کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۴۱۱۳
تاریخ خبر:

ماجرای شهید افغان که نشانی ندارد

* یک: بیست و پنجم خرداد بود که روابط عمومی کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در اطلاعیه‌ای اعلام کرد «در جریان تفحص پیکرهای مطهر شهدای دفاع مقدس، اخیراً شهید والامقامی از اتباع کشور افغانستان به‌نام نسیم افغانی فرزند میرزا محمد، ۳۱ ساله به شماره پلاک CG۵۱۹_۳۹۶ اعزامی از لشکر ۵ نصر خراسان در منطقه عملیاتی والفجر یک (فکه) تفحص و شناسایی شده است.

به نوشته کمیته مفقودین، آخرین آدرس خانواده این شهید: مشهد، بالاتر از ۲۰ متری مصلی، میلان دوم، چهارراه اول بوده است اما با وجود پیگیری‌های به‌عمل‌آمده، آدرس جدیدی از محل سکونت خانواده این شهید به‌دست نیامده است.» از این رو کمیته جست‌‌وجوی مفقودین از مردم خواست که «درصورت اطلاع از محل سکونت خانواده شهید در ایران یا افغانستان مراتب را به کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح منعکس کنند.»

* دو: پس از آن اطلاعیه دوم کمیته نیز منتشر شد که در آن آمده است: «شهید نسیم افغانی در دوران دفاع مقدس جمعی گردان سیف‌الله تیپ امام جواد علیه‌السلام لشکر ۵ نصر بود. فرمانده گردان ایشان، شهید جواد آخوندی و جانشین گردان، شهید سیدمحمود هاشمی بودند و فرمانده گروهان ایشان آقای سیدجعفر جعفری، اهل شیروان و ساکن بجنورد است. رَسته‌ شهید نسیم افغانی در گروهان، آر پی جی زن بود.» کمیته در اطلاعیه دوم خود به خصوص از برادران افغانستانی تقاضا کرده بود که نسبت به شناسایی خانواده او اقدام کنند.

* سه: پس از اطلاعیه کمیته جست‌وجوی مفقودین و انتشار ویدئوی سردار باقرزاده، رئیس کمیته، قالیباف هم که در آن دوران، فرمانده تیپ ۵ نصر بود، در اینستاگرام خود نوشت: «در تمامی سال‌های دفاع مقدس، برادران شریف، نجیب، مومن و انقلابی افغانستانی داوطلبانه در کنار ما بودند. در سال‌های بعد نیز جوانان افغان نشان دادند که در خط مقدم دفاع از حرم و مقابله با استکبار سینه سپر می‌کنند.»

* چهار: درباره عملیات والفجر یک که این شهید در آن مفقود شده هم بد نیست بدانید که در فروردین سال ۶۲ آغاز شده است و در آن نیروهای ایرانی به منطقه فکه و عین‌خوش حمله کردند تا اراضی اشغال شده به دست عراق را بازپس بگیرند.

* پنج: به جهت وظیفه میهنی که در قبال این برادر افغانستانی داریم ما نیز از شما خوانندگان تقاضا می‌کنیم لذا هرگونه اطلاعاتی درمورد شهید، هم‌رزمان و خانواده محترم شهید نسیم افغانی را از طریق شماره تماس ۰۲۱۵۵۶۱۲۹۹۰ به دست مسئولان امر برسانید.

کدخبر: ۳۳۴۱۱۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر