۴۹ میلیون تومان قیمت خورده. یک گزینه دیگر که در آگهی‌ها آمده ۱۱۰ متری و دوخوابه است. ساختمان در سال ۱۳۹۷ ساخته شده و در کمال‌شهر قرار گرفته است. برای خرید چنین خانه‌ای باید دو میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان پول در جیب داشته باشید. این واحد که در طبقه سوم قرار گرفته دارای امکاناتی مانند آسانسور، انباری و پارکینگ است و نور خوبی هم دارد. در گلشهر برای خرید خانه ۹۸ متری که ۱۸ سال از زمان ساخت آن می‌گذرد، یک میلیارد و ۹۹۰ میلیون تومان پول لازم است. چنین واحدی دوخوابه بوده و در طبقه سوم از ساختمانی چهارطبقه قرار گرفته و فاقد آسانسور و پارکینگ است اما انباری دارد.

  

اصفهان؛ حداقل قیمت ۱.۸ میلیارد

 

برای خرید یک ۵۲ متری در شهرک ولیعصر اصفهان باید دو میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان پول داشته باشید. این خانه پرنور و یک‌خوابه که هشت سال قبل ساخته شده، فاقد امکاناتی نظیر آسانسور، انباری و پارکینگ است و در طبقه سوم قرار گرفته و متری ۴۳ میلیون و ۶۵۳هزار تومان است. قیمت یک‌خانه ۵۳ متری و نوساز در محله الیادران دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان است. این خانه در طبقه زیرهمکف قرار گرفته و فاقد امکاناتی مانند پارکینگ و انباری است.

 

قیمت هر متر از چنین واحدی ۴۰ میلیون تومان تعیین شده است. همچنین با یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان می‌توانید سراغ خرید واحدی ۵۰ متری و سه سال ساخت بروید که در طبقه همکف در خیابان زرین‌کوب قرار گرفته است. این خانه فاقد آسانسور و پارکینگ است اما انباری دارد و یک‌خوابه است. قیمت خانه‌ای ۶۵ متری و یک‌خوابه در ملک‌شهر دو میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان تعیین شده. این خانه در طبقه اول قرار گرفته و امکاناتی چون آسانسور، انباری و پارکینگ دارد و دو سال ساخت است.

 

برای خرید خانه‌ای ۱۰۰ متری و یک سال ساخت و دوخوابه در کوی شهید کشوری اصفهان به سه میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان پول نیاز خواهید داشت. این خانه در طبقه ۱۵ یک برج قرار گرفته و دارای آسانسور، انباری و پارکینگ و نور کافی است. برای این‌که بتوانید خانه‌ای با متراژ متوسط و ۸۰ متر و دوخوابه را در دشتستان بخرید، باید چهار میلیارد تومان پول در حساب خود داشته باشید. خانه‌ای که ما به آگهی آن برخوردیم، در طبقه سوم قرار گرفته و امکانات کاملی دارد و کلید نخورده است.

 

همچنین با سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان امکان خرید خانه‌ای ۹۵ متری و ۱۱ سال ساخت و دوخوابه را خواهید داشت که در محله اشراق قرار گرفته، در طبقه اول واقع شده و دارای آسانسور، انباری و پارکینگ و دسترسی مناسب است.

 

شیراز؛ حداقل قیمت ۱.۲ میلیارد

 

افرادی که دنبال یک خانه نقلی با متراژ ۶۰ متر در شیراز باشند، می‌توانند با پرداخت یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان، خانه‌ای را که سال ۱۴۰۱ ساخته شده و تک خواب است را بخرند. این واحد در طبقه دوم قرار گرفته و امکانات خاصی ندارد و در شهرک نواب صفوی قرار گرفته.

 

برای خرید خانه‌ای ۷۰ متری و یک‌خوابه و ۱۶ سال ساخت در شهرک سراج به یک میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان پول نیاز است. خانه‌ای که مدنظر ماست، در طبقه اول قرار گرفته و پارکینگ دارد و بازسازی نشده است. در پانصد دستگاه برای خرید واحدی با همین متراژ باید یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان پول بدهید. این خانه در طبقه دوم ساختمانی چهارطبقه قرار گرفته و دارای انباری است و دو اتاق‌خواب دارد. واحدی که حرفش را می‌زنیم، قدیمی است و بیش از ۳۰ سال از عمرش می‌گذرد؛ اما بازسازی شده و نور خوب و کمد نسبتاً جاداری دارد. قیمت خانه‌ای ۱۰۰ متری در پاسداران پنج میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان تعیین شده. واحد موردنظر ما دوخوابه است و در سال ۱۳۹۱ ساخته شده و در طبقه سوم قرار گرفته است. از نظر امکانات نیز، چنین خانه‌ای دارای آسانسور، انباری و پارکینگ و تراس است و از نور خوبی برخوردار شده.

همچنین شما می‌توانید یک خانه ۱۰۳ متری و دوخوابه را که ۱۰ سال قبل ساخته شده در محله ریشمک با قیمت چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بخرید. خانه در طبقه هفتم قرار گرفته و دارای آسانسور، انباری و پارکینگ است و نور خوب و معماری داخلی قابل‌قبولی دارد.

 

 

کدخبر: ۵۵۶۱۵۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر