کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۵۴۳۷
تاریخ خبر:

ارزان‌ترین محله پایتخت کجاست؟

ارزان‌ترین محله پایتخت کجاست؟

رازهایی درباره منطقه ۱۸ تهران

هفت صبح | اسفند سال گذشته منطقه 18 تهران ارزان‌ترین خانه‌ها را در خود جای داده بود. قیمت هر متر مسکن در این منطقه، ماه گذشته و در پایان سال 1402، 43 میلیون و 220 هزار تومان بود و 144 خانه در محلات این منطقه به فروش رسید.

 

منطقه 18 شامل محله‌هایی مانند شهرک‌ولیعصر، یافت‌آباد، کوی فردوس، شادآباد،‌ ‌شهید رجایی، تولیددارو و شهرک صاحب‌الزمان است و در جنوب غرب تهران قرار گرفته. منطقه از شمال به بزرگراه فتح، از شرق به بزرگراه آیت‌الله سعیدی، از غرب به بزرگراه آزادگان و شهرستان قدس و شهریار می‌رسد.

 

بهترین و ارزانترین محله‌های منطقه ۱۸ تهران کدامند؟


 

بازار مسکن رهن اجاره خرید و فروش

با این‌حساب هرچند معمولا برای رسیدن به محله‌های آن با ترافیک برخورد خواهید داشت اما دسترسی آنها نسبتا خوب به‌حساب می‌آید. در محله‌هایی مانند شهرک‌ولیعصر، تولیددارو و بهداشت قیمت خانه‌ها کمی بالاتر از متوسط منطقه است و در محله‌های یافت‌آباد شمالی و جنوبی، سعیدآباد و شادآباد ارزان‌ترین واحدهای مسکونی را پیدا خواهید کرد.

 

دسترسی‌های منطقه ۱۸ تهران چگونه است؟

در منطقه 18 دسترسی شما با استفاده از دو ایستگاه مترو آزادگان و نعمت‌آباد نسبتا راحت است. همچنین ساکنان در این ناحیه به مراکز خرید گوناگونی دسترسی دارند وچهار ورزشگاه و یک سینما در آن حوالی در دسترس محلی‌هاست. همچنین چهار بیمارستان و چهار درمانگاه در منطقه 18 وجود دارد. اما آنچه ممکن است توجه شما را جلب کند، تعداد زیاد پارک‌ها و بوستان‌ها در محله‌های چنین منطقه‌ای است.

 

قیمت خانه در منطقه ۱۸ تهران 

قیمت هر متر خانه در منطقه 18 تهران به‌طور متوسط به 43 میلیون و 220 هزارتومان رسیده است. این یعنی اگر دنبال یک خانه نقلی 50 متری در یکی از محلات آن باشید باید به طور متوسط دو میلیارد و 161 میلیون تومان پول بدهید و برای خرید خانه‌ای 100 متری و دو خوابه احتمالا باید چهار میلیارد و 322 میلیون تومان هزینه کنید. این درحالیست که در ابتدای سال 1402 قیمت هر متر خانه در منطقه 18 به‌طور میانگین 30 میلیون و 890 هزارتومان بود و با یک میلیارد و 550 میلیون تومان می‌شد در آنجا خانه‌ای کوچک خرید. این رقم‌ها نشان از افزایش 28 درصدی قیمت مسکن در منطقه 18 در مدت یک سال دارد.

 

وضعیت معاملات در بازار مسکن منطقه ۱۸ تهران چگونه است؟

 

در اسفند ماه سال 1402 تعداد 144 خانه در محله‌های مختلف منطقه 18 به فروش رسیده است. نگاهی به آمار خرید و فروش خانه در چنین ناحیه‌ای نشان می‌دهد در فروردین امسال تنها 44 واحد مسکونی در منطقه 18 معامله شده بود و حالا در کمتر از 12 ماه استقبال از ارزان‌ترین خانه‌های پایتخت به‌طرز نسبتا چشمگیری بیشتر شده است. البته جالب است بدانید که در اسفند 1401 یعنی در مدت مشابه سال قبل 182 واحد مسکونی در ناحیه موردنظر ما خریدوفروش شده بود.

 

آگهی‌های فروش مسکن در منطقه ۱۸ به ما چه می‌گویند؟

 

بازار مسکن رهن اجاره خرید و فروش


نگاهی به آگهی‌های فروش واحد مسکونی در منطقه 18 می‌گوید این روزها نمی‌توانید خانه‌ای با قیمت کمتر از دو میلیارد تومان، در ارزان‌ترین ناحیه تهران پیدا کنیم. اغلب خانه‌ها در این محله‌ها نسبتا کوچک هستند و کمتر از 70 متر وسعت دارند. مثلا در عبدل‌آباد قیمت یک واحد مسکونی 60 متری که شش سال قبل ساخته شده و یک خوابه است و در طبقه چهارم از ساختمانی پنج طبقه قرار گرفته، دو میلیارد و 900 میلیون تومان است.

 

واحدی که حرفش را می‌زنیم امکانات کامل دارد. در شهرک ولیعصر اگر دنبال خانه‌ای 59 متری و یک خوابه باشید که 14 سال قبل ساخته شده و پارکینگ ندارد اما دارای آسانسور و انباری است باید دو میلیارد و 537 هزار تومان هزینه کنید. در محله سیزده‌آبان قیمت خانه‌ای 80 متری و دو خوابه که در سال 1375 ساخته شده و در طبقه پنجم قرار گرفته و دارای آسانسور، انباری و پارکینگ است، سه میلیارد و 600 میلیون تومان تعیین شده. همچنین اگر بخواهید یک خانه 60 متری و 13 سال ساخت را در یافت‌آباد بخرید که آسانسور و پارکینگ دارد و در طبقه چهارم واقع شده، نزدیک به یک میلیارد و 910 میلیون تومان پول نیاز خواهید داشت.

 

بودجه مورد نیاز برای رهن مسکن در منطقه ۱۸ 

اگر بخواهید در شهرک ولیعصر یک خانه 95 متری کلیدنخورده رهن کنید، باید یک میلیارد و 100 میلیون تومان پول بدهید. خانه‌ای که ما به آگهی آن برخورده‌ایم، دو خوابه و فول‌امکانات است و در طبقه دوم قرار گرفته. خانه 55 متری در همان حوالی که سال 1384 ساخته شده و یک خوابه است را می‌توان با پرداخت پول‌پیش 150 میلیون تومانی اجاره کرد. البته باید ماهیانه شش میلیون و 500 هزارتومان هم به‌حساب صاحبخانه واریز کنید. در عبدل‌آباد واحد 50 متری نوساز، با 300 میلیون تومان ودیعه و ماهی سه میلیون تومان اجاره آگهی شده است. این واحد در طبقه اول قرار گرفته و پارکینگ دارد.

 

درصورتیکه در یافت‌آباد دنبال خانه یک‌خوابه 60 متری باشید که 20 سال از عمرش می‌گذرد، باید علاوه بر اجاره شش میلیون تومانی، 70 میلیون تومان هم برای ودیعه تدارک ببینید. خانه‌ مدنظر ما هیچ‌گونه امکاناتی ندارد و در طبقه دوم قرار گرفته است. در شهرک تختی با پرداخت پول‌پیش 300 میلیون تومانی و اجاره چهار میلیونی می‌شود واحدی 67 متری 17 سال ساخت را اجاره کرد که یک‌اتاق‌خواب دارد و در طبقه چهارم قرار گرفته و بدون امکانات است.

 

 

 

کدخبر: ۵۵۵۴۳۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر