کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۱۷۱۰
تاریخ خبر:

نمک‌هایی روی زخم یحیی ‌

نمک‌هایی روی زخم یحیی ‌

3 بازیکنی که گل‌محمدی آنها را نخواست، این روزها ستاره‌های لیگ‌برتر هستند

روزنامه هفت صبح| ‌گل‌محمدی این روزها به دلیل نتایج ضعیف پرسپولیس به شدت تحت فشار است اما چیزهای دیگری هم هست که او را آزار می‌دهد و آن درخشش بازیکنانی است که او در یکی دو فصل اخیر آنها را نخواست. حالا همان بازیکنان جزو بهترین و موثرترین بازیکنان لیگ‌برتر هستند.

 

رضا اسدی
او در پایان لیگ بیست و یکم از پرسپولیس جدا شد. آن هم بعد از زدن فقط 4 گل و دادن دو پاس گل. آن فصل آنقدر برای اسدی بد پیش رفته بود که در اواخر فصل او برای تمام شدن لیگ‌برتر لحظه‌شماری می‌کرد. اما فصل که به پایان رسید، اسدی همچنان می‌خواست بماند.

با باشگاه و یحیی گل‌محمدی هم مذاکره کرد اما یحیی تمایلی به تمدید قرارداد او نشان نداد و اسدی برای لیگ بیست و دوم راهی تراکتور شد و تحولی باورنکردنی را رقم زد. وقتی لیگ بیست و دوم تمام شد، پرسپولیس قهرمان شده بود و بهترین گلزنش مهدی ترابی بود که 7 گل زده بود اما اسدی برای تراکتور 11 بار گلزنی کرده بود و دو پاس گل هم داده بود!

 

او فقط دو گل برای آقای گلی در این فصل از لیگ‌برتر کم آورد! اسدی در فصل جاری برای سپاهان بازی می‌کند و همچنان می‌درخشد اما این درخشش بیشتر از فصل قبل به چشم می‌آید چرا‌که پرسپولیس در این فصل از نداشتن یک گلزن بزرگ رنج می‌برد. اسدی در حالی که هنوز به نیم‌فصل هم نرسیده‌ایم، 8 گل زده و صدرنشین جدول گلزنان است.

 

مقایسه کنید عملکرد او را با کل تیم پرسپولیس که 15 گل زده است! اسدی در گل‌سازی هم موفق عمل کرده و تا اینجای فصل 3 پاس گل به هم‌تیمی‌هایش داده است. نکته آماری مهم اینکه از نظر آماری بدترین فصل فوتبالی اسدی در سال‌های اخیر به فصلی مربوط می‌شود که در پرسپولیس و زیر نظر یحیی گل‌محمدی بازی می‌کرد!

 

رامین رضاییان
او در نیم‌فصل دوم لیگ بیست و یکم به پرسپولیس آمد تا شاید بتواند در رقابت با استقلال، به این تیم کمک کند. او در 12 بازی برای پرسپولیس به میدان رفت و 4 پاس گل به هم‌تیمی‌هایش داد که آمار خوبی بود اما استقلال در آن فصل شکست‌ناپذیر بود و قهرمان شد.

1-2

در حالی که به نظر می‌رسید رضاییان با عملکردش یحیی گل‌محمدی را متقاعد کرده باشد اما ظاهرا یکی دو ماجرای حاشیه‌ای باعث شده بود که یحیی قید او را بزند و از باشگاه بخواهد قرارداد او را تمدید نکنند. همین اتفاق هم رخ داد و رضاییان که قصد داشت به قطر برگردد، در چرخشی ناگهانی به سپاهان پیوست.

 

او فصل قبل را با 7 گل و 8 پاس گل سپری کرد و در حالی که به نظر می‌رسید بهترین فصل فوتبالی‌اش را پشت سرگذاشته، در فصل جاری عملکرد‌ بسیار بهتری داشته و در 33 سالگی همه چشم‌ها را به خود خیره کرده است. رضاییان این فصل در 17 بازی برای سپاهان 8 گل و 4 پاس گل را ثبت کرده ‌ و این در حالی است که جانشین او در پرسپولیس یعنی دانیال اسماعیلی‌فر، در 17 بازی برای پرسپولیس فقط یک پاس گل داشته ‌ و البته یک گل به خودی هم زده است!

 

درخشش او در تمام این مدت پیش چشمان یحیی گل‌محمدی رخ داده و سرمربی پرسپولیس در روزهایی که تیمش بابت ضعف در ارسال از کناره‌ها با فقر گلزنی روبه‌رو است، در هر بازی سپاهان، شاهد سانترهای منجر به گل، ضربات ایستگاهی و پاس گل‌های رامین رضاییان است.

 

مهدی عبدی
درخشش او اگرچه به اندازه اسدی و رضاییان نبوده، اما به دلایلی خاص، بیشتر از این دو نفر برای یحیی گل‌محمدی رنج‌آورتر است. دلیل اول اینکه عبدی همین چند ماه پیش و در حالی که کاملا همه شرایط برای ماندنش در پرسپولیس فراهم بود، با نظر مثبت یحیی از این تیم جدا شد و به تراکتور پیوست، آن هم به صورت قرضی!

دلیل دوم این است که او دقیقا در پستی می‌درخشد که یحیی گل‌محمدی در تمام این چند هفته، از ضعف تیمش در آن پست گلایه کرده است. عبدی فصل گذشته در پرسپولیس کاملا ضعیف و بی‌انگیزه ظاهر شد و نیمکت‌نشین مهاجمان ضعیفی مثل شیخ دیاباته و لئاندرو پریرا بود.

 

او در تمام فصل فقط یک گل زد و 3 پاس گل داد و امسال هم در حالی که هنوز پرسپولیس موفق به جذب مهاجم مورد نظر خود نشده بود، با چراغ سبز یحیی به تراکتور قرض داده شد. حالا 13 هفته از لیگ‌برتر گذشته و عبدی از همه مهاجمان پرسپولیس بیشتر گل زده است. 5 گل و یک پاس گل باعث شده تا او موثرترین بازیکن تیمی باشد که پر از ستاره‌ها و خارجی‌های گران‌قیمت است

 

و همه این اتفاقات در حالی رخ داده که نبیل باهویی تازه در هفته سیزدهم برای اولین بار گلزنی کرده و شهاب زاهدی هم بعد از هت‌تریک مقابل پیکان در هفته ششم، دیگر موفق به گلزنی نشده است. گل‌محمدی این روزها علاوه بر حرص خوردن به خاطر گل نزدن مهاجمانش، باید شاهد گلزنی‌های عبدی هم باشد و افسوس روزی را بخورد که او را به راحتی از دست داد.

 

 

کدخبر: ۵۵۱۷۱۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر