کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۲۸۲۰
تاریخ خبر:

شبیه‌سازی بازی با کره

شبیه‌سازی بازی با کره

بازی فردا شب مقابل هنگ‌کنگ که تیمی سرعتی است، می‌تواند تا حدودی ما را برای بازی احتمالی با کره‌جنوبی آماده کند.

روزنامه هفت صبح| جمعه شب دومین بازی تیم ملی در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا مقابل تیم ملی هنگ‌کنگ برگزار می‌شود. این احتمالا آسان‌ترین بازی شاگردان قلعه‌نویی در این تورنمنت خواهد بود اما اهمیت آن در تعداد گل‌های زده و بالا رفتن تفاضل گل ماست که می‌تواند در بازی روز آخر مقابل امارات به کمک ما بیاید.


فلسطین در رنکینگ فیفا تیم 99 جهان است و هنگ‌کنگ در رده 155 قرار دارد! البته بازی امارات و فلسطین امشب برگزار می‌شود و شاگردان قلعه‌نویی یک روز بعد، با علم به نتیجه آن، با خیال راحت‌تری مقابل هنگ‌کنگ قرار خواهند گرفت. 

 

کمی متفاوت با تقابل قبل
این هشتمین تقابل رسمی ایران و هنگ‌کنگ خواهد بود. در هر 7 بازی قبل، این ایران بوده که به پیروزی رسیده و هنگ‌کنگ در تمام این تقابل‌ها فقط یک بار موفق به باز کردن دروازه ایران شده است. هنگ‌کنگ که در بازی اول خود با نتیجه 3 بر یک مغلوب امارات شده، حریف ناشناخته‌ای برای قلعه‌نویی نیست.

 

این تیم در رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی هم با ایران همگروه است و چند هفته پیش در تهران مقابل ما قرار گرفت و با نتیجه 4 بر صفر مغلوب شد. در آن بازی با دو گل زودهنگام سردار آزمون و دو گل دیرهنگام طارمی و رضائیان این تیم را مغلوب کردیم اما تیمی که فردا شب قرار است مقابل ایران بگیرد، با تیمی که چند هفته پیش مغلوب‌ ما شد تفاوت‌هایی دارد.

 

اگر ترکیب هنگ‌کنگ مقابل امارات را ترکیب پایه و اصلی این تیم بدانیم، باید بگوییم حداقل 50 درصد از این ترکیب در بازی قبلی مقابل ایران غایب بودند. مهم‌ترین بازیکنی که نسبت به بازی قبل‌ به ترکیب هنگ‌کنگ اضافه شده، «اورتون کامارگو» است که اصالتا برزیلی است. او در پست وینگر راست بازی می‌کند و از تکنیک و سرعت خوبی برخوردار است

 

و سازنده تنها گل این تیم مقابل امارات بود. دیگر مهره خطرناک این تیم «تان چون لوک» است که با شماره 8 پشت سر مهاجمان بازی می‌کند و در بازی مقابل امارات 4 موقعیت گلزنی برای همبازیانش ایجاد کرد. «مت‌اور» هم که در بازی قبلی مقابل ایران حاضر بود، یکی از بهترین بازیکنان هنگ‌کنگ است که باید توسط مدافعان تیم ملی مهار شود. 

 

چند تغییر قطعی و احتمالی 
بپردازیم به تیم خودمان! پیروزی 4 بر یک مقابل فلسطین شروعی خوب برای شاگردان امیر قلعه‌نویی بود و بعید است امارات امشب بتواند مقابل فلسطینی‌ها نتیجه‌ای بهتر از ایران بگیرد. احتمالا تکلیف صدرنشین و تیم دوم این گروه بعد از همان بازی‌های روز اول مشخص شده است.

 

اما برای ایران، بازی‌های مراحل حذفی مهم‌تر است و شاگردان قلعه‌نویی در بازی مقابل هنگ‌کنگ و سپس امارات باید برای مقابله با حریفان قوی‌تر تمرین و خودشان را آماده کنند. ترکیب تیم ملی در بازی فردا شب می‌تواند تغییرهایی نسبت به بازی اول داشته باشد.

 

یک تفاوت قطعی، غیبت شجاع خلیل‌زاده است که مصدومیتش تا چهارشنبه شب برطرف نشده بود و طبیعتا به بازی مقابل هنگ‌کنگ نخواهد رسید و مجید حسینی جانشین او خواهد شد. تغییرات احتمالی دیگر را باید در دفاع راست و خط حمله جست‌وجو کنیم.

 

جایی که رامین رضائیان به احتمال زیاد از ابتدا در ترکیب اصلی قرار می‌گیرد و صادق محرمی نیمکت‌نشین می‌شود و سردار آزمون هم زوج طارمی خواهد بود و کریم انصاری‌فرد از ترکیب اصلی خارج خواهد شد. این احتمال هم وجود دارد که تغییرات بیش از اینها باشد و نفراتی مثل رضا اسدی، شهریار مغانلو، امید ابراهیمی و ... از ابتدا در ترکیب اصلی قرار بگیرند.

 

یادگیری بازی با کره 
با توجه به جدول گروه و مسیر ایران تا مرحله یک‌هشتم نهایی، هنگ‌کنگ احتمالا سریع‌ترین تیمی است که قبل از کره‌جنوبی مقابل ایران قرار می‌گیرد و تقابل با این تیم می‌تواند تا حدودی بازی با کره و احتمالا با ژاپن در فینال را برای ما شبیه‌سازی کند.

 

این بهترین فرصت برای قلعه‌نویی است تا عیار تیمش را در برابر یک تیم سرعتی بسنجد. واقعیت این است که ایران در بیشتر بازی‌هایش تحت هدایت قلعه‌نویی، در دفاع کمی ضعیف ظاهر شده و این در حالی است که در میان حریفانش، تیم‌های سرعتی هم به چشم نمی‌خوردند، مگر همین تیم هنگ‌کنگ که در تهران، توانست در نیمه دوم دقایقی ما را به زحمت بیندازد و فرصت گل ایجاد کند.

 

ما حتی در برابر تیم‌هایی مثل افغانستان و فلسطین هم گل خورده‌ایم و دیگر مدت‌هاست که خبری از آن خط دفاع آهنین و رویایی تیم ملی نیست. جمعه شب، شاگردان قلعه‌نویی‌ می‌توانند حمله و دفاع در برابر تیم‌های سرعتی را به خوبی تجربه کنند و برای بازی‌های سخت‌تر آینده محکی جدی بخورند.

 

کدخبر: ۵۵۲۸۲۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر