کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۳۰۷۳
تاریخ خبر:

سریع و خشن

سریع و خشن

نتیجه بازی می‌توانست رویایی باشد اما وار و داور و شانس نگذاشت ‌‌.

روزنامه هفت صبح، کمال بردبار|  به شکل متناقضی تیم ملی ایران در 10دقیقه انتهایی بازی با امارات امیدهای فلسطینی‌ها را بر باد داد. گلی که دقیقه 93 دریافت کردیم تلاش حیرت‌انگیز تیم‌ملی فلسطین در بازی همزمان را بی‌فایده کرد.

 

فلسطینی‌ها سه بر صفر از هنگ کنگ پیش افتاده بودند و در مرز یک صعود رویایی به عنوان تیم دوم گروه و بالاتر از اماراتی‌ها بودند. تفاضل گلشان صفر شده بود و بازی رودررویشان مقابل امارات هم یک بر یک تمام شده بود.

 

در این سو ایران برتری مطلق مقابل امارات داشت و حوادث بازی به سویی می‌رفت که شاگردان پائولو بنتو با یک شکست سنگین بازی را ترک کنند. محرمی و حاج‌صفی در دوسوی دفاع قرار گرفته بودند و قلی‌زاده هم به جای جهانبخش در سمت راست خط هافبک بازی می‌کرد و آزمون هم برای اولین بار از ابتدا در کنار طارمی قرار گرفته بود.  نیمه اول یک گل زیبا زدیم.

 

روی پاس توی در آزمون به طارمی. چند دقیقه بعد سانتر درخشان حاج صفی روی سر قلی‌زاده که تا روی شش قدم جلو کشیده بود فرود آمد اما این بار یک کشکک زانو موجب آفساید سوپر میلیمتری قلی‌زاده شد. با این حال ایران حاکم بازی بود.

 

همان ابتدای نیمه دوم  خبر آمد که فلسطین دومین گل خود را مقابل هنگ کنگ به ثمر رسانده و می‌روند تا رویای صعود به عنوان تیم دوم را محقق کنند. دقیقه 60 فلسطین گل سوم را هم زد تا  خطر بیخ گوش اماراتی‌ها باشد.

 

در این سو در بازی ایران و امارات  کم آوردن شجاع روی یک نبرد هوایی و تلاش کنعانی زادگان برای پوشش جای او به یک خطای مشکوک و یک پنالتی فوق سختگیرانه بدل شد.  در دقیقه 63. پنالتی را بیرانوند مهار کرد تا نشان دهد در تورنمنت‌های رسمی از پنالتی گل نمی‌خورد.

 

دوره قبل هم در بازی با عمان در مرحله یک هشتم نهایی یک پنالتی مهم را مهار کرده بود. بعد از این اتفاق ایران با روحیه بهتر حملات خود را ادامه داد و توپ ربایی درخشان سردارآزمون و پاس ممتازش به طارمی موجب شد تا نوک حمله تازه اینتر میلان با یک بغل پای محکم ایران را دو بر صفر جلو بیاندازد.

 

حالا فلسطین به عنوان تیم دوم صعود می‌کرد و شاگردان پرهزینه پائولو بنتو کابوس قرار گرفتن در جای سوم را داشتند. چند دقیقه بعد به نظر می‌رسید تیر خلاص را هم زدیم. وقتی که نفوذ حاج صفی و سانتر زیبایش با ضربه چکشی جهانبخش(که به جای قلی‌زاده به زمین آمده بود) به تیر افقی خورد و در بازگشت محبی (که به جای قایدی در زمین بود) توپ را مهار و با شوتی زمینی و سنگین گل سوم ایران را زد.

 

هیچ شبهه‌ای در سلامت این گل به نظر نمی‌رسید اما در بازبینی مشخص شد که قبل از سانتر حاج صفی، محبی ناخواسته مدافع حریف را در هنگام کورس به سمت محوطه جریمه سرنگون کرده است. گل مردود شد. دو دقیقه بعد آزمون با دروازه‌بان حریف تک به تک شد و ‌ گل هم زد که برای سومین بار وار گل ایران را مردود کرد.

 

داور 13 دقیقه وقت اضافه گرفت و بازیکنان ما بی‌محابا به سمت دروازه امارات می‌تاختند و فقط شجاع بود که فریاد می‌زد این قدر حمله هم نیازی نیست. دقیقه 93 بازی بی‌ملاحظه و مغرورانه ایرانی‌ها موجب شد تا بازیکنان امارات روی یک ضد حمله و روی جای خالی رامین رضاییان به سمت دروازه ایران نفوذ کنند و مهاجم امارات با یک سرتوپ زیبا کنعانی را از سر راه برداشت و با یک شوت فنی بیرانوند را مقهور خود کرد.

 

حال امیدهای فلسطین بر باد رفته بود و امارات جایگاه دوم خود را پس گرفته بود. بازی فلسطین و هنگ کنگ هم با نتیجه سه بر صفر به نفع فلسطین تمام شده بود.(هنگ‌کنگی‌ها هم یک پنالتی از دست دادند) هفت هشت دقیقه انتهایی بازی احتمالا طرفداران فلسطین را تا سر حد مرگ عصبانی کرده بود.

 

ایران نمی‌خواست آمار سه پیروزی پیاپی خود را به خطر بیاندازد و به پاسکاری‌های تزئینی در میانه میدان بسنده کرده بود و امارات هم به همین نتیجه و تثبیت جایگاه دوم خود پس از ایران راضی بود. در نهایت ایران در بازی‌ای که می‌توانست با سه یا چهار گل اختلاف برنده باشد به یک پیروزی خفیف دو بر یک تن داد و فلسطینی‌ها رویای صعود قهرمانانه به دور بعد را در فعل و انفعالات بازی ایران و امارات برباد رفته می‌دیدند.

 

هرچند آنها به عنوان تیم سوم صعود کردند. اما گذشته از این ایران بازی خوب و روانی را نشان داد و به نظر می‌رسید ترکیب برتر خود را پیدا کرده است. هنوز هم برگ برنده تیم ایران ترکیب بی‌نظیر آزمون و طارمی است. ایران با این برد در مرحله یک هشتم نهایی به ملاقات سوریه و یا عمان خواهد رفت. 

 

کدخبر: ۵۵۳۰۷۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر