کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۳۸۴۰
تاریخ خبر:

نمی‌پسندم...صلاح نمی‌دانم

نمی‌پسندم...صلاح نمی‌دانم

درباره خانم خزعلی، ‌تعصب ایرانی، رامین رضاییان و تیم ساحلی

روزنامه هفت صبح| یک:  خانم دکتر انسیه خزعلی با جملاتی پیچیده و چند پهلو، گویی می‌خواستند به اعضای گروه‌های رادیکال اصولگرا این اطمینان را بدهند که موتورسواری بانوان قانونی نخواهد شد. هیچ دلیلی هم نیاوردند اما لحنشان طوری بود که انگار می‌خواستند بگویند:«موتورسواری خانم‌ها؟‌ ‌کی گفته؟ امکان ندارد خیالتان راحت»

 

آن هم بدون آنکه این حرف‌ها را به زبان بیاورند! و در این میان مسئله  احتمال حضور بانوان به عنوان پیک موتوری را مستمسکی برای استدلالات خود قرار دادند و این که:«برخی مشاغل را برای خانم‌ها نمی‌پسندیم! » شخصا اصراری بر حضور بانوان در شغل پیک موتوری ندارم اما این که ایشان «این شغل را نمی‌پسندند» هم مسئله جالبی بود. دوست ندارند دیگر!

 

خدمت خانم خزعلی عرض می‌کنیم که  متوجه تکاپوی‌تان درآن برنامه و پیامی که می‌خواستید به برخی گروه‌های خاص اصولگرا مخابره کنید شدیم اما ...اما موتورسواری بانوان هم قاعدتا  بالاخره قانونی خواهد شد.

 

چرا که با «نمی‌پسندیم  و دوست نداریم و صلاح نمی‌دانیم» هیچ معضل و هیچ مسئله‌ای حل نخواهد شد. مثل ورود بانوان به ورزشگاه‌ها. چاره‌ای نیست. شما هم آن قدر تحصیلکرده و با تجربه هستید که متوجه گریزناپذیر بودن این داستان و ماجراهای مشابهش باشید.

 

دو: دقیقه 47 بازی سپاهان و الهلال گزارشگر بازی باز هم در حال حماسه سرایی درباره غیرت و تعصب و قدرت ایرانی است. باز هم یک شادمانی زودهنگام‌. باز هم ذوق زدگی. و باز هم سرخوردگی و شکست. دست از سر فوتبال بردارید. این امامزاده حاجت نمی‌دهد. خودتان را کنترل کنید.

 

سه: سپاهان بازی بسیار خوب و حساب شده‌ای را مقابل الهلال انجام داد و گل بسیار خوبی هم به ثمر رساند. پاس دانشگر که جایش در تیم ملی خالی بود و کنترل عالی و فرار زیبای رامین رضاییان و شوت ممتازش که دروازه‌بان درجه یکی مثل یاسین بونو را از زاویه‌ای تنگ مغلوب کرد.

 

اختلاف سطح رامین با بقیه بازیکنان سپاهان کاملا مشهود بود. در کنترل‌ها، استپ‌ها و سانترها. حیف که یک اخراجی و چند سر به هوایی تمام تلاش‌های تیم خوب اصفهان را در وقت‌های تلف شده برباد داد. به جز رامین و شاید دابو و دانشگر، ‌بین بازیکنان سپاهان وستاره‌های خارجی  الهلال اختلاف کیفی  دهشتناکی وجود داشت.

 

این بازی‌هایست که شما فرق  بازیکنانی مثل فرشاد احمد‌زاده، محمد کریمی و پیام نیازمند و یا شهریار مغانلو را  با فوق ستاره‌های گران قیمتی مثل میتروویچ و ملینکو ساویچ و یاسین بونو می‌توانستید درک کنید. اما با این حال سپاهان در ورزشگاه زیبای شهرش و حضور ده‌ها هزار تماشاگر مستحق نتیجه بهتری بود.‌

 

چهار: اما کار تیم فوتبال  ساحلی را هم بگوییم که غوغا بود. همان یکی دو دقیقه اول دو بر صفر از اسپانیا قهرمان اروپا عقب افتادند و در انتهای بازی به نتیجه شش بر شش رسیدند و بعد پیروزی در ضربات پنالتی‌. این نتیجه تسلایی بود برای شکست پرسپولیس از آلومینیوم اراک و سپاهان از الهلال.


 

کدخبر: ۵۵۳۸۴۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر